Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Δε συνηγορεί στη μείωση του Φ.Π.Α. στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια η τρόικα, εκτός και αν ληφθούν άλλα μέτρα που θα αντικαταστήσουν τις απώλειες των φορολογικών εσόδων. Αυτό δήλωσαν τα στελέχη της τρόικας, τόσο στους παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με τους οποίους συναντήθηκαν, όσο και στο Δ.Σ. του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, η τρόικα ζήτησε μικρότερη παρεμβολή του κράτους και πλήρη απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών και των εισιτηρίων. Σχετικά με το θέμα της μείωσης του Φ.Π.Α. στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, που σύμφωνα με πληροφορίες τέθηκε στη συνάντηση με τους τρεις γενικούς γραμματείς του Υπουργείου Ναυτιλίας, η τρόικα πιστεύει ότι ακόμα κι αν γινόταν μια μείωση του Φόρου, αυτό δε σημαίνει ότι και οι τιμές των εισιτηρίων θα έπεφταν προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική κίνηση στα πλοία.
Είναι γνωστό ότι παρά την απόφαση του πρώην υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Διαμαντίδη για κατάργηση του ΚΑΕΟ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου αυτά να γίνουν πιο ελκυστικά για τους επιβάτες, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επικαλούμενες το θέμα της ανόδου της τιμής στα καύσιμα προχώρησαν σε μεσοσταθμική αύξηση του 5% περίπου.
Τη μείωση του Φ.Π.Α. στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου να αυξηθεί η τουριστική κίνηση προς τα νησιά έχει προτείνει και το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών σε έρευνά του, την οποία έχει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, ζητά μείωση στο 9% τού Φ.Π.Α. στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο των επιβατών και στο 16% για το εισιτήριο των οχημάτων.
Ο Φ.Π.Α. είναι σήμερα 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα, ενώ ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο, πέραν του Φ.Π.Α., επιβαρύνεται με τον επίναυλο, που είναι 3%, συν 5% λιμενικά τέλη.