Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Θεριεύει ο δάκος (1)
Η απρόσμενη βροχή, η πτώση της θερμοκρασίας και ο χοντρός καρπός της ελιάς, είναι οι καλύτερες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του δάκου, λένε οι γεωπόνοι. Συνεπώς οι ελαιοπαραγωγοί πρέπει να φροντίσουν άμεσα να καταπολεμήσουν το δάκο. Δυστυχώς, δεν αποτελεί είδηση ότι το πρόγραμμα της δακοκτονίας απέχει πολύ από το να είναι επαρκές και αποτελεσματικό για την αντιμετώπιση του δάκου.
Ν.Μ.
Θεριεύει ο δάκος (2)
Να επαναλάβουμε μια παλαιότερη πρόταση μας: Στην Λέσβο υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ελαιοπαραγωγών που είναι διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στην καταπολέμηση του δάκου, στα δικά τους χωράφια. Αρκεί μόνο η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης να τους καλέσει, να τους δώσει τα εντομοκτόνα και να τους ορίσει τις ημέρες που θα πρέπει να κάνουν τους ψεκασμούς και τους όρους με τους οποίους θα πρέπει να γίνουν αυτοί. Με τον τρόπο αυτό, οι συγκεκριμένοι παραγωγοί θα πετύχουν αποτελεσματική προστασία των δικών τους τουλάχιστον ελαιώνων. Επίσης θα προστατευτούν και γειτονικά χωράφια από την μείωση του πληθυσμού του δάκου. Τα δε συνεργεία της δακοκτονίας θα περιορίσουν τις περιοχές που είναι υποχρεωμένα να καλύψουν. Το αποτέλεσμα θα είναι η πολύ καλύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του βασικού εχθρού της ελιάς.
Ν.Μ.
Χωρίς φώτα!
Παραμένουν εδώ και μήνες σβηστά τα φώτα εισόδου στο λιμανάκι του Αγίου Φωκά, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η πρόσβαση των σκαφών το βράδυ. Δεν γνωρίζουμε αν το πρόβλημα αυτό το έχουν υπόψη τους οι υπεύθυνοι του Λιμενικού Ταμείου ή αν υπάρχει πρόβλημα με τις λάμπες. Επειδή γνωρίζουμε ότι τέτοια ζητήματα ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυρ. Πετρέλλης τα αντιμετωπίζει και δίνει λύσεις, θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα επιληφθεί και για τον φωτισμό στο λιμανάκι του Αγ. Φωκά, εκτός κι αν χρήζει γενικότερης παρέμβασης, που ωστόσο θα πρέπει να δρομολογηθεί γιατί αποτελεί το μοναδικό μέρος ελλιμενισμού σκαφών από το Πλωμάρι μέχρι τον Κόλπο Καλλονής και θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι σε θέση να λειτουργήσει χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις!
Σ.Σ.
Μέχρι σήμερα οι αλλαγές στα μηχανογραφικά
Έληξε την Τρίτη, η προθεσμία υποβολής μηχανογραφικών δελτίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εντός καθοριζόμενου χρονικού διαστήματος, επιτρέπεται μόνο η μερική ή ολική ανάκληση της δήλωσης προτιμήσεων. Έτσι, το Υπουργείο Παιδείας, όρισε προθεσμία ως και σήμερα Πέμπτη μέσα στην οποία υποψήφιοι που υπέβαλαν εμπρόθεσμα το μηχανογραφικό τους δελτίο, μπορούν να προχωρήσουν σε μερική ή ολική ανάκληση προτιμήσεων.
Όσοι υποψήφιοι θέλουν να ανακαλέσουν προτιμήσεις τους (μερικώς ή ολικώς), θα πρέπει να επισκεφθούν την ηλεκτρονική διεύθυνση (http://exams.it.minedu.gov.gr) και μέσω της διαθέσιμης εφαρμογής, μπορούν μόνο να διαγράψουν κάποια ή κάποιες από τις προτιμήσεις τους ή και όλες.
Από το Υπουργείο διευκρινίζεται ότι οι υποψήφιοι δεν θα μπορούν να αλλάξουν τη σειρά των προτιμήσεων, ούτε να προσθέσουν νέες προτιμήσεις. Μετά την διαγραφή κάποιας προτίμησης, οι υποψήφιοι θα πρέπει να οριστικοποιήσουν εκ νέου το μηχανογραφικό δελτίο, το οποίο διατηρεί τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου, αλλά με νεότερη ημερομηνία.
Επισημαίνεται ότι η προθεσμία είναι οριστική, και μετά την παρέλευσή της δεν θα γίνει δεκτή καμία αλλαγή στα μηχανογραφικά δελτία, αφού η εφαρμογή θα «κλειδώσει» και θα ξεκινήσει η ηλεκτρονική επεξεργασία των μηχανογραφικών δελτίων.
Όπως ενημέρωσε το Υπουργείο, οι υποψήφιοι που έχουν ήδη οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό τους, από την επόμενη εβδομάδα θα έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική διεύθυνση (http://exams.it.minedu.gov.gr) μόνο για να βλέπουν την οριστικοποιημένη μορφή του μηχανογραφικού δελτίου, με αναγεγραμμένο τον αριθμό πρωτοκόλλου.
Αν.Παζ.
Γιατί δεν εκκένωσαν νωρίτερα
Απορούν από την Τρίτη οι «παροικούντες» του Κέντρου της Μόριας γιατί δεν εκκενώθηκε εξαρχής ο καταυλισμός όταν ξεκίνησαν οι καθιστικές διαμαρτυρίες. Μέχρι πρότινος, και το παραμικρό να συνέβαινε, εργαζόμενοι του Κέντρου και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων καλούνταν να εκκενώσουν. Χτες οι μόνες υπηρεσίες που εκκενώθηκαν εξαρχής ήταν η Ελληνική Υπηρεσία Ασύλου και η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασύλου, οι εργαζόμενοι των οποίων δεν πήγαν χτες στο πόστο τους να αναλάβουν καθήκοντα, παρεμπιπτόντως.
Στέκει ακατανόητο αυτό που συνέβη την Τρίτη το μεσημέρι, με τον πετροπόλεμο, τις φωτιές και βέβαια τα δακρυγόνα που έπεσαν δίπλα σε βρέφη. Και η απάντηση των αρμοδίων απέναντι στις διαμαρτυρίες, δεν είναι η αποσυμφόρηση, αλλά η μεταφορά δύο διμοιριών ΜΑΤ!
Αυτό ήταν που έγινε σοφότερη από τους θανάτους, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής;
Αν.Παζ.
Νέο βιβλίο από τον Γιαννέλλη
Κυκλοφόρησε στα βιβλιοπωλεία από τις εκδόσεις «Πατάκη», το καινούριο βιβλίο του Γιάννη Γιαννέλλη, «Έρωτας στις φλόγες της Σμύρνης». Η υπόθεση διαδραματίζεται το 1922 με μια παρέα φίλων που δουλεύουν, δημιουργούν, ονειρεύονται και ερωτεύονται μέσα σε μια γιορτινή και κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα, χωρίς να δίνουν σημασία στα μαύρα σύννεφα που έχουν αρχίσει να συσσωρεύονται πάνω από την πόλη. Ο Μάρκος και η Σίλβια, ο Νικόλας και η Μαργαρίτα, ο Παναγιώτης και η Ισαβέλλα ζουν τους έρωτές τους και σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τις καινούριες τους ζωές. Λίγο πριν τα καταφέρουν, όμως, τους προλαβαίνει η Ιστορία. Ευχόμαστε να έχει την ίδια επιτυχία όπως και το «Ισμαήλ και Ρόζα».
Σ.Σ.
Εκλογές το Σάββατο
Αυτό το Σάββατο θα πραγματοποιηθούν εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης στην Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα κυρίως για να δούμε αν η αντιπολίτευση προς το απερχόμενο Δ.Σ. θα καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία της στη νέα διοίκηση ή αν τελικά η απήχησή της είναι πολύ περιορισμένη. Θα φανεί τελικά αν η σκληρή κριτική που διατυπώθηκε -έστω ανωνύμως- θα βρει ανταπόκριση από τους ξενοδόχους ικανή να ανατρέψει τους σημερινούς συσχετισμούς.
Ν.Μ.
Ζητείται πλοίο
Ζητείται πλοίο για να δρομολογηθεί στην άγονη γραμμή των Κυθήρων προκειμένου να αντικαταστήσει το «Βιτζέντζος Κορνάρος». Η βλάβη στο πλοίο δεν αποκαταστάθηκε και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κήρυξε έκπτωτη τη ΛΑΝΕ από τη συγκεκριμένη γραμμή.
Κατά τα φαινόμενα είναι αρκετά δύσκολη δουλειά να βρεθεί πλοίο για τη συγκεκριμένη γραμμή, κάτι που ισχύει για τις περισσότερες άγονες γραμμές. Η περίπτωση αυτή μας θύμισε τα όσα ανέφερε πριν από λίγο καιρό ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης, ο οποίος προειδοποιούσε ότι δεν υπάρχουν πλοία να αντικαταστήσουν αυτά που είναι δρομολογημένα στις άγονες γραμμές. Τότε ο κ. Σακέλλης είχε χρησιμοποιήσει ως παράδειγμα το «Express Πήγασος», που εξυπηρετεί τη Λήμνο και τον Άη Στράτη.
Ν.Μ.
Ψηφιοποιούνται οι τοπικές εφημερίδες
Συνεχίζεται από την Δημόσια Βιβλιοθήκη Μυτιλήνης, η ψηφιοποίηση των παλαιών τοπικών εφημερίδων. Πρόσφατα ψηφιοποιήθηκαν οι παρακάτω εφημερίδες: «Ο Ρωμιός» (1916), «Στρικ-Στρακ» (1918), «Τηλέγραφος» (Πλωμάρι, 1913), «Φουρτουτήρα», «Ο Μερακλής» (1913), «Φιλιστόκα» (Πλωμάρι, 1943-1945), «Ιδέα» (1919), «Ο Κομήτης» (Πλωμάρι, 1909), «Ο Καρνάβαλος» (1939). Όσοι λοιπόν ενδιαφέρονται να εντρυφήσουν στην τοπική ιστορία, μπορούν να επισκεφθούν ηλεκτρονικά την Βιβλιοθήκη στην σελίδα της (http://dspace.cplm.gr/handle/123456789/35) και αμέσως θα έχουν μπροστά τους έναν τεράστιο πλούτο τοπικής ιστορίας.
Σ.Σ.