Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Συνεχείς επισκέψεις από σχολεία της Μυτιλήνης και των γύρω περιοχών δέχεται τις τελευταίες ημέρες η Δημοτική Πινακοθήκη. Την περασμένη Τρίτη στους χώρους της βρέθηκαν μαθητές από το Δημοτικό Σχολείο Θερμής, ενώ μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένονται κι άλλοι μαθητές, που θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για την τέχνη της ζωγραφικής και τους μεγάλους εκπροσώπους της.
Τους μαθητές υποδέχονται ο υπεύθυνος της Πινακοθήκης, Παναγιώτης Λενέτης, και ο υπάλληλος Αργύρης Χατζημάλλης. Τους ξεναγούν στους χώρους του κτηρίου, τους διηγούνται την ιστορία του και το ρόλο που έπαιξε η δωρεά του Γιώργου Σίμου - Πετρή και στη συνέχεια υλοποιούν μια εκπαιδευτική καλλιτεχνική δραστηριότητα, με τη συνεργασία και των δασκάλων.
Οι μαθητές της Θερμής, για παράδειγμα, είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν και οι ίδιοι έναν πίνακα που απεικόνιζε το χωριό τους, αφού πρώτα μίλησαν γι’ αυτόν με τους υπευθύνους. Άλλα σχολεία καλούνται να εμπνευστούν από έργα όπως «Το Κυνήγι» του Θεόφιλου ή οι «Ψαράδες» της Βάσως Κατράκη, κάτι που φαίνεται να απολαμβάνουν ιδιαιτέρως.
«Προσπαθούμε να βρούμε κάθε φορά έναν πίνακα, να μιλήσουμε γι’ αυτόν στα παιδιά και να τους δώσουμε ένα κίνητρο να δημιουργήσουν και τα ίδια», λέει ο κ. Λενέτης. «Μια επίσκεψη στην Πινακοθήκη από τους μαθητές αξίζει σίγουρα, και ειδικά αυτές τις ημέρες βοήθησε και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιούσε στο Κάστρο η 14η ΕΒΑ, αφού αρκετά σχολεία επισκέφτηκαν και τους δύο χώρους.»
Κι άλλες επισκέψεις…
Το χώρο της Πινακοθήκης επισκέφτηκε αυτές τις ημέρες και το 15ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, ενώ την Τρίτη αναμένεται επίσκεψη του 9ου Δημοτικού.
Σημειώνεται πως, παράλληλα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιεί με τους μαθητές των σχολείων, η Δημοτική Πινακοθήκη δέχεται το τελευταίο διάστημα και πολλούς Τούρκους επισκέπτες.
Τέλος, έχει ξεκινήσει συνεργασία με το Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, φοιτητές του οποίου έχουν αναλάβει να στήσουν ένα λογότυπο και μια εικονική περιήγηση της Πινακοθήκης, ως μέρος των εργασιών τους.