Αλλαγή πλοίων και συχνότερες συνδέσεις

01/07/2012 - 05:56
Ποιοτική αναβάθμιση των πλοίων, ενίσχυση της σύνδεσης της Λήμνου με Καβάλα και Κύμη και ένταξη της Μύρινας στο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη για Σίγρι, Σάμο και Ρόδο, καθώς και οικονομικότερα εισιτήρια, είναι οι βασικές διεκδικήσεις των Λημνιών εν όψει της θερινής περιόδου.
Ποιοτική αναβάθμιση των πλοίων, ενίσχυση της σύνδεσης της Λήμνου με Καβάλα και Κύμη και ένταξη της Μύρινας στο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη για Σίγρι, Σάμο και Ρόδο, καθώς και οικονομικότερα εισιτήρια, είναι οι βασικές διεκδικήσεις των Λημνιών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες εν όψει της θερινής περιόδου.

Τις προτάσεις αυτές της νέας δημοτικής αρχής της Λήμνου για τη βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έστειλε ο δήμαρχος Αντώνης Χατζηδιαμαντής στην υφυπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Ελπίδα Τσουρή, και στο γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη.
«Όπως γνωρίζετε, το χρονίζον και κατά διαστήματα επιδεινούμενο ακτοπλοϊκό πρόβλημα του νησιού μας που ταλαιπωρεί τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λήμνου, αποτελεί το μεγαλύτερο αντιαναπτυξιακό παράγοντα», αναφέρει στην επιστολή του ο δήμαρχος, ενώ εκφράζει την αντίθεσή του για την τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή το Σεπτέμβριο του 2010 και η οποία δίνει άλλα δύο χρόνια περιθώριο στην υποχρέωση που είχαν, βάσει σύμβασης 12ετίας, οι ναυτιλιακές εταιρείες «να αλλάξουν τα παμπάλαια πλοία τους, τέταρτης κατηγορίας, όταν συμπληρώσουν τρία χρόνια, με πλοία πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας».

Να αρθεί η αδικία
Η τροπολογία αυτή επέφερε για άλλη μια φορά την αγανάκτηση των κατοίκων της Λήμνου, αλλά καταδικάστηκε ακόμη και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό κατά την επίσκεψή του στο νησί τον Οκτώβριο του 2010, όταν ο ίδιος μάλιστα έδωσε εντολή να αποκατασταθεί άμεσα η αδικία που προκύπτει για τη Λήμνο.
Από την ενημέρωση την οποία όπως αναφέρει η δημοτική αρχή είχε μέσω του Τύπου, «συμπεραίνεται ότι επίκεινται ορισμένες αλλαγές και αντικαταστάσεις, που όμως δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα και δεν αναβαθμίζουν ουσιαστικά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας».
Εν όψει της θερινής περιόδου, οι προτάσεις που υποβάλλει η δημοτική αρχή είναι οι ακόλουθες:
- Ποιοτική αναβάθμιση των πλοίων που εκτελούν τις δρομολογιακές γραμμές που εξυπηρετούν τη Λήμνο. Αυτό θα επιτευχθεί με αντικατάσταση των πλοίων τύπου «Ταξιάρχης» και «Πηνελόπη» που εκτελούν τώρα τα δρομολόγια, με πλοία ανώτερης κατηγορίας. Να δοθεί προσοχή στο πρωτόκολλο του πλοίου ποσοτικά, αλλά να υπάρχει και μεγάλη αναλογία της οικονομικής θέσης.
- Είναι σημαντικό τα καλοκαιρινά δρομολόγια να ανακοινωθούν το συντομότερο και να διαμορφωθούν έτσι ώστε να εξυπηρετούν τους επισκέπτες και να δίνεται η δυνατότητα στους Βορειοελλαδίτες να επισκέπτονται τη Λήμνο για Σαββατοκύριακο. Επίσης είναι αναγκαίο οι ώρες άφιξης των πλοίων στο λιμάνι της Μύρινας να μην είναι μεταμεσονύκτιες, όπως συνηθίζεται, γιατί η έλλειψη υποδομών έχει ως αποτέλεσμα τη μεγάλη ταλαιπωρία για τους επισκέπτες.
- Νέα προκήρυξη διαγωνισμού για δρομολογιακή γραμμή Κύμη - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα και επιστροφή, τέσσερις φορές την εβδομάδα με πλοίο άνω των 90 μέτρων, πρώτης, δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας. Το τμήμα Λήμνος - Καβάλα συνολικά από όλες τις δρομολογιακές γραμμές να εκτελείται όσες φορές απαιτείται για να συμπληρωθεί η καθημερινή σύνδεση με Καβάλα.
- Στο καλοκαιρινό δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Σίγρι - Χίος - Σάμος - Κάλυμνος - Κως - Ρόδος να προστεθεί και το λιμάνι της Μύρινας. Το δρομολόγιο αυτό εκτελείται τα δύο τελευταία χρόνια από το πλοίο «Διαγόρας» της εταιρείας Blue Star Ferries, χωρίς προσέγγισή του στο λιμάνι της Μύρινας.
- Να ληφθεί μέριμνα για τον καθορισμό λογικών τιμών εισιτηρίων, καθώς το σημερινό υπερβολικό τους ύψος καθιστά τη μετακίνηση ιδίως πολυμελών οικογενειών απαγορευτική, παρ’ ότι τα δρομολόγια αυτά είναι επιδοτούμενα.
Όπως διευκρινίζει στην επιστολή του ο δήμαρχος Λήμνου, «οι προτάσεις αυτές υποβάλλονται με δεδομένες τις 12ετείς συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και εξελίσσονται χωρίς βεβαίως να ικανοποιούν ανάλογα τις ανάγκες της Λήμνου, καθώς έχουν στόχο να βελτιώσουν άμεσα το επίπεδο εξυπηρέτησης των κατοίκων και των επισκεπτών».



Μεταφορικό ισοδύναμο
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδιαμαντή, ουσιαστική αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων μπορεί να επιτευχθεί «μόνο μέσω της εφαρμογής μιας μακροχρόνιας πολιτικής διασφάλισης “μεταφορικού ισοδύναμου” και της παράλληλης εφαρμογής των συνταγματικών επιταγών για τη νησιωτικότητα και την ισότητα όλων των Ελλήνων πολιτών».
Εν τω μεταξύ, στο πλοίο «Πηνελόπη», κατά τη διάρκεια προσέγγισής του το βράδυ της προηγούμενης Παρασκευής στο λιμάνι της Μύρινας, εξ αιτίας της μεγάλης θαλασσοταραχής και των κλυδωνισμών έπεσε ένας διακόπτης, με αποτέλεσμα να σβήσουν κάποια φώτα. Εφαρμόζοντας τους κανονισμούς, το πλοίο δεν μπήκε στο λιμάνι μέχρι να διαπιστωθεί ότι δε συμβαίνει κάτι σοβαρότερο και παρέμεινε για μία περίπου ώρα ανοικτά του Ρωμαίικου Γιαλού. Αφού διαπιστώθηκε η βλάβη, το πλοίο προσέγγισε κανονικά το λιμάνι και μετά από έλεγχο του Λιμεναρχείου Μύρινας, δόθηκε άδεια απόπλου.
Ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος, Σάββας Βαρελτζής, επικοινώνησε με το Λιμεναρχείο Μύρινας και ενημερώθηκε γραπτώς για το περιστατικό, ενώ δήλωσε: «Παρά το γεγονός ότι η βλάβη ήταν ασήμαντη, δεν επηρεάζει τις θέσεις μας ότι τα παλαιά πλοία πρέπει να αντικατασταθούν από νεώτερα, πιο αξιόπλοα και ταχύτερα. Η ανάγκη επικαιροποίησης των θέσεων της Λήμνου για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι για μια ακόμη φορά αναγκαία, και τούτο θα πράξουμε προς κάθε κατεύθυνση.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey