Από το βράδυ της Κυριακής τα πρατήρια καυσίμων της Μυτιλήνης δέχθηκαν δεκάδες επισκέψεις από ιδιοκτήτες Ι.Χ. οχημάτων και μοτοποδηλάτων, που έσπευσαν να προμηθευτούν καύσιμα.
Από το βράδυ της Κυριακής τα πρατήρια καυσίμων της Μυτιλήνης δέχθηκαν δεκάδες επισκέψεις από ιδιοκτήτες Ι.Χ. οχημάτων και μοτοποδηλάτων, που έσπευσαν να προμηθευτούν καύσιμα. Όλοι ανησυχούσαν για το ενδεχόμενο να μείνουν χωρίς βενζίνη, λόγω της επ’ αόριστον απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.
Στα κεντρικά πρατήρια υγρών καυσίμων της Μυτιλήνης δημιουργούνταν ουρές με οχήματα κατά διαστήματα από την Κυριακή το βράδυ έως τουλάχιστον τη Δευτέρα το μεσημέρι.
Τα πρατήρια είχαν ικανές ποσότητες για να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση. Ωστόσο αυτή ήταν τόσο μεγάλη, που σύντομα θα εξαντληθούν τα αποθέματα.
Από το πρατήριο καυσίμων του κ. Τυροπώλη, που βρίσκεται στο κέντρο της Μυτιλήνης, χθες το μεσημέρι μας είπαν: «Προμηθευτήκαμε δέκα κυβικά μέτρα το πρωί και γι’ αυτό έχουμε καύσιμα. Αλλά η ζήτηση είναι πάρα πολύ μεγάλη και είναι ζήτημα χρόνου να εξαντληθούν οι διαθέσιμες ποσότητες. Εκτιμούμε πως έως τις 8 το βράδυ δε θα υπάρχει ούτε σταγόνα αμόλυβδης βενζίνης.»
Πολύ μεγάλη ήταν η ζήτηση καυσίμων και στο κεντρικό πρατήριο της Shell στη Μυτιλήνη χθες το μεσημέρι, όπου η ουρά των αυτοκινήτων εκτεινόταν μέσα στο δρόμο, με συνέπεια να δημιουργούνται μικρής έκτασης κυκλοφοριακά προβλήματα.
Πολύ μικρότερη ήταν η ζήτηση καυσίμων, χθες το μεσημέρι, στα πρατήρια καυσίμων που βρίσκονται στην περιοχή του Λαζαρέτου και στην περιοχή του Καρά Τεπέ.
Ωστόσο και σε αυτά αναμενόταν να αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση μόλις θα ξέμεναν από καύσιμα τα κεντρικά πρατήρια καυσίμων.
Κι από την Αθήνα
Ένας επιπρόσθετος λόγος της αυξημένης ζήτησης ήταν και η έλευση στη Μυτιλήνη μεγάλου αριθμού συντοπιτών που ζουν στην Αθήνα.
Η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, που αντιδρούν στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους, ξεκίνησε τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Φοβούμενοι τις επιπτώσεις, ήδη από το απόγευμα της Κυριακής έξω από τα βενζινάδικα σχηματίστηκαν ουρές αυτοκινήτων.
Όσον αφορά στην τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα, τα προβλήματα αναμένεται να κλιμακωθούν, καθώς την Τρίτη αποφασίζουν για απεργία και οι βενζινοπώλες. Αλλά η κατάσταση προβλέπεται να επιταθεί επιπλέον καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων έχουν αποκλείσει τις εξόδους από τα διυλιστήρια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε τα ιδιωτικής χρήσης φορτηγά και βυτιοφόρα των εταιρειών να ανεφοδιάσουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Σηφουνάκης δήλωσε στη ΝΕΤ το πρωί της Δευτέρας αισιόδοξος και εξέφρασε την εκτίμηση ότι μέσω και του διαλόγου έως το τέλος της εβδομάδας η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί.
Οι παράγοντες της αγοράς και κυρίως όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς περίμεναν αυτό το διάστημα, στην καρδιά του καλοκαιριού και στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου, να αυξήσουν τα έσοδά τους, με την απεργία αυτή να έρχεται για να δώσει τη χαριστική βολή στις επιχειρήσεις τους, οι οποίες καταγράφουν πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι.
«Απειλές»…
Αξίζει να σημειωθεί ότι απειλείται ακόμη και η ομαλή εκτέλεση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών δήλωσαν ότι δε θα προμηθεύσουν με καύσιμα ούτε τα καράβια.
Από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αναμένεται σταδιακά να δημιουργηθούν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, ακόμη και με βασικά καταναλωτικά προϊόντα.
Οι Ιδιοκτήτες Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης αντιδρούν στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στη δημιουργία εταιρειών οδικού μεταφορέα. Το σχετικό νομοσχέδιο, που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, συζητήθηκε και εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο. Με το νομοσχέδιο «ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα. Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούσαν περίπου σε 30.000 φορτηγά οχήματα. Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα, απ’ την άλλη, θα έχουν τη μορφή Α.Ε. ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας τους θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξ άλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013.