Ο πρώτος σχεδιασμός της αιρετής Περιφέρειας για την τουριστική προβολή των νησιών του Βορείου Αιγαίου τα τρία επόμενα χρόνια, εγκρίθηκε το βράδυ της Τρίτης απ’ το Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο και αποφάσισε ποιες δράσεις θα χρηματοδοτηθούν για να επιτευχθεί ο στόχος προσέλκυσης τουριστών στα νησιά.
1,8 εκατ. ευρώ απ’ το ΕΣΠΑ για την τουριστική προβολή του Βορείου Αιγαίου
Ο πρώτος σχεδιασμός της αιρετής Περιφέρειας για την τουριστική προβολή των νησιών του Βορείου Αιγαίου τα τρία επόμενα χρόνια, εγκρίθηκε το βράδυ της Τρίτης απ’ το Περιφερειακό Συμβούλιο, το οποίο και αποφάσισε ποιες δράσεις θα χρηματοδοτηθούν για να επιτευχθεί ο στόχος προσέλκυσης τουριστών στα νησιά.
Είναι αξιοσημείωτο πως το ΕΣΠΑ, το οποίο και ενισχύει αυτές τις δράσεις, τις περιορίζει αποκλειστικά στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες 26 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι η προβολή δεν επιτρέπεται να καλύψει άλλες περιοχές, απαγορεύοντας τη γειτονική αγορά της Τουρκίας ή την προβολή σε μεγάλες ηπείρους όπως η Αμερική, η Ασία (Ιαπωνία, Κίνα) και η Αυστραλία.
Η αντιπεριφερειάρχης Λίτσα Λύκου ανέφερε ότι το σύνολο των κονδυλίων που θα διατεθούν απ’ το ΕΣΠΑ για την περίοδο έως και το 2015 για τουριστική προβολή, ανέρχεται στο 1,8 εκατ. ευρώ. Οι δράσεις προβολής που θα γίνουν απ’ την Περιφέρεια, θα κοστίσουν 854.000 ευρώ, ενώ ήδη απ’ το ΕΣΠΑ χρηματοδοτούνται οι νησιωτικοί δήμοι (από 192.000 ευρώ διατέθηκαν στους Δήμους Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου και Ικαρίας - Φούρνων Κορσεών) για ανάλογες πρωτοβουλίες.
Με ταυτότητα…
Στη συνεδρίαση, έγινε παρουσίαση του όλου σχεδιασμού που εκπονήθηκε, όπως είπε ο Νάσος Γιακαλής, απ’ τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, δίχως να ανατεθεί όπως άλλες φορές μελέτη. Υπήρξε κριτική στο γεγονός ότι δε δόθηκε απ’ την αρχή τού 2011 η αρμοδιότητα στην αιρετή Περιφέρεια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οριακά λίγο πριν την έναρξη της νέας χρονιάς να καλείται το Βόρειο Αιγαίο να «τρέξει» για να προλάβει την τουριστική σαιζόν τού 2012, στόχος που όπως ειπώθηκε δύσκολα θα επιτευχθεί.
Στη συζήτηση επισημάνθηκε η ανάγκη να υπάρξουν δράσεις που να προσφέρουν «ταυτότητα» στο τουριστικό προϊόν του κάθε νησιού, έγιναν παρατηρήσεις για την τουριστική προβολή των προηγούμενων χρόνων, ενώ έγιναν και αρκετές υποδείξεις-προσθήκες για δράσεις που πρέπει να συμπεριληφθούν.
Απ’ τη Διεύθυνση Τουρισμού εργάστηκαν και διαμόρφωσαν τον πολυσέλιδο τουριστικό σχεδιασμό, απ’ τη Λέσβο η Αγγελική Πολυτάκη και η Βασιλική Ροδοπούλου και απ’ τη Σάμο η Άννα Χατζημιχάλη. Μετά τις συμπληρώσεις που έγιναν απ’ τους περιφερειακούς συμβούλους, θα αναλάβει την ένταξη των δράσεων διαμορφώνοντας την τελική πρόταση για το ΕΣΠΑ, η Αθηνά Σταθέλλη, απ’ τη Διεύθυνση Προγραμματισμού.