Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Με αύξηση επιπλέον δαπάνης 3 εκ. ευρώ
Για διαχειριστικούς λόγους παρατείνεται ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου έως τις 30-06-2024 ενώ εγκρίθηκε και νέα πρόσθετη χρηματοδότηση της τάξεως των 2.725.597,92 ευρώ.
Με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΑ, Γεώργιου Ζερβού, στις 11-12-2023 εγκρίθηκε η 5η Τροποποίηση της Πράξης «Κατασκευή - αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου Λέσβου» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ (ΕΤΠΑ)».
Σύμφωνα με το αντικείμενο τροποποίησης δίνεται παράταση του χρόνου λήξης της Πράξης από 31-12-2023 σε 30-06-2024 για διαχειριστικούς λόγους, ενώ παράλληλα προβλέπεται αύξηση της συνολικής και επιλέξιμης δημόσιας δαπάνης της πράξης κατά 2.725.597,92 ευρώ σύμφωνα με το προτεινόμενο 5ο ΑΠΕ της εργολαβίας.
Στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης σημειώνεται πως η ημερομηνία έναρξης της πράξης ορίζεται η 01-01-2021, ημερομηνία λήξης της πράξη η 30/06/2024 και η ανάληψη της νομικής δέσμευση του πρώτου κύριου υποέργου πραγματοποιείται έως τις 10/09/2012.
Η έγκριση
Στις 19-12-2023 με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα αποφασίζει για το έργο με ανάδοχο την «Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ- ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ» την έγκρισή α) Δέσμευσης ποσού 2.725.597,92 € (με Φ.Π.Α.), σε βάρος του προϋπολογισμού του για την κάλυψη της δαπάνης της 5ης τροποποίησης της Αρχικής Σύμβασης Εργασιών β) του 5ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών (5ου ΑΠΕ) που περιλαμβάνει την 5η Τροποποίηση της Αρχικής Σύμβασης, την 2η την διαμόρφωση της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης, την 1η την διαμόρφωση της 2ης Συμπληρωματικής Σύμβασης και γ) το 3ο Πρωτόκολλο Κανονισμού Τιμών Μονάδας Νέων Εργασιών [3ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε ] του έργου «Κατασκευή / αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου».
Στην απόφαση σημειώνεται ότι ο 5ος ΑΠΕ συμπεριλαμβάνει τροποποιήσεις που συντάχθηκαν από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία (ΤΚΕ Αθήνας) προκειμένου να συμπεριλάβουν μεταβολές στις ποσότητες όπως αυτές προέκυψαν κατά την εκτέλεση των εργασιών καθώς και νέες εργασίες οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την αποπεράτωση του έργου. Επίσης ενσωματώνουν τη δαπάνη αναθεώρησης και τη δαπάνη ασφάλτου.
Ακόμη στην έγκριση Σταϊκούρα σημειώνεται ότι η σύνταξη του 5ου ΑΠΕ κατέστη αναγκαία προκειμένου για να συμπεριληφθούν οι μεταβολές στις συμβατικές ποσότητες όπως αυτές προέκυψαν κατά την εκτέλεση των εργασιών καθώς και νέες εργασίες (3ο ΠΚΤΜΝΕ) οι οποίες κρίθηκαν από την Υπηρεσία απαραίτητες για την αποπεράτωση του έργου.
Το 3ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. αποτελείται από 23 νέες τιμές οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την έντεχνη και ασφαλή αποπεράτωση του έργου, είναι συνολικής δαπάνης 569.972,56 € (μετά την εφαρμογή της έκπτωσης, με Γ.Ε. & Ο.Ε.), η οποία αναλώνεται αποκλειστικά από το κονδύλι των απροβλέπτων.
Σύμφωνα με τις σημειώσεις το έργο έχει πάρει 9 διαδοχικές παρατάσεις με τελευταία στις 18-10-2023 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών με την οποία εγκρίθηκε παράταση της συνολικής προθεσμίας (οριακή προθεσμία) περαίωσης των εργασιών κατά τρεις μήνες δηλαδή έως 31-12-2023.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου μήκους 46,7 km και περιλαμβάνει: α)Την βελτίωση κατά τμήματα επί συνολικού μήκους 21 km περίπου της υφιστάμενης οδού με αναβάθμιση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της, τα τμήματα αυτά είναι:
Η διατομή της οδού μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα είναι συνολικού πλάτους 12,00 m με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Επίσης σε δυσχερή τμήματα όπου η κλίση της οδού είναι μεγάλη προβλέπεται πρόσθετη λωρίδα κυκλοφορίας (ΠΛΚ) πλάτους 3,5 m, (σε συνολικό μήκος 10,4 km).
Προβλέπεται η διαμόρφωση οκτώ (8) ισόπεδων κόμβων κατά μήκος της χάραξης, καθώς και η κατασκευή μίας γέφυρας (γέφυρα Άντισσας).
Επιπλέον, προβλέπονται έργα αποχέτευσης - αποστράγγισης της οδού, σήμανσης - ασφάλισης, οδοφωτισμού, πρασίνου κλπ. Επίσης, προβλέπονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, εργασίες μετατόπισης - αποκατάστασης δικτύων Ο.Κ.Ω., αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες καθώς και έρευνες και εργασίες στις περιοχές του Απολιθωμένου Δάσους της Ν. Λέσβου.