Πρόκειται για ένα εγχειρίδιο για τη διδασκαλία της ποίησης, αλλά και τον τρόπο ανάγνωσης και ερμηνείας της, χρήσιμο τόσο στους φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και φιλολόγων, αλλά και όσους αγαπούν την ποίηση.
Μίμης Σουλιώτης
Εκδόσεις Επίκεντρο
Αθήνα 2010, σελ. 324
Πρόκειται για ένα εγχειρίδιο για τη διδασκαλία της ποίησης, αλλά και τον τρόπο ανάγνωσης και ερμηνείας της, χρήσιμο τόσο στους φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και φιλολόγων, αλλά και όσους αγαπούν την ποίηση.
Γενικός στόχος του συγγραφέα, άλλωστε, είναι να δείξει τον τρόπο που όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην ποίηση - ο τόνος και η εκφορά των στίχων, η ένταση των νοημάτων, η χρήση της γλώσσας, αποπνέουν μία αίσθηση που συντροφεύει τον ικανό να εντρυφήσει στα νοήματά της αναγνώστη και στην καθημερινότητά του.
Βεβαίως, η ποίηση είναι αόριστη με την πιο περιεκτική σημασία της λέξης, αυτό όμως δε συνεπάγεται πως θα έπρεπε να εγκαταλειφθούν και οι απόπειρες ορισμού της, καθώς είναι αυτή ακριβώς η διαδικασία που φέρνει κάτι καινούργιο ή φρεσκάρει μια ξεχασμένη οπτική γωνία.
Ακριβώς αυτή η διαδικασία ορισμού και ερμηνείας δίνει «ζωή» στην ποίηση, καθιστώντας και την ίδια τη διδασκαλία της μία προέκτασή της, στο πλαίσιο που ευνοεί την πολλαπλή ανάγνωση και τον ουσιαστικό διάλογο όπου θα ακουστούν οι διαφορετικές απόψεις από όσο το δυνατόν πιο επαρκείς ή ειλικρινείς εκπροσώπους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην εισαγωγή του ο Μίμης Σουλιώτης, «ας μη νομισθεί πως ο μαθητής του δημοτικού σχολείου είναι τάχα πιο ανεπαρκής από τον συχνά αποξηραμένο δάσκαλό του. Η επάρκεια και οι ανεπάρκειες των δασκάλων είναι διαφορετικές από εκείνων των μαθητών τους.»
Ο συγγραφέας είναι καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.