Ο Όμιλος Attica ζήτησε την απόρριψη της αίτησης της ΝΕΛ

«Ναυμαχία» στο Πρωτοδικείο Μυτιλήνης

08/10/2012 - 14:14

Μια απρόσμενη νομική παρέμβαση καταγράφθηκε χθες κατά την εξέταση της αίτησης εξυγίανσης που είχε καταθέσει η ΝΕΛ και η θυγατρικής της C-Link Ferries. Στο δικαστήριο παρουσιάστηκαν η Group Attica αρχικά και στη συνέχεια η Blue Star Ferries (η οποία είναι υπό τον έλεγχο της Attica Group) και ζήτησαν να απορριφθεί το αίτημα που παρουσίασαν η ΝΕΛ και οι βασικοί πιστωτές της, με το επιχείρημα ότι έτσι νοθεύεται ο υγιής ανταγωνισμός.

Μια απρόσμενη νομική παρέμβαση καταγράφθηκε χθες κατά την εξέταση της αίτησης εξυγίανσης που είχε καταθέσει η ΝΕΛ και η θυγατρικής της C-Link Ferries. Στο δικαστήριο παρουσιάστηκαν η Group Attica αρχικά και στη συνέχεια η Blue Star Ferries (η οποία είναι υπό τον έλεγχο της Attica Group) και ζήτησαν να απορριφθεί το αίτημα που παρουσίασαν η ΝΕΛ και οι βασικοί πιστωτές της, με το επιχείρημα ότι έτσι νοθεύεται ο υγιής ανταγωνισμός. Πρόκειται για μια πρωτοφανή στα χρονικά και χωρίς προηγούμενο, η οποία δείχνει την ένταση του ανταγωνισμού ανάμεσα στις εταιρείες του κλάδου.

Κατά του αιτήματος της ΝΕΛ τάχθηκε το Ελληνικό Δημόσιο, το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, η Συνεταιριστική Τράπεζα και η εταιρεία Sea Hoc του κ. Λελάκη, που είχε ναυλώσει στη ΝΕΛ το πλοίο «Αλκυόνη». Το θετικό για τη ΝΕΛ είναι ότι υπέρ του αιτήματος εξυγίανσης τάχθηκαν η Millennium Bank, η F.B.B. και οι εργαζόμενοι της εταιρείας και άλλοι μικρότεροι πιστωτές, οι οποίοι εκπροσωπούν το 75% των συνολικών υποχρεώσεών της.

Η Attica Group και η Blue Star Ferries επί της ουσίας υποστήριξαν πως αν γίνει δεκτή η αίτηση εξυγίανσης, θα συνεχίσουν να έχουν ανταγωνισμό στις γραμμές όπου δραστηριοποιείται η ΝΕΛ και οι θυγατρικές της. Με συνέπεια οι ίδιες να μην μπορούν να καταστούν κερδοφόρες. Επιχείρημα που έρχεται σε αντίφαση με τα όσα δηλώθηκαν κατά την παρουσίαση του «Blue Star Patmos» στη Μυτιλήνη. Τότε ο εκπρόσωπος της Attica Group είχε υποστηρίξει ότι η έλευση ενός νεότευκτου πλοίου στη γραμμή, θα οδηγήσει στην αύξηση της επιβατικής κίνησης και έτσι θα προκύψουν κέρδη για την εταιρεία.

Χωρίς έννομο συμφέρον
Ο νομικός σύμβουλος της ΝΕΛ, Αλέξιος Πελέκης, είπε ότι η Attica Group και η Blue Star Ferries δεν έχουν έννομο συμφέρον να ζητήσουν την απόρριψη του αιτήματος, καθώς σε αυτές δεν υπάρχει καμμία οφειλή από τη ΝΕΛ.

Επίσης ο Γιάννης Πετρέλλης τόνισε ότι αν η ΝΕΛ οδηγηθεί σε πτώχευση (αυτό προβλέπεται σε περίπτωση που απορριφθεί το αίτημα εξυγίανσης), o Όμιλος Attica θα λειτουργεί μονοπωλιακά στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

Σχολιάζοντας την παρέμβαση της Attica Group και της Blue Star Ferries, o διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, σημείωσε: «Υπάρχει μια λαϊκή ρήση που λέει πως όταν δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για να βελτιώσεις τη θέση που βρίσκεσαι, επιδιώκεις να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα. Η “Attica Συμμετοχών - Blue Star” έδειξαν τη μεγαθυμία τους με τη σημερινή τους παρέμβαση. Γελοιοποιήθηκαν ζητώντας στο όνομα του υγιούς ανταγωνισμού να πτωχεύσει η ΝΕΛ, ώστε να μην έχουν ανταγωνιστή.» Σε ερώτησή μας τι σηματοδοτεί η παρέμβαση της Attica Group και της Blue Star Ferries, ο κ. Αβραντίνης απάντησε: «Προσεύχομαι για όλους και ιδιαίτερα για τον κ. Βέττα (σ.σ. ο πρόεδρο της Attica Group).»

Το παρασκήνιο
Η δυναμική παρέμβαση από την Attica Group στη συγκεκριμένη υπόθεση δε δικαιολογείται ούτε από το μέγεθος της ΝΕΛ, ούτε από τον τζίρο που διακυβεύεται. Κι αυτό, παρ’ όλο που η ΝΕΛ ελέγχει πολύ μεγάλο μέρος των άγονων γραμμών του Αιγαίου, ιδιαίτερα τώρα, που φαίνεται ότι παίρνει και την άγονη της Ικαρίας - Σάμου, στις οποίες υπάρχει ενδιαφέρον να δρομολογηθούν πλοία τής Blue Star Ferries.

Το βασικό διακύβευμα βρίσκεται στο ότι η ΝΕΛ δείχνει να εξελίσσεται στο νέο τμήμα του Ομίλου Grimaldi. Γεγονός που στο μέλλον θα φέρει σε πολύ πιο δύσκολη θέση τους άλλους μεγάλους ομίλους της ακτοπλοΐας που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο και έχουν πληγεί από την κρίση.

Σήμερα δεν υφίσταται μια συνολική συμφωνία τής ΝΕΛ με τον Όμιλο Grimaldi. Αλλά είναι πολύ πιθανό να δούμε αυτήν τη συμφωνία στο μέλλον εάν η ΝΕΛ καταφέρει να απεμπλακεί από το βραχνά των χρεών της και εξορθολογήσει τα οικονομικά της. Δηλαδή αν καταφέρει να σταματήσει να γράφει ζημίες.

 

Στα 2,155 εκατομμύρια τα χρέη προς τους εργαζομένους
Το σχέδιο εξυγίανσης της ΝΕΛ

Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Μυτιλήνης, σε αδρές γραμμές καταγράφηκε το σχέδιο εξυγίανσης της ΝΕΛ και της C-Link Ferries. Η βασική του λογική στηρίζεται στην απεμπλοκή των δύο εταιρειών από το μεγαλύτερο μέρος των χρεών τους, η απεμπλοκή τους από τα κόστη που δημιουργούνται από το σχολάζοντα ιδιόκτητο στόλο και η δραστηριοποίηση στις ακτοπλοϊκές γραμμές με εφοπλισμό. Παράλληλα θα επιδιώξει να κάνει συμφωνίες όπως αυτή με τον Όμιλο Grimaldi, που της εξασφαλίζει έσοδα, ουσιαστικά, με μηδενικό κόστος.

Το σχέδιο εξυγίανσης της ΝΕΛ στηρίζεται στην εκτίμηση πως αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις μιας γενικότερης ανάπτυξης του μεταφορικού έργου και των δραστηριοτήτων της μέσα από επενδύσεις και την αξιοποίηση νέων γραμμών. Έτσι, πρώτη προτεραιότητα είναι να μειωθούν οι δαπάνες της. Τα δάνεια και τα χρέη ύψους 170 εκατ. ευρώ που βαρύνουν την εταιρεία, της δημιουργούν ένα χρηματοοικονομικό κόστος που ανέρχεται στα επτά εκατομμύρια ευρώ. Η διαγραφή των χρεών θα εξαλείψει ή θα μειώσει δραστικά αυτό το κόστος, περιορίζοντας τα χρέη της στα 20 εκατ. ευρώ. Επίσης η εταιρεία θα σταματήσει τις ναυλώσεις πλοίων που είναι δρομολογημένα σε ζημιογόνες γραμμές. Η παρουσία της θα περιοριστεί στις άγονες, για τις οποίες έχει ανεκτέλεστο υπολειπόμενο έργο επτά ετών, και στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Επίσης επιδιώκει να πάρει και άλλες άγονες γραμμές.

Η εταιρεία προσδοκά να αποκομίσει κέρδη από τις ανάγκες που δημιουργούνται περιστασιακά ή μεσοπρόθεσμα, με τη δρομολόγηση πλοίων σε διάφορες περιοχές της Μεσογείου και από τη ναύλωση των ταχύπλοων πλοίων στο εξωτερικό.

Τα χρέη
Από το σύνολο των 170 εκατ. ευρώ που οφείλει η ΝΕΛ, τα 110 εκατ. ευρώ αφορούν σε οφειλές προς τράπεζες (δάνεια και τόκοι δανείων). Στα 19,2 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι υποχρεώσεις στη F.B.B., στα 90,82 εκατ. ευρώ οι υποχρεώσεις προς τη Millennium και στα 0,53 εκατ. ευρώ το χρέος προς τη Συνεταιριστική Τράπεζα. Για την τελευταία, το σχέδιο εξυγίανσης της ΝΕΛ προβλέπει ότι θα πάρει το 40% του οφειλόμενου ποσού. Οι υποχρεώσεις της εταιρείας προς τους εργαζομένους ανέρχονται στα 2,155 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να πληρωθούν σταδιακά στο σύνολό τους. Το ίδιο ισχύει και για τις υποχρεώσεις προς το Δημόσιο. Μάλιστα, ο κ. Πελέκης υποστήριξε ότι οι προβλέψεις του σχεδίου εξυγίανσης είναι πιο αυστηρές από αυτές που συνήθως προτείνει το Δημόσιο σε όσους δεν μπορούν να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Τα χρέη σε φόρους, ασφαλιστικούς οργανισμούς και άλλους δημόσιους οργανισμούς ανέρχονται στα 8,09 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους συνηγόρους της εταιρείας, η ΝΕΛ είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερη.

Οι υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές ανέρχονται στα 6,77 εκατ. ευρώ, οι πληρωτέες επιταγές στα 3,02 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις προς τις συνδεδεμένες επιχειρήσεις ανέρχονται στα 9,87 εκατ. ευρώ.

Οι οφειλές προς τους μετόχους της ανέρχονται στα 16,38 εκατ. ευρώ. Η Antelope Shipping Inc, εταιρεία συμφερόντων του προέδρου τής ΝΕΛ, Μιλτιάδη Βάγγερ, φαίνεται να έχει δανείσει στη ΝΕΛ 15,24 εκατ. ευρώ. Το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με τη συμφωνία που προβλέπει ότι οι μέτοχοι χάνουν όλες τις απαιτήσεις τους, προκάλεσε την αντίδραση των αντιδίκων της εταιρείας. Συγκεκριμένα προσπάθησαν να πείσουν το δικαστήριο ότι σε αυτή την πρόβλεψη, η οποία ευνοεί καταφανώς τους πιστωτές, υποκρύπτεται δόλος. Κι επειδή η συζήτηση επανερχόταν συνεχώς σε αυτό το ζήτημα, το δικαστήριο ζήτησε να προσκομιστούν οι συμβάσεις τής ΝΕΛ με τη Millennium και οι συμβάσεις μεταξύ της Millennium και της Antelope Shipping Inc. Ενοχλημένοι εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι της ΝΕΛ από το ότι το δικαστήριο δέχθηκε την παρουσία τής Attica Group και της Blue Star Ferries στη διαδικασία.

Η συζήτηση διακόπηκε στις 3:30 χθες το απόγευμα και θα συνεχιστεί την Τρίτη.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey