Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Η δική μας… Novartis!
Έχουμε κι εμείς τη δικιά μας Novartis. Τη Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου-Λήμνου, όπου οι εξελίξεις από τον Αύγουστο και μετά είναι ραγδαίες και αναπάντεχες. Όλα δείχνουν ότι η υπόθεση θα οδηγηθεί όσο το δυνατόν συντομότερα στη Δικαιοσύνη, όπου θα αποδοθούν οι όποιες ευθύνες. Σημαντική συμβολή σε όλα αυτά έχει και ο Σύλλογος Μεριδιούχων της Συνεταιριστικής που δείχνει αποφασισμένος να πιέσει ως το τέλος για την απόδοση ευθυνών. Αλλά και η ίδια η τοπική κοινωνία απαιτεί να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία και να φθάσει στο ακροατήριο. Έτσι όσοι έχουν ευθύνες να πληρώσουν, οι δε αθώοι να μην έχουν το στίγμα της ενοχής. Γιατί, αν και υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, σε τέτοιου είδους υποθέσεις όλοι και όλα «τσουβαλιάζονται». Καλόν λοιπόν είναι να ολοκληρωθεί σύντομα η όλη δικαστική διαδικασία.
Σ.Σ.
Πιέσεις για κάθοδο Δημήτρη Παπαγιαννίδη
Σοβαρές πιέσεις δέχεται ο Δημήτρης Παπαγιαννίδης από στελέχη της Νέας Δημοκρατίας αλλά και του ίδιου του βουλευτή Χαράλαμπου Αθανασίου. Πιέσεις όχι μόνο για να δώσει το «παρών» στο ψηφοδέλτιο της Ν.Δ. στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές, αλλά ακόμα και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ο Δημήτρης Παπαγιαννίδης, ο οποίος με τη σοβαρότητά του έχει αφήσει το στίγμα στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις. Αλλά επίσης και με τη σημαντική και ουσιαστική βοήθεια που είχε δώσει ως διοικητής του ΕΚΑΒ, χαίρει γενικής εκτίμησης. Και σαφώς είναι ένα πολύ γερό χαρτί για τη Ν.Δ., αρκεί βέβαια να αξιοποιηθεί σωστά από το κόμμα του. Προς το παρόν βέβαια ανθίσταται σθεναρά, αλλά πάντα το σκέφτεται…
Σ.Σ.
Μπήκε το «Νήσος Χίος», τι γίνεται με «Αριάδνη»;
Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Νήσος Χίος» της HSW αντικατέστησε το «Νήσος Μύκονος» στην επονομαζόμενη γραμμή «κρουαζιέρα στο Αιγαίο», η οποία ξεκινά από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και πιάνει σε Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Καρλόβασι, Βαθύ, Αγ. Κήρυκο, Φούρνους, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο και Καβάλα. Πρόκειται για ένα πλοίο γνωστό στους κατοίκους της Λέσβου, αφού στο… ντεμπούτο του, μετά τη ναυπήγησή του το 2007, είχε εξυπηρετήσει τη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη, την οποία καλύπτει αυτή την περίοδο το «Νήσος Ρόδος» για την ίδια εταιρεία, αλλά και το Blue Star 1 από την έτερη ακτοπλοϊκή που δραστηριοποιείται στο Β. Αιγαίο. Εκείνο που δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα είναι ποιο πλοίο θα χρησιμοποιεί η HSW κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αφού το «Αριάδνη» που συγκέντρωνε πολλά θετικά σχόλια ως «αρχοντοβάπορο» επιστρέφει αυτές τις ημέρες από την Ιταλία για τον χειμερινό δεξαμενισμό του, αλλά όπως φημολογείται η ναύλωσή του θα παραταθεί και μετά το Πάσχα.
Β.Παπ.
Έρημο και κλειστό
Το Δημοτικό Ελαιοτριβείο Πολιχνίτου. Εγκαινιάστηκε, μετά από μακρόχρονη μη λειτουργία του, επί δημαρχίας Δημήτρη Βουνάτσου με πολλές φιλοδοξίες να καλύψει τις ανάγκες των ελαιοπαραγωγών της περιοχής. Όχι μόνο δεν τα κατάφερε, αλλά, αφού λειτούργησε για μια δυο χρονιές, έκλεισε. Ξεχασμένο σήμερα, εγκαταλειμμένο και ερειπωμένο, χρησιμοποιείται ως πάρκινγκ … Κρίμα βέβαια τα λόγια αλλά και τα χρήματα…
Σ.Σ.
Κανένας άλλος;
Όλες οι σύγχρονες προσεγγίσεις στα θέματα τουρισμού τονίζουν ότι βασική προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής είναι η δημιουργία και προβολή μιας ταυτότητας με την οποία θα αναγνωρίζεται από τους δυνητικούς επισκέπτες και θα ξεχωρίζει τον προορισμό από άλλους ανταγωνιστικούς, τονίζοντας τις ιδιαιτερότητές του. Η «ταυτότητα» αυτή έχει επικρατήσει να λέγεται διεθνώς brand name του προορισμού και η διαδικασία προσδιορισμού της κατόπιν μελέτης, branding. Αυτήν την - επιβεβαιωμένη στην πράξη - επιστημονική αλήθεια, όσες περιοχές την υιοθέτησαν και έσπευσαν να την υλοποιήσουν στην πράξη και να την προβάλουν, είδαν σύντομα χειροπιαστά αποτελέσματα στον τουρισμό τους, με αποτέλεσμα συνήθως να επανεπενδύσουν μέρος του οικονομικού οφέλους που προέκυψε στον εμπλουτισμό και περαιτέρω προβολή της τουριστικής τους ταυτότητας με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα. Έστω και με καθυστέρηση, τέτοιες προσεγγίσεις άρχισαν να ωριμάζουν και στον τόπο μας μεταξύ των φορέων των άμεσα εμπλεκόμενων με τον τουρισμό αλλά και των φορέων της αυτοδιοίκησης. Και αυτό είναι σίγουρα κατ’ αρχήν θετικό.
Κανένας άλλος; (ΙΙ)
Πλην όμως, η ταυτότητα μιας περιοχής αναγκαστικά είναι μία και όχι πολλές, γιατί αλλιώς όχι απλά δεν βοηθά στην ανάδειξη της περιοχής αλλά μάλλον μπερδεύει τον δυνητικό επισκέπτη. Για να πούμε ένα απλοϊκό παράδειγμα, αν μια προσέγγιση παρουσιάζει την Λέσβο π.χ. ως προορισμό φυσιολατρικού τουρισμού και μια άλλη ως προορισμό για… κοσμική ζωή, η μια προβαλλόμενη φυσιογνωμία αναιρεί την άλλη. Γι’ αυτό, παρά το γεγονός ότι είναι κατ’ αρχήν θετικό ότι πολλοί τοπικοί φορείς ξεκινούν τις προσπάθειες τουριστικής προβολής από τη μελέτη αναζήτησης της τουριστικής ταυτότητας, είναι εξόχως αρνητικό ότι οι κατά τα λοιπά επαινετές αυτές προσπάθειες είναι αποσπασματικές και ασυντόνιστες.
Όχι εφησυχασμός
Ασφαλώς και είναι θετική η εξαγγελία του κυβερνητικού βουλευτή κ. Πάλλη, ότι θεωρεί βέβαιη τη διάσπαση του Λεσβιακού Δήμου - τέρατος , μέχρι τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Μερικές μόνο παρατηρήσεις. Επειδή το θέμα έχει μακρά και κακή πείρα εξαγγελιών που δεν υλοποιήθηκαν, θα πρέπει όλοι οι ενδιαφερόμενοι τοπικοί φορείς και παράγοντες, αλλά και ο… ίδιος ο βουλευτής, να μην εφησυχάζουν, αλλά να παρακολουθούν το θέμα με συνέπεια μέχρι να το δουν δημοσιευμένο σε ΦΕΚ!
Η δεύτερη παρατήρηση. Κάποιοι που πιστεύουν και παλεύουν για περισσότερους των δύο Δήμων στο νησί, σίγουρα έχουν δικαίωμα να συνεχίσουν τον αγώνα τους εμμένοντας στις απόψεις τους αλλά με προσοχή και ρεαλισμό. Γιατί ακόμα και όσοι πιστεύουν στους περισσότερους των δύο Δήμων ασφαλώς δεν αρνούνται ότι κατ’ αρχήν οι δύο Δήμοι είναι καλύτεροι από τον έναν. Και θα πρέπει να προσέξουν - χωρίς ασφαλώς να εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους να μεταπείσουν τους αρμόδιους - να μην δώσουν άλλοθι σε κάποιες προσχηματικές λογικές που θα λένε λίγο - πολύ «αφού δεν μπορείτε να συμφωνήσετε στον αριθμό των Δήμων, μείνετε στον έναν και βλέπουμε»!
Π.Μ.
Θέλει προετοιμασία 5
Μπορεί η διάσπαση του Δήμου - τέρατος να θεωρείται από πολλούς επιβεβλημένη, μπορεί τα σημάδια από επίσημες τοποθετήσεις αλλά και διαρροές να είναι αρκετά ελπιδοφόρα, τουλάχιστον για τους δυο Δήμους, όμως η διάσπαση ενός Δήμου δεν είναι μια απλή υπόθεση, γιατί σίγουρα θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια σειρά από πρακτικά ζητήματα που σίγουρα απαιτούν μια καλή προετοιμασία. Ενδεικτικά θέματα που θέτουν έμπειροι αυτοδιοικητικοί παράγοντες είναι η μελλοντική λειτουργία της Πολεοδομίας, της ΔΕΥΑΜ, των τεχνικών υπηρεσιών και άλλα πολλά.
Απαιτείται λοιπόν να αναλάβει η υπάρχουσα Δημοτική Αρχή την πρωτοβουλία να εκπονήσει μελέτη αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών στα πλαίσια των χωριστών Δήμων, στηριγμένη στο έμπειρο υπηρεσιακό δυναμικό της αλλά, αν χρειαστεί και με εξωτερική βοήθεια τεχνοκρατών. Μια τέτοια μελέτη, πέρα από το ότι θα μας εξασφαλίσει από φαινόμενα διοικητικού χάους που θα προκύψουν από την πιθανή διάσπαση του Δήμου, θα λειτουργήσει και ενισχυτικά στην ίδια την απόφαση της διάσπασης, αφού θα έχει λυμένα προκαταβολικά τα πιθανά προβλήματα που θα χρησιμοποιούνταν ως επιχειρήματα εκ του πονηρού, για τη διατήρηση της σημερινής κατάστασης του ενός Δήμου.