Το καθεστώς στο λιμάνι και COSCO

01/07/2012 - 05:56
Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τη σύμβαση που υπέγραψε το Ελληνικό Δημόσιο με τον κινεζικό όμιλο COSCO, που αφορά στην εκμετάλλευση δύο προβλητών του λιμανιού του Πειραιά απ’ τους Κινέζους.
Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τη σύμβαση που υπέγραψε το Ελληνικό Δημόσιο με τον κινεζικό όμιλο COSCO, που αφορά στην εκμετάλλευση δύο προβλητών του λιμανιού του Πειραιά απ’ τους Κινέζους.
Οι 1.500 εργαζόμενοι στο λιμάνι ζητούν ν’ ακυρωθεί η διμερής σύμβαση και η εκμετάλλευση της προβλήτας να επανέλθει στο Ελληνικό Δημόσιο, όπως ήταν πριν.
Μαζί με τους εργαζομένους συμφωνούν το Κ.Κ.Ε. και ο ΣΥΡΙΖΑ.
Οι έμποροι και οι επιχειρηματίες απειλούν τους εργαζομένους με ασφαλιστικά μέτρα, διότι με τις συνεχείς απεργίες ζημιώνονται οι επιχειρήσεις τους. Η κυβέρνηση ζητά πίστωση χρόνου να επαναδιαπραγματευθεί με την COSCO ορισμένα σημεία της σύμβασης, χωρίς να σκέφτεται ούτε στο ελάχιστον να την καταργήσει.
Ας δούμε με αριθμούς ορισμένα στοιχεία της σύμβασης, για να μπορέσουμε ν’ αντιληφθούμε σε βάθος το πρόβλημα.
Η κινεζική εταιρεία COSCO (China Ocean Shipping Company) ιδρύθηκε το 1998 και σήμερα έχει στην κυριότητά της 624 εμπορικά πλοία. Στην COSCO εργάζονται 80.000 άνθρωποι στις έξι εισηγμένες εταιρείες και στις 300 θυγατρικές. Δραστηριοποιείται σε 100 λιμάνια παγκοσμίως. Με τη σύμβαση που υπέγραψε με το Ελληνικό Δημόσιο, η COSCO υποχρεούται να προσλάβει 600 εργάτες για τις δυο προβλήτες που εκμεταλλεύεται, εντός των δύο ετών.
Η δε δυναμικότητα των προβλητών που εκμεταλλεύεται η εμπορική κινεζική εταιρεία, ανέρχεται σε 3.700.000 μετρικούς τόνους.

Κέρδη του Δημοσίου από τη σύμβαση
Ετήσιο ενοίκιο για την προβλήτα, 3,6 εκατ. ευρώ.
Ετήσιο ενοίκιο για το χώρο των κοντέινερ, 1,6 εκατ. ευρώ.
Ετήσια προσαρμογή ενοικίων: Το ποσοστό του πληθωρισμού + 2%, συν το 24,2 επί των εσόδων της COSCO, θα εισπράττεται από το Ελληνικό Δημόσιο.
Για τα 35 χρόνια υπενοικίασης, η αμοιβή του ΟΛΠ (Δημόσιο) ανέρχεται στο ποσόν των 3,4 δισ. ευρώ, με προκαταβολή εφάπαξ 50 εκατ. ευρώ.

Υποχρεώσεις Δημοσίου

1. Ο ΟΛΠ θα απομακρύνει με έξοδά του την προβλήτα πετρελαιοειδών.
2. Η COSCO δε θα πληρώνει στο δήμο Περάματος ανταποδοτικά τέλη: φωτισμού, καθαριότητας, αντιρρύπανσης και ακίνητης περιουσίας, ένα υπέρογκο ετήσιο κόστος, που όμως δεν είναι ακόμα γνωστό αν θα επιβαρυνθεί με αυτό ο ΟΛΠ.
Σε περίπτωση που το Ελληνικό Δημόσιο καταργήσει τη σύμβαση, η ποινική ρήτρα ορίστηκε στο ποσόν των 100 εκατ. ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης είναι 35 χρόνια.

Σκέψεις - απόψεις
Οι διμερείς συμβάσεις που υπογράφονται μεταξύ των κρατών προς αμοιβαίο όφελος δεν καταργούνται εύκολα επειδή το επιθυμεί κάποια συντεχνία εργαζομένων ή ορισμένα κόμματα της μειοψηφίας, γιατί όποιος το επιδιώξει χάνει διεθνώς την αξιοπιστία του.
Επαναδιαπραγμάτευση μπορεί να γίνει σε επιμέρους άρθρα της συμβάσεως, χωρίς να θίγεται ο «κορμός» αυτής και εφόσον συμφωνήσει και ο έτερος των διαδίκων.
Οι Έλληνες εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, κατά τη γνώμη μας, δε διακατέχονται από εθνικό οίστρο επιδιώκοντας την κατάργηση της σύμβασης, αλλά προσπαθούν να διασφαλίσουν τις όχι ευκαταφρόνητες αμοιβές τους.
Παρόμοια σύμβαση με το λιμάνι του Πειραιά έχουμε υπογράψει από χρόνια με τους Σέρβους για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τα στατιστικά στοιχεία για την COSCO τα πήρα από την www.cosco.com και τα της συμβάσεως από το υπουργείο Οικονομίας.

Παπάδος 4-11-09

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey