Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Στη διαδικασία εξερεύνησης που οδηγεί στην κατάκτηση του «Χρυσού Βέλους», της μεγαλύτερης διάκρισης για τον κλάδο Προσκόπων (παιδιών ηλικίας 12 έως 15 ετών), συμμετείχαν τρεις Πρόσκοποι, στελέχη των Ομάδων των Συστημάτων της περιφερειακής Εφορείας προσκόπων Λέσβου.
Οι τρεις συμμετέχοντες Πρόσκοποι ασκήθηκαν σε θέματα προσκοπικής τεχνικής, παρατηρητικότητας και προσκοπικού πνεύματος. Πρόκειται για τους Γιάννη Μανιώτη, από το 2ο Σύστημα Προσκόπων Μυτιλήνης, Στέλιο Πανσεληνά, από το 3ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Μυτιλήνης, και Νίκο Κιρμανίδη, από το 5ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Μήθυμνας.
Ο σπουδαίος Χάρης Γραμμός (1)
Η απόφαση της δημοτικής αρχής να φέρει σε διαβούλευση την προοπτική ονοματοδοσίας του δημοτικού σταδίου της Μυτιλήνης έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις και φυσικά διαφορετικές προτάσεις, τις οποίες εδώ και περίπου 15 ημέρες η δημοτική αρχή συλλέγει προκειμένου να τις αξιολογήσει. Μεταξύ των τριών πρώτων ονομάτων που τέθηκαν από το Δήμο και μεταξύ των επιλαχόντων για να δώσουν το όνομά τους στον ιστορικό Ταρλά ήταν και εκείνο του άλλοτε αστέρα του Παναθηναϊκού Χάρη Γραμμού, που έκανε τη μεγαλύτερη ποδοσφαιρική καριέρα που έχει κάνει ως σήμερα ποδοσφαιριστής της Λέσβου, φτάνοντας μέχρι και στον τελικό του Κυπέλλου Πρωταθλητριών κόντρα στον «Άγιαξ».
Ο σπουδαίος Χάρης Γραμμός (2)
Ο Χάρης Γραμμός αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο της διαβούλευσης και της ψηφοφορίας των πολιτών που διεξάγει ο Δήμος, βρίσκεται πολύ ψηλά στις επιλογές και τίθεται αυτόματα μεταξύ των επικρατέστερων για να δώσει το όνομά του στο γήπεδο. Ως εκ τούτου, η δημόσια τοποθέτησή του χθες, με την οποία ζητούσε από το Δήμο να εξαιρεθεί ο ίδιος από τη διαδικασία, αν μη τι άλλο τον τιμά και αποδεικνύει το ήθος και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα ενός ανθρώπου που έζησε πολλά απ’ αυτά που όλοι ονειρεύονται και κράτησε όλα αυτά τα χρόνια ένα ταπεινό προφίλ. Πραγματοποιώντας ένα σπάνιο fair play και βασιζόμενος, όπως υποστήριξε, στην αγάπη του για τον τόπο και στο σεβασμό του προς τους συντοπίτες του, κέρδισε για μία ακόμη φορά το θαυμασμό. Το πόσο μεγαλειώδης είναι η απόφασή του αυτή μπορεί να το συνειδητοποιήσει κανείς βάζοντας απλά τον εαυτό του στη θέση του… Ποιος θα αρνούνταν εύκολα μία τέτοια τιμή; Οπότε μπράβο και πάλι μπράβο στο σπουδαίο Χάρη, που έχει έτσι κι αλλιώς δεδομένο το θαυμασμό και την αγάπη και του κόσμου και των φιλάθλων...
Μ.ΟΡΦ
Η γαλανόλευκη του Ταρλά
Έχει παρατηρηθεί από πολύ κόσμο το γεγονός πως, κατά τη διάρκεια των αγώνων της Καλλονής στη Super League, η ελληνική σημαία του δημοτικού σταδίου της Μυτιλήνης υποστέλλεται και αντ΄ αυτής ανεμίζει υπερήφανα η σημαία της… Nova και της Super League. Η εικόνα αυτή ταξιδεύει μάλιστα σε εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατές σε όλη τη χώρα και, προς Θεού, η αναφορά του γεγονότος δε συγκαταλέγεται στα ένα σωρό δήθεν «πατριωτικά» πυροτεχνήματα που λέγονται στις μέρες μας. Είναι όμως αλήθεια τόσο δύσκολο να μπει ένας ακόμα ιστός στο γήπεδο, για να μη γίνεται κάθε Κυριακή έπαρση και υποστολή σημαιών! Ας ανεμίζει και η περήφανη Super League μαζί με τη γαλανόλευκη, κύριοι του Δήμου Λέσβου, για να μη σκανδαλίζεται κανείς…
Μ.ΟΡΦ
Της παρέλασης στη Λήμνο
Χαμηλότερη από άλλες φορές και ασκεπής ήταν η εξέδρα των επισήμων στην παρέλαση στη Μύρινα. Ας σημειωθεί ότι στην παρέλαση της Λήμνου δεν υπήρξε εκπροσώπηση της κυβέρνησης, ενώ παραβρέθηκε ο βουλευτής του Νομού της Νέας Δημοκρατίας Χαράλαμπος Αθανασίου.
Ο δήμαρχος Λήμνου, τώρα, δεν ανέβηκε στην εξέδρα παρακολουθώντας την παρέλαση μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο, διαμαρτυρόμενος -όπως είπε- για την τροποποίηση του δρομολογίου του πλοίου «Ταξιάρχης».
Ολιγομελή ήταν όμως και τα τμήματα που παρέλασαν των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Μύρινας. Εκεί οι μαθητές της Γ΄ τάξης και των δύο λυκείων δε συμμετείχαν στην παρέλαση, μετά από τη ματαίωση της πολυήμερης εκδρομής τους λόγω καβγάδων των ταξιδιωτικών πρακτορείων!
Και της παρέλασης στη Μυτιλήνη
Περίεργη ήταν η εξέδρα των επισήμων στη Μυτιλήνη. Στραβή, αφού στερεώθηκε σε τρύπες που ανοίχτηκαν στην άσφαλτο, πάνω στο δρόμο, για να νιώθουν εκπρόσωποι θεσμών και παρελαύνοντες «ίσοι», και με μικρό μέτωπο για να χωρέσουν στην πρώτη γραμμή όλοι οι διαγκωνιζόμενοι να σταθούν εκεί. Κάπως έτσι την πλήρωσε ο Μητροπολίτης Μυτιλήνης, που κάποια στιγμή βρέθηκε σε μια καρέκλα στη δεύτερη θέση καθώς και οι δύο επιζώντες ανάπηροι πολέμου, που τους πήραν στην τέντα, αλλά δε μπορούσαν να δουν τίποτα από όσους στάθηκαν μπροστά τους.
Άντε και του χρόνου.
Σ.ΜΠΑ
Σε διασταυρούμενα πυρά
Σε διασταυρούμενα πυρά βρέθηκε η ΝΕΛ αυτήν την εβδομάδα, καθώς ο δήμαρχος Λήμνου Δημήτρης Μαρινάκης, ο πολιτευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κότσαλης και η ΠΕΝΕΝ με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ζητούν να κηρυχθεί έκπτωτη η ΝΕΛ από τη γραμμή Λαύριο-Άη Στράτης-Λήμνος-Καβάλα. Με τέτοιες πιέσεις και με τη ΝΕΛ να μη μπορεί να εξασφαλίσει τον έγκαιρο ανεφοδιασμό του «Ταξιάρχης», πιστεύουμε πως είναι ζήτημα χρόνου ο κ. Δρίτσας να κηρύξει την εταιρεία έκπτωτη, παρότι τον τελευταίο μήνα φρόντισε να της δοθούν περί τα δύο εκατ. ευρώ για τα δρομολόγια που είχε εκτελέσει.
Η διοίκηση της ΝΕΛ, αν θέλει να κρατήσει τη γραμμή, δε θα πρέπει να δώσει άλλη αφορμή σ’ όσους μιλούν -και όχι άδικα- επικριτικά εναντίον της. Εκτός και αν πραγματικά δε θέλει τη γραμμή.
Ν.Μ.
Μεγάλη ευκαιρία
Τη δυνατότητα να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία σε 150 δόσεις έχουν οι συνεταιριστικές οργανώσεις, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν αίτηση για να υπαχθούν στη ρύθμιση ως τις 30 Απριλίου. Μοιάζει να είναι μια τελευταία ευκαιρία και καλό είναι να την αξιοποιήσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς και κυρίως οι συνεταιριστικές οργανώσεις της Λέσβου.
Ν.Μ.
Τσιμπάνε οι τιμές
Στα 3,34 ευρώ ανά κιλό είχε διαμορφωθεί η τιμή του έξτρα παρθένου ελαιολάδου στη Χαέν της Ισπανίας, στις 25 Μαρτίου. Πρόκειται για τιμές χονδρικής φυσικά και όχι τιμές παραγωγού. Η εξέλιξη των πραγμάτων δείχνει πως όσοι κράτησαν τα λάδια τους το προηγούμενο διάστημα σύντομα θα μπορούν να απολαύσουν καλύτερες τιμές.
Ν.Μ.
Συνεχίζεται η συγκομιδή
Ως τις προηγούμενες ημέρες συνεχιζόταν η συγκομιδή του ελαιοκάρπου σε ορισμένες περιοχές της Λέσβου. Με μικρή έκπληξη, διαπιστώσαμε ότι ορισμένα ελαιοτριβεία του νησιού συνέχιζαν να λειτουργούν και είχαν προγραμματίσει να κλείσουν στα τέλη Μαρτίου. Αν αναλογιστούμε ότι η συγκομιδή ξεκίνησε στα τέλη Οκτωβρίου, σημαίνει ότι χρειάστηκαν περίπου 5,5 μήνες για την ολοκλήρωσή της. Τι δείχνουν όλα αυτά; Μα τι άλλο παρά το χαμηλό βαθμό εκμηχάνισης της ελαιοσυλλογής στο νησί.
Ν.Μ.
Χειρότερη η κατάσταση στο Πανεπιστήμιο
Την προηγούμενη εβδομάδα γράφαμε πως το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, πέρα από τη μισθοδοσία, έχει προβεί σε στάση πληρωμών για μια σειρά από άλλες υποχρεώσεις του, που αφορούν τα λειτουργικά έξοδα, τη σίτιση και τη στέγαση. Τις προηγούμενες ημέρες, πληροφορίες που έφθασαν σε εμάς, ανέφεραν πως κτήριο στο Λόφο του Πανεπιστημίου έχει μείνει χωρίς πετρέλαιο, με αποτέλεσμα ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες προσωπικό και φοιτητές να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το κρύο. Για όλα αυτά, έκπληξη δημιουργεί το γεγονός πως η Πρυτανική Αρχή δεν έχει λάβει καμία θέση. Ούτε υπάρχει διάψευση του δημοσιεύματος αλλά ούτε έχει πληροφορήσει για κάποια κίνηση προς το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να πιεστεί και να εξαντληθούν οι όποιες δυνατότητες υπάρχουν για να ανοίξει η στρόφιγγα χρηματοδότησης. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της τοπικής οικονομίας και, αν για ένα τέτοιο ζήτημα κρατά μία στάση που είναι λογικό να εκληφθεί ως αδιαφορία, είναι σίγουρο πως κάποια στιγμή θα αντιμετωπίσει τις συνέπειες. Ήδη πολλοί, οι οποίοι έχουν οικονομικές συνδιαλλαγές με το πανεπιστήμιο, είναι προβληματισμένοι και εμφανίζονται απρόθυμοι να παρέχουν τις διευκολύνσεις που παρείχαν μέχρι τώρα. Ας το αναλογιστεί αυτό η Πρυτανική Αρχή.
Η.Μ.
Τόσο καιρό γιατί δε γινόταν;
Οι εγκαταστάσεις στη Μόρια για την υποδοχή των μεταναστών έχουν ολοκληρωθεί. Μπορεί να υπάρχουν κάποια προβλήματα σε μια σειρά από σημαντικά ζητήματα τα οποία έχουμε αναδείξει κατά καιρούς, όπως αυτό με τη διαχείριση των λυμάτων, αλλά οι εργασίες κατασκευής έχουν τελειώσει. Στο άκουσμα, λοιπόν, ότι χώροι που μένουν αχρησιμοποίητοι θα δοθούν στο Λιμενικό για να σταματήσει η ντροπιαστική αυτή κατάσταση που έχουμε ζήσει ξανά και ξανά στο λιμάνι, δημιουργείται μια εύλογη απορία. Γιατί τόσο καιρό δε γινόταν αυτό και έπρεπε να φτάσουμε στο απροχώρητο για να πάρουμε την απόφαση; Και να φανταστείτε πως από το χώρο είχε περάσει ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μαζί με τον επίσης πρώην υπουργό Δημοσίας Τάξης Βασίλη Κικίλια.
Η.Μ.