«Τα εξ αμάξης» για ένα έργο που αναμένεται εδώ και χρόνια

Δρόμος Καλλονής - Σιγρίου Ι Φωτογραφία 31-01-2024 Δρόμος Καλλονής - Σιγρίου Ι Φωτογραφία 31-01-2024 Φωτογραφία Αρχείου: Ελένη Γαλάνη

Υπεύθυνη ενημέρωση για τον άξονα Καλλονή – Σίγρι ζητά η Νομαρχιακή του ΠΑΣΟΚ

01/02/2024 - 11:41 Ενημερώθηκε 02/02/2024 - 10:48

Επίσημη και υπεύθυνη ενημέρωση ζητά η Νομαρχιακή του ΠΑΣΟΚ –ΚΙΝΑΛ για τον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου καθώς παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες και δηλώσεις για παράδοση εντός του 2023 εντούτοις το έργο είναι σε εκκρεμότητα όπως σε εκκρεμότητα βρίσκεται και η πίστωση των αποζημιώσεων. Η Νομαρχιακή δεν παραλείπει να μνημονεύσει τον συντελεστή υλοποίησης του έργου, Νίκο Σηφουνάκη, Υπουργό και βουλευτή –τότε -του ΠΑΣΟΚ θέλοντας να υπενθυμίσει όπως σημειώνεται στην κατάληξη της παρέμβασης ποιοι ήταν εκείνοι που ξεκίνησαν τα μεγάλα έργα στο νησί ποιοι εκείνοι που ακόμη δεν κατάφεραν να τα εκτελέσουν.

Γεγονός είναι ότι με πρόσφατη απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΑ, Γεώργιου Ζερβού, που είναι αναρτημένη στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, στις 11-12-2023 εγκρίθηκε η 5η Τροποποίηση της Πράξης «Κατασκευή - αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου Λέσβου» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ (ΕΤΠΑ)».  

Σύμφωνα με το αντικείμενο τροποποίησης δίνεται παράταση του χρόνου λήξης της Πράξης από 31-12-2023 σε 30-06-2024 για διαχειριστικούς λόγους, ενώ παράλληλα προβλέπεται αύξηση της συνολικής και επιλέξιμης δημόσιας δαπάνης της πράξης κατά 2.725.597,92 ευρώ σύμφωνα με το προτεινόμενο 5ο ΑΠΕ της εργολαβίας.  

Σε ότι έχει να κάνει με τις αποζημιώσεις θυμίζουμε ότι τον Οκτώβριο του 2022 πάρθηκε η απόφαση από το Εφετείο Βορείου Αιγαίου σε ό,τι έχει να κάνει με την οριστική τιμή μονάδας για τις απαλλοτριώσεις που έγιναν σε κτήματα στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου. «Η απόφαση για τον καθορισμό της οριστικής τιμής μονάδος για την αποζημίωση που θα λάβουν οι ιδιοκτήτες για την γη και τα επικείμενα αυτής έχει εκδοθεί και δημοσιευθεί από τον Οκτώβριο του 2022 και έχουν ενημερωθεί όλοι οι αρμόδιοι φορείς, Υπουργεία, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και πλέον χρειάζεται πολιτική βούληση για να πληρωθεί ο κόσμος», είχε αναφέρει σε δήλωσή της στο «Ε» η δικηγόρος Ρέα Κυρατζή που είχε αναλάβει την υπόθεση της αποζημίωσης μεγάλης μερίδας ιδιοκτητών της περιοχής.

Η Παρέμβαση για τον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου

«Από τη διαβεβαίωση τον μακρινό Ιούνιο του 2022 του αξέχαστου -δυστυχώς για τους Έλληνες- Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, ότι το έργο «θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2023», ως τις διαδοχικές (προεκλογικές μάλλον) έκτοτε προαναγγελίες εκ μέρους του τοπικού βουλευτή της ΝΔ για τα… εγκαίνιά του έργου -κατά την τελευταία μάλιστα σύμφωνα με τον ίδιο «παρουσία του Υπουργού Μεταφορών κ. Σταϊκούρα τον Γενάρη του 2024»- πιάνουμε Φλεβάρη και το έργο του οδικού άξονα Καλλονής Σιγρίου, ακόμα δεν παραδίδεται στους πολίτες.

Η τελευταία (ανεπίσημη) ενημέρωση που ήρθε στη δημοσιότητα, κάνει πλέον λόγο για άνοιγμα του δρόμου μέσα στο Μάρτη.  Μετά όμως από πάνω από οκτώ παρατάσεις στις παρατάσεις του έργου και αμέτρητες κυβερνητικές διαβεβαιώσεις που αποτελούν μνημείο ανακολουθίας και εμπαιγμού των πολιτών της Λέσβου, νομίζουμε ότι πλέον η κυβέρνηση είτε δια του Υπουργείου Υποδομών, είτε μέσω των τοπικών στελεχών της, πως οφείλουν να τοποθετηθούν ξεκάθαρα και υπεύθυνα για την πορεία του έργου.

Και λέμε να τοποθετηθούν υπεύθυνα διότι μπορεί το μείζον ζήτημα να εμφανίζεται ως σχετικά με το πότε θα κοπεί η κορδέλα, στην πραγματικότητα όμως μετά από τόσες παλινωδίες, ο πραγματικός προβληματισμός αφορά πια στην ίδια την ασφάλεια του οδικού άξονα. Αφού εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι παρά τις πάμπολλες παρατάσεις που έχουν εξασφαλιστεί για την αποπεράτωση του έργου, εντούτοις παραμένουν -χωρίς κάποια αρμόδια τοποθέτηση- δεκάδες συγκεκριμένες παρατηρήσεις για την ασφάλεια του δρόμου. Είναι εξάλλου πρόσφατη η παρέμβαση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ν. Λέσβου κ. Παναγιώτη Παρασκευαϊδη στο Υπουργείο Υποδομών, στο οποίο ζητούσε επιτακτικά συγκεκριμένες τεχνικές παρεμβάσεις προς άρση της επικινδυνότητας σε κάποια κομβικά σημεία του άξονα, αλλά ως σήμερα, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια έμμεση ή άμεση διαβεβαίωση.

Εν αναμονή λοιπόν μίας υπεύθυνης ενημέρωσης προς τους πολίτες εκ μέρους των αρμοδίων ή των κομιστών της ενημέρωσης των αρμοδίων, για την ιστορία και την ουσία, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι και αυτό το μεγάλο έργο για τον τόπο μας, φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή του ΠΑΣΟΚ. Το έργο αυτό που προσπαθούν να ολοκληρώσουν τέσσερις(!) διαδοχικές κυβερνήσεις με πρωτοφανείς ολιγωρίες και τεράστιες καθυστερήσεις εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, παραδόθηκε προς δημοπράτηση από την Κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου του ΠΑΣΟΚ.

Θυμίζουμε ενδεικτικά τους σημαντικούς σταθμούς του έργου, έτσι όπως τους έχει καταθέσει ο ιθύνων νους και διαχρονικά επιβλέπων αυτού, ο πρώην Υπουργός σε κομβικές θέσεις (Υπουργείο Αιγαίου, Υπουργείο Υποδομών και ΥΠΕΚΑ) και Βουλευτής Λέσβου του ΠΑΣΟΚ Νίκος Σηφουνάκης:

  • 2002 : Έναρξη διαδικασιών ανάθεσης εκπόνησης των μελετών σ’ ένα από τα πιο ειδικευμένα γραφεία μελετών με φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Αιγαίου επί Υπουργίας Νίκου Σηφουνάκη. Φορέας εκτέλεσης ορίστηκε το ΥΠΕΧΩΔΕ επί Υπουργίας Κώστα Λαλιώτη.
  • 2004 : Ολοκλήρωση της Α’ φάσης των μελετών
  • 2005-2009 : Εγκατάλειψη και μη χρηματοδότηση των μελετών στο διάστημα των δύο κυβερνήσεων της ΝΔ του Κώστα Καραμανλή.
  • 2009 Οκτώβριος : Αμέσως μετά τις εκλογές της χρονιάς εκείνης, σύγκληση της 1ης σύσκεψης στο Υπουργείο Υποδομών, με τη συμμετοχή των Διευθυντών και επιβλεπόντων Μηχανικών της διαχειριστικής αρχής, των μελετητών όπου δρομολογήθηκε η συνέχιση της χρηματοδότησης και η επανεκκίνηση της ολοκλήρωσης των μελετών.
  • 2010 Οκτώβριος : Τελικό στάδιο ολοκλήρωσης μελετών, έναρξη διαδικασιών έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, σύνταξη τευχών δημοπράτησης, εξασφάλιση επιπρόσθετων πιστώσεων για απαλλοτριώσεις.
  • 2011 Ιούνιος Αύγουστος : Ολοκληρώνονται τα παραπάνω και αποστέλλεται προς ένταξη στο «Επιχειρησιακό πρόγραμμα ενίσχυσης της προσπελασιμότητας» του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
  • 23 Σεπτεμβρίου 2011 : Ο Υπουργός Υποδομών υπογράφει την διάθεση της πίστωσης 44,5 εκ. € και εντέλλεται η υπηρεσία για δημοπράτηση του έργου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ομοίως, ότι η ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων διαδικασιών και η δημοπράτηση του έργου του οδικού άξονα Καλλονής Σιγρίου, έγινε την περίοδο μίας από τις δυσκολότερες πολιτικές και οικονομικές συγκυρίες που έζησε ποτέ η χώρα, με την τελευταία Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να τηρεί τότε μία ακόμη δέσμευσή της προς τον λεσβιακό λαό, προσπαθώντας παράλληλα -και εντελώς μόνη της- να κρατήσει μία ολόκληρη χώρα μακριά από την οικονομική της κατάρρευση.

Τα έργα και ημέρες των σημερινών που μας επιφυλάσσουν καθημερινά και ένα υποτιθέμενο «success story» στα media για να κρύψουν αμέλειες ή για να καταδείξουν ανύπαρκτα κατορθώματά τους, καθιστούν ξανά αναγκαίο να θυμηθούμε όλοι το πώς δημιουργήθηκαν τα μεγάλα έργα στον τόπο, που ακόμα οι άλλοι προσπαθούν να εκτελέσουν».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey