Η Φανή Κατσαβούνη είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Β΄/θμιας εκπαίδευσης, εκπαιδεύτρια BLS, PHTLS, Διάσωσης και Ναυαγοσωστικής. Το παρόν εγχειρίδιο, προϊόν μεγάλης εμπειρίας αλλά και ευαισθησίας της συγγραφέως για τη διάσωση της ανθρώπινης ζωής, απευθύνεται στο ευρύ κοινό.
Φανή Κατσαβούνη
Εκδόσεις University Studio Press
Θεσσαλονίκη 2006, σελ. 82
Η Φανή Κατσαβούνη είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Β΄/θμιας εκπαίδευσης, εκπαιδεύτρια BLS, PHTLS, Διάσωσης και Ναυαγοσωστικής. Το παρόν εγχειρίδιο, προϊόν μεγάλης εμπειρίας αλλά και ευαισθησίας της συγγραφέως για τη διάσωση της ανθρώπινης ζωής, απευθύνεται στο ευρύ κοινό, από το νεαρό μαθητή μέχρι τον απαιτητικό επιστήμονα και το βιαστικό αναγνώστη που θέλει να ρίξει μόνο μια γρήγορη ματιά στα συνήθη περιστατικά. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καθένα που επιθυμεί να γνωρίζει πώς πρέπει να αντιδράσει όταν χρειαστεί να παράσχει πρώτες βοήθειες. Είναι γραμμένο σε απλή γλώσσα και συνοδεύεται από αντίστοιχες ζωντανές, έγχρωμες εικόνες και φωτογραφίες, για να γίνεται άμεσα αντιληπτό και κατανοητό το περιεχόμενό του.
Χωρίζεται στα παρακάτω κεφάλαια: Γενικές Πληροφορίες (Ορισμός και σημασία των Πρώτων Βοηθειών, Ενέργειες σε ατύχημα, Επείγουσα τηλεφωνική κλήση, Ενέργειες σε πυρκαγιά, Ενέργειες σε τροχαίο ατύχημα, Ενέργειες σε θαλάσσιο ατύχημα κ.ά.), Βασική υποστήριξη ζωής, Αιμορραγία και καταπληξία, Τραύματα, Εγκαύματα, Μυοσκελετικές κακώσεις, Κακώσεις κεφαλής, Μεταφορά τραυματία, Ειδικές περιπτώσεις (Λιποθυμία, Άσθμα, Δάγκωμα ζώων, Αλλεργική αντίδραση, Επιληπτική κρίση, Τσίμπημα εντόμων, Δηλητηρίαση κ.ά.), Εξοπλισμός πρώτων βοηθειών - Φαρμακείο για σχολεία.
«Είναι παράλογο και άδικο στην εποχή μας, στις μέρες της υψηλής τεχνολογίας και της θαυμαστής ανάπτυξης της ιατρικής επιστήμης, να χάνεται τόσο συχνά η ανθρώπινη ζωή επειδή δεν αντιμετωπίστηκε έγκαιρα το εκάστοτε περιστατικό, είτε επρόκειτο γι’ ατύχημα, είτε για θέματα υγείας. Είναι πράγματι αυτή μια απώλεια “δι’ ασήμαντον αφορμήν”, όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό. Αποτελεί, λοιπόν, επιτακτική ανάγκη να μάθουμε πώς να αντιμετωπίσουμε έγκαιρα και κατάλληλα σοβαρά περιστατικά, πώς μπορούμε να σώσουμε τις ζωές των συνανθρώπων μας, τουτέστιν πώς να παρέχουμε Πρώτες Βοήθειες. Και ποιος χώρος θα μπορούσε να είναι καταλληλότερος γι’ αυτή την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, από τον ευαίσθητο χώρο του σχολείου, που είναι ο χώρος προετοιμασίας για τη ζωή; Ένα σχολείο που εκτός από το μορφωτικό του ρόλο μπορεί να ενσωματώσει στο έργο του κι αυτά τα μαθήματα ζωής, ένα σχολείο προσφοράς κι αλληλεγγύης», γράφει μεταξύ άλλων η συγγραφέας.