Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Το πρώτο πρατήριο υγραερίου για αυτοκίνητα στη Λέσβο είναι έτοιμο και θα ξεκινήσει τη λειτουργία του σε λίγες ημέρες στο 1ο χλμ. της οδού Πέραμα - Παπάδος. Μετά από πολύμηνη προσπάθεια του επιχειρηματία Στάθη Καραμάνου, ξεπεράστηκαν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει να εξυπηρετεί τα πρώτα αυτοκίνητα. Δεκάδες είναι τα οχήματα που κυκλοφορούν στο νησί έχοντας δεχθεί τις απαραίτητες μετατροπές και μέχρι τώρα οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούσαν να προμηθευτούν υγραέριο.
«Και πολύ άργησε…», θα μπορούσε να είναι ο τίτλος αναφορικά με τη δημιουργία πρατηρίου υγραερίου στη Λέσβο. Στην υπόλοιπη επικράτεια, το υγραέριο συνεχώς κερδίζει έδαφος έναντι των υγρών καυσίμων, κυρίως για λόγους οικονομίας. Η μείωση του κόστους μετακίνησης μειώνεται έως και 40% με τη χρήση υγραερίου, λόγω της χαμηλής τιμής του σε σχέση με τη βενζίνη. Ήδη στην υπόλοιπη χώρα μετρώνται πάνω από 350 σημεία πώλησης υγραερίου για αυτοκίνητα, είτε ως μικτά πρατήρια (πωλούν και υγρά καύσιμα) είτε ως αποκλειστικά πρατήρια υγραερίου.
Ολοκληρώθηκαν…
Οι μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις στο πρατήριο του Στάθη Καραμάνου έχουν ήδη ολοκληρωθεί και οι τελευταίοι έλεγχοι των αρμόδιων υπηρεσιών έχουν ολοκληρωθεί. Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να ξεκινήσει κανονικά τη λειτουργία του, ενώ θα παρέχει και τη δυνατότητα εγκατάστασης του απαραίτητου εξοπλισμού σε αυτοκίνητα προκειμένου να χρησιμοποιούν υγραέριο.
Η εγκατάσταση είναι απολύτως αυτοματοποιημένη και με πολλαπλά συστήματα ασφαλείας, σύμφωνα με τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Ανιχνευτές διαρροών είναι τοποθετημένοι σε πολλά σημεία και συνεργάζονται με σύστημα αυτόματων βανών παροχής, αλλά και με το σύστημα αυτόματης πυρόσβεσης. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως, είτε το πρατήριο λειτουργεί είτε όχι, το σύστημα παρέχει πλήρη ασφάλεια σε περίπτωση διαρροής.
Οικονομία το μεγάλο πλεονέκτημα
Ένα αυτοκίνητο που έχει δεχθεί την απαραίτητη μετατροπή, μπορεί να διανύσει με ένα λίτρο υγραερίου τα ίδια ακριβώς χιλιόμετρα που διανύει με ένα λίτρο βενζίνης. Η διαφορά είναι στο ότι η τιμή του υγραερίου δεν υπερβαίνει τα 97 λεπτά ανά λίτρο, ενώ η αντίστοιχη τιμή της απλής βενζίνης ξεπερνά το 1,63 ευρώ. Το κέρδος δηλαδή για τα 1.000 χλμ. (όσα κάνει περίπου σε ένα μήνα) με ένα μεσαίο αυτοκίνητο που θέλει περίπου οκτώ λίτρα ανά 100 χλμ., είναι περίπου 53 ευρώ.
Το κόστος για τον εξοπλισμό μετατροπής μαζί με την τοποθέτησή του ανέρχεται στο ποσό των 850 ευρώ περίπου. Το υγραέριο ως πιο καθαρό καύσιμο, εξασφαλίζει ταυτόχρονα και την καλύτερη λειτουργία του κινητήρα, χωρίς τα προβλήματα που οφείλονται στην κακή ποιότητα καυσίμων. Στον ίδιο λόγο οφείλονται και τα «καθαρότερα» καυσαέρια που παράγονται από τη χρήση υγραερίου.
Οι αυστηρές προδιαγραφές των εξαρτημάτων μετατροπής, αυξάνουν τα επίπεδα ασφαλείας. Ως μειονέκτημα καταγράφεται η μείωση στο χώρο αποσκευών λόγω της τοποθέτησης της δεξαμενής υγραερίου.
Τα αυτοκίνητο μετά τη μετατροπή συνεχίζει να λειτουργεί και με βενζίνη. Μετά το γέμισμα με υγραέριο και χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κάνει τίποτα, ο εγκέφαλος του κινητήρα επιλέγει το υγραέριο για την τροφοδοσία. Μόλις αυτό τελειώσει, τότε αυτόματα χρησιμοποιεί ξανά τη βενζίνη. Την τελευταία διετία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει έκδοση δημοφιλούς μοντέλου με τοποθετημένο τον εξοπλισμό χρήσης υγραερίου.
Ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου Στάθης Καραμάνος, ο οποίος δραστηριοποιείται πάνω από 20 χρόνια στο εμπόριο υγραερίου στο νησί, δήλωσε στο «Ε»: «Η μείωση στο κόστος μετακίνησης με τη χρήση υγραερίου είναι πολύ σημαντική. Υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα που έχουν κάνει μετατροπή στο νησί και χρησιμοποιούν υγραέριο, και έχουν δηλώσει ενδιαφέρον πολλοί ιδιοκτήτες. Το πρατήριό μας είναι αμιγώς ιδιωτικό και ήταν μία συνειδητή επιλογή, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή τιμή στους πελάτες μας, χωρίς να εξαρτιόμαστε από κάποια εταιρεία. Ταλαιπωρηθήκαμε από τη γραφειοκρατία γιατί είμαστε το πρώτο τέτοιο πρατήριο στο νησί και οι υπηρεσίες ήταν αρκετά διστακτικές στην αρχή, συν του ότι είναι μια πολύ σημαντική επένδυση για τα δεδομένα της εποχής. Είμαστε σίγουροι πως θα βρει ανταπόκριση και πλέον οι καταναλωτές και στο νησί μας θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής για κίνηση με υγραέριο, η οποία έχει σαφώς αρκετά πλεονεκτήματα έναντι της βενζίνης.»