Από την εποχή του μακαριστού Χριστοδούλου και στη συνέχεια επί των επιγόνων του η χριστιανική εκκλησία άρχισε να μετεξελίσσεται, από χώρος προσευχής και διδασκαλίας του Ευαγγελίου, σε κέντρο πολιτικοοικονομικής σκέψης και έκφρασης και εσχάτως σε κέντρο... επαναστατικής ζύμωσης.
Συν τω χρόνω η χριστιανική εκκλησία επιστρέφει στις αρχαιοελληνικές της ρίζες, την «εκκλησία του δήμου», και γίνεται κάτι σαν τη... βουλή των Ελλήνων. Από την εποχή του μακαριστού Χριστοδούλου και στη συνέχεια επί των επιγόνων του άρχισε να μετεξελίσσεται, από χώρος προσευχής και διδασκαλίας του Ευαγγελίου, σε κέντρο πολιτικοοικονομικής σκέψης και έκφρασης και εσχάτως σε κέντρο... επαναστατικής ζύμωσης.
Κάποιοι αρχιερείς, οι οποίοι, φαίνεται, έχουν άμεση πρόσβαση στην... τράπεζα σκέψης του Αγίου Πνεύματος (Τhink tank of Spiritus Sanctus) συντάσσουν οικονομικοπολιτικές μελέτες, των οποίων το βάθος συναγωνίζεται εκείνο των οικονομικών αναλύσεων... Μυταράκη, του μετακληθέντος εξ αλλοδαπής διά να συνεχίσει το αλογοσκούφειον οικονομικόν θαύμα της περιόδου 2004 - 2009. Οι εγκύκλιοι της ιεραρχίας, που εμπεριέχουν τις παραπάνω αναλύσεις και αναγιγνώσκονται στις εκκλησίες, σηματοδοτούν ήδη την… «αριστερή στροφή» της εκκλησίας, αφού πλέον εμπράκτως καταργείται η αρχή «τα του καίσαρος τω καίσαρι και τα του θεού τω θεώ».
Αλλά εσχάτως η μετεξέλιξη της εν Ελλάδι εκκλησίας, υπό την επήρειαν, φαίνεται, του επαναστατικού λόγου του Περισσού ή της Κουμουνδούρου, παρουσιάζει και σημάδια συμμετοχής των λειτουργών του Υψίστου στο «επαναστατικό γίγνεσθαι» της εποχής, αυτό εξάλλου σηματοδοτείται και από τον φλογερό επαναστατικό λόγο του Λημνίου εκκλησιαστικού ρήτορος, διπλοθεσίτη και διπλόμισθου παπά και εκπαιδευτικού κατά μίαν άποψη, ιεροδιδασκάλου κατ’ άλλην, ο οποίος λαμβάνει το μισθό του εκπαιδευτικού ολάκερον και «του εφημερίου μειωμένου κατά 70%, χωρίς τα άλλα επιδόματα», όπως επισήμως εξακριβώθηκε.
Ο ανωτέρω, λοιπόν, ιεροδιδάσκαλος, επαναστάτης προλετάριος, όπως αποδεικνύεται από τις πενιχρές αποδοχές του, εκήρυξε την επανάσταση του λαού, ως άλλος Παπαφλέσσας, κατά του αιμοδιψούς τυράννου. «Εξεγερθείτε ενάντια στο καθεστώς της υποτέλειας, ενάντια στην Ευρώπη, ενάντια στην κατοχική κυβέρνηση» βροντοφώναξε από άμβωνος ο νέος Παπαφλέσσας!
Η ομοιότητα του ανωτέρω κήρυκα της νέας εθνεγερσίας με εκείνον τον ηρωικόν Παπαφλέσσα, ο οποίος έπεσεν μαχόμενος στην πρώτη γραμμή στο Μανιάκι, είναι προφανής, παρά τα πικρόχολα σχόλια που ακούστηκαν ότι ο παλαιός εκείνος Παπαφλέσσας δεν εμισθοδοτείτο, και μάλιστα εις διπλούν, με τα δανεικά των τυράννων... της Τρόικας.
Αλλά η μετεξέλιξη αυτή της εκκλησίας του Χριστού εις εκκλησίαν του επαναστατημένου δήμου ή του π. Νικολάου Καλογιάννη, ιεροδιδασκάλου εν Λήμνω, είχεν και μίαν παράπλευρον... απώλειαν, την διχοστασίαν των δύο προκαθημένων αντιπροσώπων της Λέσβου στο ελληνικό κοινοβούλιο. Ο εξ αριστερών προκαθήμενος κατηγόρησε τον εθνεγέρτην παπά και εκπαιδευτικό ότι «δεν δικαιούται διά να ομιλεί» εάν προηγουμένως δεν καταθέσει υπέρ του αγωνιζόμενου έθνους τον ένα εκ των δύο μισθών που λαμβάνει, ενώ ο εκ δεξιών προκαθήμενος, επικαλούμενος και τον σοφόν Βολτέρον (παρά τους αστερίσκους που θα έβαζε κανείς αναφορικά με την ερμηνείαν της σοφής ρήσης του, η οποία ασφαλώς δεν αναφερόταν σε από άμβωνος ομιλίες), αφού αποκατέστησε την αλήθειαν αναφορικά με την επαγγελματικήν ιδιότητα και την μισθοδοτικήν κατάσταση του εθνεγέρτη ιεροδιδασκάλου, υπεραμύνθηκε του δικαιώματός του να κηρύσσει, με την διπλήν του ιδιότητα, του ιερέα και του εκπαιδευτικού, την επανάσταση από άμβωνος. Εκείνο, όμως, που άφησεν αδιευκρίνιστον ο εκ δεξιών προκαθήμενος, είναι εάν το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης από άμβωνος στις εκκλησίες θα πρέπει να έχουν εφεξής, και σύμφωνα με τον... Βολτέρον, και άλλοι επαναναστάτες, αγανακτισμένοι και πικραμένοι, διαφωνούντες ή συμφωνούντες με την Ευρώπη, αγανακτισμένοι εναντίον... των αγανακτισμένων, διά να συντελεστεί η ολοκληρωτική μετάλλαξη της εκκλησίας του Χριστού σε μία ακόμα ένδοξη βουλή... της μούντζας, της βουλής των τριακοσίων, οι οποίοι, για να βάλουν, επιτέλους, μυαλό, πρέπει ο θεός να κάνει ακόμα έναν... κατακλυσμό.