Τα περιφερειακά πάρκινγκ
Το πάρκινγκ που δημιουργήθηκε στα Υφαντήρια άλλαξε την όψη της περιοχής. Οι χώροι στάθμευσης, σε συνδυασμό με το φωτισμό, έδωσαν άλλο τόνο σε αυτό το σημείο, που παρέμενε τόσα χρόνια τώρα ένα εγκαταλελειμμένο οικόπεδο απέναντι από το σχολικό συγκρότημα. Το ζήτημα είναι, όμως, να προχωρήσουν τα έργα και στα άλλα περιφερειακά πάρκινγκ που είχαν σχεδιαστεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή, ώστε σε συνδυασμό με τα μίνι μπας να δώσουν διεξόδους στους οδηγούς, που θα μπορούν να κινούνται με τις συγκοινωνίες στο κέντρο της πόλης. Πελ.Γ.
Τι συμβαίνει με τις άγονες
Στο φύλλο του Σαββάτου, σε σχόλιο, γράφαμε ότι ανοίγει ο δρόμος για απευθείας αναθέσεις άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών. Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου, Δημήτρης Χαλκιώτης, μας διευκρίνισε ότι παρατηρείται το φαινόμενο εταιρείες να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν γραμμές και απαιτείται να δοθούν άμεσα λύσεις. Γι’ αυτό δίνεται η δυνατότητα απευθείας αναθέσεων σε εταιρείες που δε συμμετέχουν στο σχετικό διαγωνισμό, μέχρι αυτός να ολοκληρωθεί.
Δεκτές οι διευκρινίσεις του κ. Χαλκιώτη, ωστόσο εμείς συνεχίζουμε να παραμένουμε εξαιρετικά επιφυλακτικοί απέναντι στις απευθείας αναθέσεις. Διότι στο παρελθόν πολλές φορές έχουμε δει τις ακτοπλοϊκές εταιρίες να απέχουν από διαγωνισμός μόνο και μόνο για να κηρυχθούν άγονοι και να πάρουν τις γραμμές με απευθείας αναθέσεις. Ν.Μ.
Διαμαρτυρίες
Εκ των υστέρων φαίνεται πως κάποιοι αγρότες διαπιστώνουν πως βγαίνουν έξω από το ποιοτικό παρακράτημα του ελαιολάδου. Γι’ αυτό άρχισαν να ψάχνονται ποιος είναι αυτός που φταίει γι’ αυτή την κατάσταση. Εμείς, πάντως, είχαμε ενημερώσει από τον προηγούμενο Νοέμβρη ότι θέλει μεγάλη προσοχή το ζήτημα. Τώρα δε νομίζουμε ότι μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα. Ν.Μ.
Με ένα πλοίο
Το «Νήσος Χίος» βγαίνει εκτός δρομολογίων από σήμερα και για τρεις ημέρες (10 έως 12 Μαΐου). Όπως ενημέρωσαν από την «Hellenic Seaways», πρόκειται για τον προγραμματισμένο δεξαμενισμό του. Η απουσία του πλοίου στην ουσία θα είναι διήμερη, αφού για τις 11 του μήνα η ΠΝΟ έχει κηρύξει απεργία. Έστω και έτσι όμως, η Λέσβος για τρεις μέρες θα εξυπηρετείται από ένα μόνο πλοίο, το «Μυτιλήνη». Θυμίζουμε πως το «European Express» πραγματοποιεί την ετήσια ακινησία του από τις αρχές του μήνα. Ν.Μ.
Λίγα και καλά
Ωραία η προχθεσινή εκδήλωση του Δήμου Λέσβου για τον Οδυσσέα Ελύτη, αλλά ίσως θα μπορούσε να είναι πιο σύντομη. Δεν είναι τυχαίο πως λίγο μετά την έναρξη της ομιλίας του Δημήτρη Νικορέτζου, στη μέση δηλαδή του προγράμματος, αρκετοί ακροατές αποχώρησαν από την αίθουσα του Δημοτικού Θεάτρου. Συνηθίζεται συχνά να τραβούν σε μάκρος, με αρκετές ομιλίες και πολλά διαφορετικά δρώμενα, εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κατά καιρούς. Το κριτήριο, όμως, δε θα πρέπει να είναι το να συμπεριληφθούν όσο πιο πολλοί γίνεται στο πρόγραμμα, αλλά το να είναι ουσιώδης και ξεκούραστη η εκδήλωση για το κοινό. Β.Χρ.
Εν συντομία και με χιούμορ
Ανέλπιστα σύντομος ήταν κατά το χαιρετισμό του στην εκδήλωση του Δήμου για τον Ελύτη ο δήμαρχος Δ. Βουνάτσος. Περιορίστηκε μόνο στο να παρουσιάσει τους ομιλητές, ενώ προκάλεσε το γέλιο του κοινού όταν σε ξαφνικό χαμήλωμα του φωτισμού της αίθουσας παρατήρησε: «Γιατί σκότος εξώτερο σ’ αυτήν τη χαρούμενη συγκέντρωση;» Αργότερα, πάλι, την ώρα που έδινε το ομοίωμα ελιάς στον κ. Νικορέτζο, ο δήμαρχος σχολίασε: «Νόμιζα πως θα είναι κάτι το εντυπωσιακό», ευθυμώντας και πάλι την ατμόσφαιρα. Αν μη τι άλλο, ήταν από τις πιο ευδιάθετες παρουσίες στην εκδήλωση, και εδώ που τα λέμε έκλεψε την παράσταση! Β.Χρ.
Έπρεπε να πληρώσουν
Δεν είχε τον αναμενόμενο κόσμο η συναυλία των μαθητών του Μουσικού Σχολείου με τις αδελφές Βουγιουκλή την περασμένη Παρασκευή. Έπαιξε ρόλο το ότι την περασμένη εβδομάδα είχαμε γενικά πολλές εκδηλώσεις, το ότι ήταν Παρασκευή βράδυ και αρκετοί προτίμησαν να κάνουν άλλη έξοδο; Απ’ όσο καταλάβαμε, συζητήθηκε αρκετά και το κόστος της εκδήλωσης. Όπως μας τόνισε, πάντως, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, Γιώργος Τάταρης, η συγκεκριμένη εκδήλωση όχι μόνο δεν είχε καμμία χορηγία, αλλά ο Σύλλογος κλήθηκε να πληρώσει και ενοίκιο στο Δήμο για τη χρήση του Δημοτικού Θεάτρου. Κι όμως, στο παρελθόν κάτι τέτοιο δεν είχε συμβεί ξανά… Β.Χρ.
Από την περιοχή της Μήθυμνας. Χωρίς άλλα σχόλια… ΦΩΤΟ: ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΠΑΟΥΕΛΣ
Υποχώρησαν τα Ταξί
Κανονικά θα μετέφεραν από χθες το απόγευμα τους μαθητές της Λέσβου οι ιδιοκτήτες περιφερειακών ταξί, που από τη Δευτέρα απείχαν από το συγκεκριμένο καθήκον τους. Μια κουβέντα στην «ΕΡΑ Αιγαίου» με τον κ. Βερβέρη έδειξε να συμβιβάζει τις καταστάσεις, αφού υπήρξε δέσμευση για πληρωμή τους εντός 10 - 15 ημερών. Ελπίζουμε να είναι έτσι, γιατί οι ίδιοι προειδοποιούν για επανέναρξη της αποχής τους από τις 23 του μήνα αν δεν πληρωθούν μέσα στο διάστημα αυτό. Β.Χρ.
Τον Αύγουστο;
Απαισιόδοξος για το πότε θα πληρωθούν απ’ το Δήμο Λέσβου οι εργολήπτες εμφανίστηκε και μετά τη σύσκεψη με τη δημοτική αρχή ο γραμματέας του Συνδέσμου, Χρύσανθος Μαντζάρης. Ο οποίος, αναλύοντας τα στάδια που μεσολαβούν απ’ την ψήφιση του προϋπολογισμού έως την καταβολή του ρευστού, εκτιμά ότι πριν το τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου δύσκολα θα πληρωθούν λογαριασμοί για τα έργα που εκκρεμούν από πέρυσι. Για το πρόγραμμα «Θησέας», μάλιστα, τότε θα συμπληρώνεται ακριβώς ένας χρόνος απ’ την αναστολή των πληρωμών.
Εννοείται, δε, πως κι αυτό το δυσοίωνο σενάριο μπορεί να γίνει ακόμη χειρότερο για όσους έχουν να λαμβάνουν αν γίνουν δεκτές οι ενστάσεις για τα ανταποδοτικά τέλη, οπότε καλό φθινόπωρο… ΜΑΡ.ΠΛ.
97 αιτήσεις!
Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης των 10 ειδικών συμβούλων που θα προσληφθούν για την υποστήριξη του περιφερειάρχη και των έξι αντιπεριφερειαρχών του Βορείου Αιγαίου. Αξίζει, όμως, κανείς να παρατηρήσει ότι για τις 10 αυτές - και αυξημένων απαιτήσεων σε προσόντα - θέσεις συμβασιούχων έχουν υποβληθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, 97 συνολικά αιτήσεις.
Ποια άλλη απόδειξη χρειάζεται κανείς για να καταλάβει πόσο καλπάζει η ανεργία; ΜΑΡ.ΠΛ.
Έρχεται η ψηφιακή τηλεόραση
Το πρώτο βήμα για την επέκταση της ψηφιακής τηλεόρασης και στη Λέσβο έκανε ήδη ο αρμόδιος φορέας, η εταιρεία «Digea - Ψηφιακός Πάροχος Α.Ε.», αποκτώντας την απαιτούμενη έκταση για τις εγκαταστάσεις της στην περιοχή του Άνω Χάλικα.
Άντε με το καλό, για να πάψουν τα προβλήματα στη λήψη του σήματος στις περισσότερες περιοχές του νησιού, που μέχρι σήμερα ταλαιπωρούνται για να δουν τηλεόραση. ΜΑΡ.ΠΛ.
Αλλάζει χέρια
Τροπολογία των Υπουργείων Οικονομικών και Παιδείας, που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για το θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων πειραματικών σχολείων, δίνει τη δυνατότητα στους δήμους να υπογράψουν από τώρα συμβάσεις για τη μεταφορά μαθητών. Βάσει του «Καλλικράτη», η αρμοδιότητα για τη μεταφορά των μαθητών απ’ την 1η Ιουλίου 2011 περνά από τις περιφέρειες στους δήμους, χρονικό σημείο μετά απ’ το οποίο θα είχαν κανονικά δικαίωμα υπογραφής των σχετικών συμβάσεων. Να υποθέσουμε ότι μόλις το θέμα των οφειλών προς όλους τους μεταφορείς ξεκαθαρίσει πλήρως - όπως φαίνεται να γίνεται σύντομα -, ο Δήμος Λέσβου θα ασχοληθεί με τις γραμμές ή μήπως θα χρειαστεί να έρθει ο Σεπτέμβρης και το πρώτο κουδούνι για τη μεταφορά της αρμοδιότητας; ΜΑΡ.ΠΛ.
Οικοδομική άδεια για τα έργα στο Βοστάνειο
Το μεγάλο έργο της λεγόμενης Γ΄ Πτέρυγας του Νοσοκομείου Μυτιλήνης θα είναι, όπως όλα δείχνουν, ίσως το μόνο μεγάλο έργο που θα δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια στη Μυτιλήνη. Μόλις την περασμένη Παρασκευή το Νοσοκομείο Μυτιλήνης πήρε στα χέρια του και την οικοδομική άδεια που είναι απαραίτητη προκειμένου να ενταχθεί ένα έργο στο ΕΣΠΑ, και τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει πλέον τη δημοπράτηση και υλοποίησή του. Έτσι, ένα μεγάλο έργο υποδομής, και μάλιστα για την υγειονομική θωράκιση της Λέσβου, παίρνει το δρόμο της υλοποίησης, μετά από ταλαιπωρίες και επεισόδια χρόνων. Να λοιπόν και κάτι ευχάριστο, που εκτός των άλλων θα απασχολήσει κόσμο και θα... τρέξει χρήμα στην καθημαγμένη αγορά μας. Πελ.Γ.
Τα... ταπεράκια επιστρέφουν
Δεν έχουν τέλος, όπως όλα δείχνουν, τα προβλήματα στη λειτουργία των παιδικών σταθμών της Μυτιλήνης, και τα ταπεράκια μάλλον… ήρθαν για να μείνουν. Ξεκινήσαμε με τα ταπεράκια όταν ο Δήμος δεν είχε χρήματα να πληρώσει τους προμηθευτές, τα ταπεράκια επέστρεψαν όταν βρίσκονταν σε επίσχεση εργασίας οι Συμβασιούχοι του Δήμου (οι μάγειρες είναι με σύμβαση), ενώ αναμένεται να επιστρέψουν και τώρα, αφού και πάλι οι Συμβασιούχοι ξεκινούν επίσχεση εργασίας. Και τα ταπεράκια είναι το λιγότερο πλέον, μια και οι εργαζόμενοι γονείς κάθε τόσο θα πρέπει να βρίσκουν άλλη, εναλλακτική λύση για τη φύλαξη των παιδιών τους, αφού συνήθως οι παιδικοί σταθμοί είναι κλειστοί. Πελ.Γ.
Με στολή οι οδηγοί
Με πουκάμισο και γραβάτα πλέον «κυκλοφορούν» στους δρόμους οι οδηγοί των αστικών ΚΤΕΛ. Το μέτρο είχε ξεκινήσει από το χειμώνα, ωστόσο δεν τηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό. Τώρα, όμως, και με την ευκαιρία της τουριστικής περιόδου, η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ επέβαλε σε όλους τους οδηγούς να φορούν πουκάμισο και γραβάτα. Πελ.Γ.