Το παρόν βιβλίο είναι ένα εκπαιδευτικό βοήθημα (για διδάσκοντες και διδασκομένους) που βασίζεται στην ευχάριστη, όσο και δημιουργική, προσέγγιση της γνώσης.
ΒΙΒΛΙΟ & ΣΧΟΛΕΙΟ
Χρήστος Χρηστίδης
Πρωτότυπη μέθοδος διδασκαλίας βασισμένη σε κωμικογραφήματα
Έκδοση Συνδέσμου Φιλολόγων Θεσσαλονίκης - Εκδόσεις Μ. Δημόπουλου
Θεσσαλονίκη 2011, σελ. 574
Το παρόν βιβλίο είναι ένα εκπαιδευτικό βοήθημα (για διδάσκοντες και διδασκομένους) που βασίζεται στην ευχάριστη, όσο και δημιουργική, προσέγγιση της γνώσης. Σε μια εποχή που κατακλύζεται από οπτικά ερεθίσματα, η διδασκαλία όλων των μαθημάτων είναι ανάγκη να εμπλουτίζεται με τα παιδαγωγικά εκείνα μέσα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των σημερινών νέων για μάθηση μέσα από προσωπική μέθεξη και ενεργητική συμμετοχή. Αυτό ακριβώς επιδιώκεται και με το παρόν βοήθημα. Η γνώση των γραμματικών φαινομένων προσεγγίζεται με βάση κωμικογραφήματα εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική ζωή και οικοδομείται με μια σειρά από ευχάριστες ασκήσεις (σταυρόλεξα, σκάλες και άλλα παρόμοια πνευματικά παιχνίδια), που παρακινούν το ενδιαφέρον του νέου ανθρώπου για συμμετοχή, δημιουργικότητα και αυτενέργεια. Όπως σημειώνει ο συγγραφέας, Χρήστος Χρηστίδης, δρ. Φιλοσοφίας, επίτιμος σχολικός σύμβουλος Φιλολόγων, τα εικονογραφήματα είναι βασισμένα κυρίως στην αρχαία ελληνική παράδοση και δημιουργούν ένα ευχάριστο κλίμα αυτής της παράδοσης, μέσα στο οποίο λειτουργεί και η γλώσσα ως αναγκαίο στοιχείο της. Μυθολογικοί και λογοτεχνικοί ήρωες, θεοί, ναοί, αρχαίες ενδυμασίες, επώνυμοι σοφοί και ιστορικά πρόσωπα, αλλά και κάποιοι φανταστικοί χαρακτήρες, καθώς επίσης και αρχαία κείμενα, διασκευασμένα και μη, έχουν χρησιμοποιηθεί για να δημιουργηθεί ένα τέτοιο κλίμα.