Στο Επιμελητήριο Λέσβου για το ωράριο της αγοράς

Αψιμαχίες…

04/07/2012 - 15:49

Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της Μυτιλήνης δίχασε το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Λέσβου στην προχθεσινή συνεδρίασή του. Το ζήτημα άνοιξε ο Παναγιώτης Παπαρίσβας με αφορμή μια νύξη του προέδρου του Επιμελητηρίου Λέσβου, Θράσου Καλογρίδη.

Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της Μυτιλήνης δίχασε το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Λέσβου στην προχθεσινή συνεδρίασή του. Το ζήτημα άνοιξε ο Παναγιώτης Παπαρίσβας με αφορμή μια νύξη του προέδρου του Επιμελητηρίου Λέσβου, Θράσου Καλογρίδη.

Ο κ. Καλογρίδης ανέφερε ότι το ωράριο λειτουργίας της αγοράς πρέπει να γίνει αντικείμενο διαβούλευσης μεταξύ του Εμπορικού Συλλόγου και των Τουριστικών Πρακτόρων, αλλά δεν αμφισβήτησε πως εκείνος που αποφασίζει επί του θέματος είναι ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης.

Ο Παναγιώτης Παπαρίσβας σημείωσε ότι ο Εμπορικός Σύλλογος δέχεται μια αδικαιολόγητη πίεση για το ζήτημα του ωραρίου. Υποστήριξε ότι είναι λάθος το Επιμελητήριο να εκφράζει θέσεις διαφορετικές από αυτές του Εμπορικού Συλλόγου στο συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς οι έμποροι γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποιες είναι οι ανάγκες και οι δυνατότητες των επιχειρήσεών τους.

Ο κ. Καλογρίδης ανταπάντησε ότι στις δηλώσεις που έκανε σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, τάχθηκε υπέρ της διεύρυνσης του χρόνου λειτουργίας της αγοράς, όμως διευκρίνισε πως πρόκειται για προσωπικές του απόψεις. Μια διευκρίνιση που δεν υπογραμμίστηκε από τους δημοσιογράφους, όπως είπε.

Συζήτηση ξανά…
Η συζήτηση διεξαγόταν σε έντονους τόνους, όταν παρενέβη ο Κίμων Καζάζης, ο οποίος πρότεινε το θέμα να συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ.. Ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Παρασκευάς Φραντζέσκος αντέτεινε ότι ο Εμπορικός Σύλλογος είναι αυτόνομο όργανο και μπορεί μόνος του να αποφασίζει για αυτό το ζήτημα, που κατ’ εξοχήν ενδιαφέρει τα μέλη του. Στη συζήτηση παρενέβη και ο Γιώργος Ζαφειρίου, που είπε ότι δεν υπάρχει νόημα να γίνεται συζήτηση επί του θέματος από τη στιγμή που δεν είναι στην ημερήσια διάταξη και δεν πρόκειται να ληφθεί καμμία συγκεκριμένη απόφαση.


Ανοικτή η Λήμνος!
Στην όλη συζήτηση, ο κ. Καλογρίδης ζήτησε να συμβάλουν και τα μέλη τού Δ.Σ. από τη Λήμνο που συμμετείχαν μέσω τηλεδιάσκεψης, όπου διευρύνθηκε το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Σε σύντομη παρέμβασή της, η Φωτεινή Στεφανιδάκη τόνισε ότι πριν ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση, ο Εμπορικός Σύλλογος μοίρασε στα μέλη του ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο ζητούσε να απαντήσουν σε διάφορα προτεινόμενα ωράρια. Η απόφαση που λήφθηκε, στηρίχθηκε στις απαντήσεις που δόθηκαν από τα μέλη του και έτσι έχει διευρυνθεί το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων στη Μύρινα.

Η αλλαγή στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της Λήμνου θα ισχύσει για μία περίοδο τριών μηνών (από 14 Ιουνίου) και αφορά στη λειτουργία των καταστημάτων τα απογεύματα της Τετάρτης και της Δευτέρας, ενώ τα καταστήματα κλείνουν στις 10:30 το βράδυ. Η απόφαση αυτή εγκρίθηκε από την Περιφέρεια. Πρόκειται δε για μια τακτική που ακολουθείται εδώ και αρκετά χρόνια.

Και σχεδιασμός για εταιρεία τουριστικής προβολής για τη Λέσβο
Η δημιουργία εταιρείας τουριστικής προβολής της Λέσβου ήταν ένα από τα βασικά θέματα της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Λέσβου προχθές το βράδυ. Την εισήγηση έκανε ο πρόεδρος, Θράσος Καλογρίδης. Αν και κανένα μέλος τού Δ.Σ. δε δήλωσε αντίθετο με την πρόταση, εκφράστηκαν επιφυλάξεις. Ο πρώτος που τις εξέφρασε δε, ήταν ο Γιώργος Ζαφειρίου, ενώ αμέσως μετά ακολούθησε ο αντιπρόεδρος Παρασκευάς Φραντζέσκος.

Σύμφωνα με την πρόταση που παρουσίασε ο κ. Καλογρίδης, μία δική του ιδέα που είχε παρουσιαστεί και στο παρελθόν, αυτή η εταιρεία τουριστικής προβολής της Λέσβου θα συγκεντρώνει όλους τους φορείς ως μετόχους.

Αποτέλεσμα αυτού, όλες οι ενέργειες που θα γίνονται, να έχουν έναν κοινό άξονα και να κατατείνουν σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Έτσι, εκτιμά, πως θα επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα. Στην εταιρεία αυτή, κεντρικό ρόλο, σύμφωνα με τον κ. Καλογρίδη, θα πρέπει να έχει ο Δήμος Λέσβου, ο οποίος θα κληθεί να βάλει και το μεγαλύτερο μέρος του μετοχικού κεφαλαίου. Μέτοχοι θα πρέπει να είναι το Επιμελητήριο Λέσβου, οι Τουριστικοί Πράκτορες, οι Ξενοδόχοι, οι Έμποροι και οι άλλες επαγγελματικές ομάδες μέσω των συλλογικών τους οργάνων. Πρόπλασμα αυτής της εταιρείας αποτελεί ο Φορέας Τουρισμού Μήθυμνας, ανέφερε ο κ. Καλογρίδης.

Ο κ. Ζαφειρίου σημείωσε ότι θα έπρεπε να είχαν κληθεί στη συζήτηση και οι άλλοι φορείς στους οποίους έχει προταθεί η συμμετοχή στην εταιρεία, ώστε το σώμα να γνωρίζει και τις δικές τους απόψεις πριν πάρει θέση.

Επιφυλάξεις στο κατά πόσο θα υπάρξει ανταπόκριση και συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας εξέφρασε και ο κ. Φραντζέσκος. Ερωτηματικά έθεσε επίσης ο Γιώργος Εγγλέζος. Έτσι η απόφαση που λήφθηκε, εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου να διερευνήσει τις δυνατότητες, ενώ στην εισήγηση προβλεπόταν να ληφθεί απόφαση υπέρ της σύστασης της εταιρείας.

Ακόμη, το Επιμελητήριο αποδέχθηκε πρόταση του δημοτικού συμβούλου Παναγιώτη Ζαφειρίου να γίνει σύσκεψη με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου, για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών της Λέσβου.

Αποχώρησαν
Τα τρία μέλη της παράταξη του Γιώργου Ζαφειρίου αποχώρησαν κατά τη διαδικασία επικύρωσης των πρακτικών της προηγούμενης συνεδρίασης του Δ.Σ., διότι θεώρησαν ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα η υπερψήφιση του απολογισμού του προηγούμενου έτους. Συγκεκριμένα υποστήριξαν ότι το Συμβούλιο δεν είχε απαρτία. Ωστόσο, σύμβουλοι της πλειοψηφίας αναφέρουν ότι είχαν αποχωρήσει για λίγο και επέστρεψαν, σε εκείνη τη συνεδρίαση.

 

Η άλλη όψη για το «κίνημα της πατάτας»
Στο περιθώριο της προχθεσινής συνεδρίασης του Επιμελητηρίου Λέσβου, έγινε εκτενέστατη συζήτηση για τις επιπτώσεις που έχει το λεγόμενο «κίνημα της πατάτας» στις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις της Λέσβου. Ιδιαίτερα σε εκείνες που λειτουργούν στα χωριά.

Τα μέλη τού Δ.Σ. του Επιμελητηρίου σημειώνουν πως οι επιχειρήσεις που πλήττονται κυρίως από αυτές τις ενέργειες, δεν είναι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και οι χονδρέμποροι, αλλά τα μικρά καταστήματα, μπακάλικα και οπωροπωλεία που λειτουργούν στα χωριά του νησιού. Πρόκειται για επιχειρήσεις που παίζουν πολύ σημαντικό κοινωνικό ρόλο σε κάθε χωριό και ας μην τους έχει αναγνωριστεί, διότι εξασφαλίζουν στους κατοίκους των χωριών εύκολη πρόσβαση σε όλα τα τρόφιμα. Το καθαρό κέρδος που αφήνουν αυτές οι επιχειρήσεις στους ιδιοκτήτες τους, είναι πολύ περιορισμένο, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε μείωση του τζίρου τους να τους οδηγεί εκ των πραγμάτων σε κλείσιμο.

Το κλείσιμό τους δε θα στερήσει από τους κατοίκους των χωριών, ιδιαίτερα τους ηλικιωμένους που δεν έχουν δικό τους όχημα, τις πατάτες και το ρύζι. Θα τους στερήσει το σύνολο των προϊόντων που εμπορεύονται.

Το «κίνημα της πατάτας» ασκεί μια σαφή πίεση προς τα κάτω στις τιμές βασικών προϊόντων διατροφής. Τα σούπερ μάρκετ, αλλά και ορισμένοι χονδρέμποροι, έχουν νιώσει αυτή την πίεση κι έχουν δείξει ότι προσαρμόζονται αναλόγως των δυνατοτήτων τους. Απ’ αυτήν τη σκοπιά έχουν βγει κερδισμένοι οι καταναλωτές της Μυτιλήνης και των μεγάλων χωριών της Λέσβου, ωστόσο υπάρχουν και αυτοί που ζουν στα μικρά χωριά του νησιού, υπάρχουν και τα μικρά καταστήματα που λειτουργούν σε αυτά τα χωριά.

Όσοι ασχολούνται με το «κίνημα της πατάτας» θα πρέπει να συνυπολογίσουν κι αυτή την παράμετρο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey