Τίτλο - δυσφήμιση για τη Λέσβο, πλην όμως πραγματικό, είχε στο πρωτοσέλιδο της, η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» το Σαββατοκύριακο, σχετικά με το κόστος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων του νησιού με τον Πειραιά.
Τίτλο - δυσφήμιση για τη Λέσβο, πλην όμως δυστυχώς πέρα για πέρα πραγματικό, είχε στο πρωτοσέλιδο της, η μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» το περασμένο Σαββατοκύριακο, σχετικά με το κόστος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων του νησιού με τον Πειραιά. «Ένας μισθός για να πας στη Μυτιλήνη», διάβαζε κανείς στην πρώτη σελίδα. Και μπορεί στο σχετικό δημοσίευμα, η Λέσβος να είναι ένα μόνο από τα παραδείγματα των νησιών που έχουν φτάσει να αποτελούν ακριβούς προορισμούς, όπως άλλωστε και η Λήμνος, ή να υπάρχουν κάποιες μειώσεις στις τιμές, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν αλλάζει την πραγματικότητα των αριθμών, που δυστυχώς μιλούν από μόνοι τους… Την ίδια ώρα, οι φορείς της Λέσβου και ιδιαίτερα αυτοί που ασχολούνται με την τουριστική προβολή του νησιού, σιωπούν. Εντυπωσιακά …εκκωφαντικά!
Για το υψηλό κόστος των ναύλων, αλλά και για τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, κάνει λόγο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», του περασμένου Σαββατοκύριακου.
Σύμφωνα με αυτό, οι επισκέπτες στο νησί, θα πρέπει να … «βάλουν βαθειά το χέρι στην τσέπη», αφού χρειάζεται περίπου ένας μισθός για μια τετραμελή οικογένεια, προκειμένου να ταξιδέψει μόνο προς και από το νησί.
Ας μιλήσουν οι αριθμοί…
Σε προορισμό …«πολυτελείας» φαίνεται να έχει εξελιχθεί η Λέσβος, σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, αφού μόνο για να ταξιδέψει στο κατάστρωμα με ένα συμβατικό πλοίο, μία τετραμελής οικογένεια, θα χρειαστεί 220 ευρώ. Επιπλέον 197 ευρώ, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, θα τους στοιχίσει το να πάρουν μαζί τους και αυτοκίνητο, ενώ εάν επιλέξουν αριθμημένες θέσεις, το κόστος, μαζί με το αυτοκίνητο, ανέρχεται στα 481 ευρώ. Όσο γι’ αυτούς που, για να ταξιδέψουν πιο ξεκούραστα τις 10 - 12 ώρες που διαρκεί το ταξίδι από Πειραιά για Μυτιλήνη, θα επιλέξουν τη λύση μίας τετράκλινης καμπίνας, παράλληλα με τη μεταφορά και αυτοκινήτου, το κόστος ανεβαίνει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, στα 599 ευρώ.
Το ίδιο περίπου ποσό και με πολύ λιγότερη … ταλαιπωρία, θα χρειαστούν, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, προκειμένου να ταξιδέψουν με αεροπλάνο, αφού η πτήση από και προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος», θα τους στοιχίσει περίπου 590 ευρώ. «Μπορεί σε αυτήν την περίπτωση, να μην παίρνουν μαζί τους το αυτοκίνητο, ωστόσο κερδίζουν μια μέρα παραπάνω διακοπών, αφού γλιτώνουν το πολύωρο ταξίδι με το πλοίο», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Πραγματικά, και σύμφωνα με τις τιμές εισιτηρίων πλοίων που πήραμε από το τουριστικό πρακτορείο του Γιάννη Σαμιώτη, το κόστος για μια τετραμελή οικογένεια με Ι.Χ. αυτοκίνητο, που ταξιδεύει για Μυτιλήνη, κυμαίνεται, ανάλογα με το πλοίο - συμβατικό ή ταχύπλοο - από τα 412 έως τα 484 ευρώ για κατάστρωμα, από 452 έως 572 ευρώ για αριθμημένη θέση και από 588 έως …688 ευρώ για καμπίνα!
Κρουαζιέρα … στο Αιγαίο, η Λήμνος
Λόγο και για τη Λήμνο κάνει το συγκεκριμένο δημοσίευμα, πάνω στο πολύ γνωστό θέμα της ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού, που προκαλούν τα συχνά φαινόμενα βλάβης ή πρόσκρουσης πλοίων. Το ρεπορτάζ αναφέρεται χαρακτηριστικά στα πρόσφατα γεγονότα της πρόσκρουσης του «Θεόφιλου» και του «Ταξιάρχη» στο λιμάνι της Μύρινας και στην επακόλουθη ταλαιπωρία των Λημνιών, που προσπαθούσαν να φτάσουν στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν ακριβώς για το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, αλλά και στα 388 ευρώ που κοστίζει σε μία τετραμελή οικογένεια με Ι.Χ. αυτοκίνητο, η μετάβαση στο νησί.
Μάλιστα, στην εφημερίδα μιλά ο Δήμαρχος Μούδρου, Κώστας Αδαμίδης, ο οποίος τονίζει τη μεγάλη ηλικία των πλοίων, που ξεπερνά το όριο ασφαλείας και φτάνει τα 35 χρόνια, καθώς και το τι συνεπάγεται αυτό για το χρόνο που χρειάζονται τα πλοία, προκειμένου να προσεγγίσουν τη Λήμνο, που μπορεί να φτάσει τις 18 με 20 ώρες.
Χαμηλότερες οι τιμές από πέρυσι;
Σύμφωνα με το πρακτορείο του Γιάννη Σαμιώτη, πάντως, η ΝΕΛ έχει διατηρήσει για φέτος το καλοκαίρι, τις τιμές της χαμηλής περιόδου, ενώ η «Hellenic Seaways» έχει ρίξει τις τιμές σε σχέση με το περσινό καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τη ΝΕΛ, οι χαμηλές τιμές - μειωμένες από 17% έως 30% σε σχέση με πέρυσι - θα ισχύσουν για όλο το καλοκαίρι, εφόσον δεν υπάρξει μεγάλη άνοδος στην τιμή του πετρελαίου, ενώ τα τιμολόγια παρέμειναν έτσι, για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό, αφού η κρίση έχει επηρεάσει τους επιβάτες.
Να σημειωθεί ότι παράλληλα, από το περασμένο Σάββατο, ξεκίνησαν δρομολόγια του ταχύπλοου της ΝΕΛ «Παναγία Θαλασσινή», το οποίο θα συνδέει τη Λήμνο με Άγιο Ευστράτιο, Ψαρά, Μεστά Χίου, Λαύριο, Σποράδες και Βόλο.
Η διευθύντρια Marketing και Δημοσίων Σχέσεων της ΝΕΛ, Θεοδώρα Ρήγα, πάντως, σχολιάζοντας το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», σπεύδει να επισημάνει ότι για παιδιά κάτω των 12 ετών, υπάρχει μείωση κατά 50% στις τιμές των ναύλων, άρα το συνολικό κόστος μετάβασης, π.χ. με καμπίνα για μια τετραμελή οικογένεια, είναι κατά πολύ χαμηλότερο από αυτό που αναφέρεται στο δημοσίευμα και αγγίζει τα 367 ευρώ. Τονίζει, επιπλέον, ότι στις τιμές υπάρχουν 33% κρατήσεις υπέρ τρίτων, που πηγαίνουν στο Κράτος.
Στο σημείο αυτό, να σημειωθεί, ότι όλοι οι ανωτέρω υπολογισμοί έγιναν για τετραμελή οικογένεια με παιδιά άνω των 12 ετών, καθώς με αυτόν τον τρόπο, προφανώς, υπολογίστηκαν και τα νούμερα που δίνουν «ΤΑ ΝΕΑ». Άλλωστε, από πλευράς επιβατών, διαψεύδεται για πολλές περιπτώσεις, η μειωμένη τιμή που ισχύει για παιδιά κάτω των 12 ετών.
Η κ. Ρήγα παρατηρεί, επίσης, ότι τα νούμερα που αφορούν στα αεροπορικά εισιτήρια, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Να σημειωθεί, άλλωστε, πως ένα μέσο κόστος αεροπορικής μετάβασης στη Λέσβο μιας τετραμελούς οικογένειας από και προς τον Πειραιά, είναι τα 800 και όχι τα 590 ευρώ, όπως αναφέρεται στο εν λόγω δημοσίευμα, αφού μία μέση τιμή για το άτομο, με τις αεροπορικές εταιρίες, είναι τα 100 ευρώ και μπορεί να ανέλθει μέχρι τα 145 ευρώ, ενώ το ποσό που έχει υπολογιστεί στο δημοσίευμα, προφανώς αφορά τις χαμηλότερες τιμές.
Όπως και να έχει πάντως, και παρά τις μειωμένες τιμές, τα παραπάνω νούμερα δεν άρουν το … «απαγορευτικό» που ισχύει για το νησί της Λέσβου, τόσο για την ακτοπλοϊκή, όσο και για την αεροπορική μετάβαση, αφού στην πρώτη περίπτωση, μόνο η μεταφορά στοιχίζει στους επισκέπτες με παιδιά άνω των 12 ετών, πάνω από μισό μισθό και πολύωρη ταλαιπωρία, ενώ στη δεύτερη, μία τετραμελής οικογένεια πρέπει να … πληρώσει ακριβά την πολυτέλεια της γρήγορης πρόσβασης, με την επιπλέον χρέωση επί τόπου στο νησί, για ενοικίαση αυτοκινήτου.
«Δεν μπορούμε να επέμβουμε»
Σχολιάζοντας το δημοσίευμα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργος Ορφανός, λέει: «Σίγουρα κάτι τέτοιο αποτελεί δυσφήμιση για το νησί μας, αλλά δεν παύει να είναι μία πραγματικότητα. Το πρόβλημα των ακριβών ναύλων και των προβληματικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων για το βόρειο Αιγαίο, είναι διαχρονικό. Εξάλλου, σε άλλα νησιά, όπως η Κρήτη, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να επέμβουμε περισσότερο, από το να παρεμβαίνουμε για να επισημάνουμε το πρόβλημα, σίγουρα πάντως, για όσους διαβάζουν τα στοιχεία αυτά, η επίδραση είναι αρνητική».
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου, Περικλής Αντωνίου, σχολιάζοντας το δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», σπεύδει να τονίσει τις χαμηλότερες τιμές των πλοίων σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου πάντως, οικονομικότερη από πέρυσι θα είναι και η διαμονή στη Λέσβο, αφού οι ξενοδόχοι της Λέσβου φέτος αποφάσισαν, πλέον, να «βάλουν νερό στο κρασί τους», ρίχνοντας τις τιμές των μονάδων τους έως και 50%. «Είχαμε πρόβλημα ειδικά με το βόρειο τμήμα του νησιού - Μόλυβο, Πέτρα, κλπ. Επανειλημμένα τους είχαμε επισημάνει, ότι πρέπει η τιμή να αντιστοιχεί σε αυτό που προσφέρουν», λέει ο κ. Αντωνίου. «Φέτος, αποφάσισαν να ρίξουν σημαντικά τις τιμές τους και το ευχάριστο είναι ότι με χαμηλότερες τιμές, δούλεψαν καλύτερα μέχρι τώρα, σε αντίθεση με άλλα νησιά, των Κυκλάδων ή των Δωδεκανήσων, όπου υπήρξε μεγάλη πτώση του τουρισμού».
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, για πενθήμερη διανυκτέρευση στη Λέσβο, μια τετραμελής οικογένεια θα χρειαστεί κατά μέσο όρο 375 ευρώ, αφού μία μέση τιμή για διαμονή σε ένα αξιοπρεπές κατάλυμα, κυμαίνεται μεταξύ 70 και 80 ευρώ. «Αυτό που μένει, είναι να εναρμονιστούν και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις, που αφορούν την εστίαση, τη διασκέδαση, κλπ.» κατέληξε ο κ. Αντωνίου.