Παρά την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε δραστική μείωση των ΔΟΥ σε όλη τη χώρα, δεν έχει ξεκαθαριστεί ποιες ΔΟΥ κλείνουν και πότε. Το βασικό σενάριο θέλει να μένει μία ΔΟΥ σε κάθε νομό.
Παρά την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε δραστική μείωση των ΔΟΥ σε όλη τη χώρα, δεν έχει ξεκαθαριστεί ποιες ΔΟΥ κλείνουν και πότε. Το βασικό σενάριο θέλει να μένει μία ΔΟΥ σε κάθε νομό. Παράλληλα εξετάζεται και το ενδεχόμενο ορισμένες μικρές ΔΟΥ να συνεχίσουν να λειτουργούν με μειωμένο προσωπικό ως τοπικά γραφεία. Μεταξύ των πρώτων που θα κλείσουν είναι αυτές της Μήθυμνας και του Πλωμαρίου. Σύμφωνα με έγγραφο του γενικού γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων, Ιωάννη Καπελέρη, που εστάλη προς την ΠΟΕ ΔΟΥ, μέχρι το τέλος του χρόνου η ΔΟΥ της Μήθυμνας θα συγχωνευτεί με αυτήν της Καλλονής και η ΔΟΥ του Πλωμαρίου με αυτήν της Μυτιλήνης. Μαζί με τις παραπάνω ΔΟΥ θα καταργηθούν άλλες 26 σε όλη τη χώρα.
Ωστόσο, με τον παραπάνω σχεδιασμό διαφωνεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία θεωρεί ότι θα είναι προτιμότερο η συγχώνευση των ΔΟΥ να προχωρήσει μετά το τέλος τού 2012, όταν θα έχει ολοκληρωθεί το νέο TAXIS, εκτιμώντας ότι τότε το κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο θα είναι πολύ μικρότερο.
Υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών στη Λέσβο εκτιμούν ότι πρέπει θα θεωρείται οριστική η πολιτική απόφαση για το κλείσιμο μικρών ΔΟΥ όπως είναι του Πλωμαρίου και της Μήθυμνας. Ωστόσο πιστεύουν πως τα τεχνικά και πρακτικά προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν είναι πολύ σοβαρά. Γι’ αυτό και μέχρι τώρα δεν είναι ξεκάθαρο πότε θα γίνει η κατάργησή τους.
Τα τοπικά γραφεία
Προκειμένου να μειωθούν οι αντιδράσεις από τη μείωση των ΔΟΥ, το Υπουργείο Οικονομικών σκέπτεται να δημιουργήσει έναν ενδιάμεσο θεσμό, τα τοπικά οικονομικά γραφεία. Μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκαθαριστεί ποιες εργασίες θα γίνονται σε αυτά και ποιες όχι.
Ο λογιστής και κτηματομεσίτης του Πλωμαρίου Μιχάλης Μαμάκος θεωρεί βέβαιο ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα κλείσει η Εφορία του Πλωμαρίου. Η άποψη που εκφράζει είναι πως εάν καθημερινές συναλλαγές των επιχειρηματιών και των άλλων πολιτών γίνονται ηλεκτρονικώς, δε θα υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως συνεχιστεί η λειτουργία των ΔΟΥ με τα δεδομένα που έχουμε σήμερα, τότε θα οδηγηθούμε σε αδιέξοδο.