Κερδίζοντας το πρώτο στοίχημα, που αφορά στην έγκαιρη προετοιμασία για τη διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού, ο Δήμος Λέσβου ξεκινά να αγωνίζεται για τη μεταφορά των μαθητών. Το ζήτημα είναι αν θα φτάσουν τα κονδύλια που έχουν προϋπολογιστεί για όλη τη σχολική χρονιά 2011 - 2012.
Κερδίζοντας το πρώτο στοίχημα, που αφορά στην έγκαιρη προετοιμασία για τη διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού, ο Δήμος Λέσβου ξεκινά να αγωνίζεται σε έναν καινούργιο στίβο αρμοδιοτήτων, και μάλιστα ιδιαίτερης δυσκολίας, όπως η μεταφορά των μαθητών. Δεύτερο και κρισιμότερο στοίχημα που εκ των πραγμάτων τίθεται - αφού, όπως έχει αποδειχθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια, ποτέ τα χρήματα που δίνει το κράτος δεν είναι αρκετά - είναι αν θα φτάσουν τα κονδύλια που έχουν προϋπολογιστεί για όλη τη σχολική χρονιά 2011 - 2012.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου στη συνεδρίασή του τη Δευτέρα εξέτασε το θέμα «Έγκριση μελέτης με τίτλο “Μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δήμου Λέσβου” και τροποποίηση προϋπολογισμού για την εγγραφή του απαιτούμενου ποσού μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2011», το οποίο εισηγήθηκε ο αντιδήμαρχος Γιάννης Βατός. Ο κ. Βατός στάθηκε ιδιαίτερα στη δυσκολία που υπήρξε στη σύνταξη της προκήρυξης, αφού απαιτήθηκε η εκπόνηση ολόκληρης μελέτης για τη μεταφορά των μαθητών.
89 διαδρομές…
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν και για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, η μεταφορά αφορά συνολικά σε 89 διαδρομές πάνω στο νησί, οι οποίες σε περίοδο σχολικού έτους θα καλυφθούν 170 φορές. «Προσπαθήσαμε να συμπτύξουμε δρομολόγια, να γίνει εξορθολογισμός του μεταφορικού έργου, να αποφευχθούν σπατάλες και περιττές γραμμές, αλλά ταυτόχρονα να μην υπάρξει ούτε μια περίπτωση μαθητή που να μην εξυπηρετείται», ανέφερε ο κ. Βατός. Ο ίδιος εκθείασε τη συμβολή στην όλη προσπάθεια της υπαλλήλου Νίκης Χωριατέλλη, αλλά και υπαλλήλων και των στελεχών της εκπαίδευσης Ματούλας Κοντέλλη, Βασίλη Κοντάρα, Αναστασίας Τσολερίδου, των ΚΤΕΛ, Αστικών και Υπεραστικών, των Ταξί και των Αγοραίων.
Ο διαγωνισμός που θα αναδείξει το μειοδότη, αυτόν που θα προσφέρει τη χαμηλότερη τιμή για την ανάληψη του μεταφορικού έργου, θα γίνει στις 2 Νοεμβρίου και θα είναι διεθνής, λόγω του προϋπολογισμού του που φτάνει το 1,624 εκατ. ευρώ. Έως την ανάθεση του έργου θα συνεχιστούν οι συμβάσεις που υφίστανται, για τις οποίες και προβλέφτηκε πίστωση της τάξης των 287.000 ευρώ.
Άγονες γραμμές
Στη συζήτηση που ακολούθησε αναπτύχθηκε προβληματισμός για το εάν έχουν εξοφληθεί οι παλιές οφειλές ή η αρμοδιότητα περνά στο Δήμο φορτωμένη με τα παλιά βάρη, αλλά και το ερώτημα που απηύθυνε ο Βαγγέλης Παλαιολόγος, με τι χρηματοδότηση θα καλυφθεί η δαπάνη. Ο Γιώργος Πάλλης τόνισε πως η κυβέρνηση πετά πάλι το «μπαλάκι» στην αυτοδιοίκηση, ενώ και σύμβουλοι της πλειοψηφίας, όπως ο Γιάννης Τσακίρης και ο Παναγιώτης Ζαφειρίου, τόνισαν πως υπήρξε και διερεύνηση εναλλακτικών δυνατοτήτων, όπως για παράδειγμα να αναλάβει ο Δήμος τη μεταφορά, χωρίς να φαίνονται εφικτές άλλες λύσεις.
«Μακάρι να είναι αυτό το ποσό που προέκυψε απ’ τους τύπους και περιλαμβάνεται στην προκήρυξη του μειοδοτικού διαγωνισμού, αλλά πολύ φοβάμαι ότι στην πράξη τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά», επεσήμανε η αντιδήμαρχος Τουρισμού, Ταξιαρχούλα Πνακά. Η κ. Πνακά, μεταφέροντας την εμπειρία της απ’ το συγκεκριμένο θέμα, ανέφερε ότι πολύ συχνά προκύπτουν γραμμές για τις οποίες δεν υπάρχει ενδιαφέρον και κηρύσσονται άγονες, για να επαναδημοπρατηθούν στη συνέχεια με αυξημένες πιστώσεις. Ανάλογα λοιπόν με το επιπλέον κόστος που θα απαιτηθεί για τέτοιες γραμμές, θα αυξηθεί και ο προϋπολογισμός της μεταφοράς.
Τη συζήτηση έκλεισε ο δήμαρχος, Δημήτρης Βουνάτσος, επισημαίνοντας πως ήταν θετικό το ότι συζητήθηκαν πολλά ζητήματα σε σχέση με το θέμα της μεταφοράς. Χθες, υπό την προεδρία του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Άρη Χατζηκομνηνού (σημ.: για προσωπικούς λόγους απουσίαζε εκτός Λέσβου ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και πρόεδρος της Επιτροπής, Απόστολος Πατέστος), η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε την απόφαση για το διαγωνισμό, καθώς και την άμεση εκτέλεση του έργου «Αντικατάσταση μόνωσης 6ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης», προϋπολογισμού 12.000 ευρώ.