Οι αδελφοί Κόρακα παρουσιάζουν δυο νέα αυτοκίνητα με μπαταρίες λιθίου και ανακοινώνουν ότι θα λειτουργήσουν το πρώτο επίσημο κέντρο μετατροπών αυτοκινήτων.
Οι αδελφοί Κόρακα παρουσιάζουν δυο νέα αυτοκίνητα με μπαταρίες λιθίου και ανακοινώνουν ότι θα λειτουργήσουν το πρώτο επίσημο κέντρο μετατροπών αυτοκινήτων
«Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η φθηνή και φιλική προς το περιβάλλον λύση, που τείνει να γίνει το “αύριο” στη βιομηχανία αυτοκινήτων», λέει ο μηχανολόγος-μηχανικός Κώστας Κόρακας, που μαζί με τον αδελφό του Τάσο σύντομα θα λειτουργήσουν στη Μυτιλήνη το πρώτο επίσημο Κέντρο Μετατροπών Αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά. Πριν από ένα χρόνο παρουσιάστηκε στην Αθήνα, σε εκδήλωση που έγινε στο Ζάππειο από τον τότε νομάρχη Γιάννη Σγουρό, το πρώτο αυτοκίνητο που μετέτρεψαν σε ηλεκτρικό τα αδέλφια Κόρακα, ένα Merscedes Smart. Αυτές τις ημέρες θα παρουσιάσουν και δυο ακόμη, ένα Fiat Panda και ένα Citroën Saxo, στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που υλοποιείται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.
Τα οφέλη από τη μετατροπή του αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό είναι η μηδενική ρύπανση, η μη χρήση ορυκτών καυσίμων, που έχουν βέβαια μεγαλύτερο κόστος. «Σύντομα αναμένεται να ψηφιστεί νομοσχέδιο που θα δίνει κίνητρα και θα μπορεί ο καθένας να μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε ηλεκτρικό», τονίζει ο Τάσος Κόρακας.
Οι αδελφοί Κόρακα
Από το μόλυβδο
Το Smart ήταν εφοδιασμένο με μπαταρίες μολύβδου, ενώ τα δυο νέα αυτοκίνητα με μπαταρίες λιθίου εγγυώνται μεγαλύτερη διάρκεια και σταθερή αυτονομία. «Η αυτονομία με μπαταρίες λιθίου παραμένει σταθερή και δε μειώνεται με τη χρήση», λέει ο Κώστας Κόρακας.
Το κόστος μετατροπής του αυτοκινήτου υπολογίζεται στις 7.000 - 10.000 ευρώ, με τη χρήση μπαταριών λιθίου, οι οποίες όμως δεν χρειάζεται ν’ αντικατασταθούν ποτέ, αφού αντέχουν για 500.000 χιλιόμετρα όπως τονίζει ο Κώστας Κόρακας.
Σε πειραματικό στάδιο, τα αδέλφια Κόρακα, όταν ακόμη ήταν φοιτητές στο Πολυτεχνείο, είχαν μετατρέψει το 1994 σε ηλεκτροκίνητο ένα Fiat Fiorino. Οι γνώσεις τους στο αντικείμενο έκαναν το Πολυτεχνείο να συνεργαστεί μαζί τους σε ερευνητικό πρόγραμμα, που ξεκίνησε με τη Νομαρχία Αττικής και συνεχίζει η Περιφέρεια Αττικής.
«Πιστεύω ότι έχει νόημα το γεγονός ότι ξεκινά από νησί η μετατροπή ηλεκτρικών αυτοκινήτων γιατί είναι περισσότερο χρήσιμα στις μικρές αποστάσεις. Όσο προχωρά βέβαια η τεχνολογία, θα εξελίσσονται και ακόμη περισσότερο, για να καλύπτουν όλες τις ανάγκες. Από την άλλη μεριά, όσο θ’ αυξάνεται η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο θα μειώνεται και το κόστος των μπαταριών», τονίζει ο Τάσος Κόρακας.
Οι εργασίες για τη μετατροπή των δυο νέων αυτοκινήτων είναι στην τελική φάση και μέσα στις επόμενες ημέρες θα σταλούν στην Αθήνα, ενώ η Περιφέρεια Αττικής πρόκειται να τα παρουσιάσει σε έκθεση που οργανώνεται το Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη.