«Τέλειωσε η μελέτη της νότιας παράκαμψης Μυτιλήνης», ανακοίνωσε ο Ν. Σηφουνάκης

Πού, ποιος θα την εντάξει;

18/07/2012 - 15:35

Ζήτημα ημερών είναι, όπως προκύπτει από χθεσινή ανακοίνωση του Νίκου Σηφουνάκη, η και τυπική παραλαβή της ολοκληρωμένης μελέτης της νότιας παράκαμψης Μυτιλήνης, κι ενώ έχει περάσει σχεδόν μιάμιση δεκαετία απ’ την έναρξή της. Το θέμα είναι, όμως, ποιος και πού θα εντάξει το έργο, που βάσει των τελευταίων δεδομένων τα οποία είχαν δημοσιοποιηθεί και το αφορούσαν, φτάνει σε προϋπολογισμό τα 30 εκατ. ευρώ.

Ζήτημα ημερών είναι, όπως προκύπτει από χθεσινή ανακοίνωση του Νίκου Σηφουνάκη, η και τυπική παραλαβή της ολοκληρωμένης μελέτης της νότιας παράκαμψης Μυτιλήνης, κι ενώ έχει περάσει σχεδόν μιάμιση δεκαετία απ’ την έναρξή της. Το θέμα είναι, όμως, ποιος και πού θα εντάξει το έργο, που βάσει των τελευταίων δεδομένων τα οποία είχαν δημοσιοποιηθεί και το αφορούσαν, φτάνει σε προϋπολογισμό τα 30 εκατ. ευρώ.

Μετά από ενημέρωση που είχε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την πορεία της μελέτης του οδικού άξονα «Νότια Παράκαμψη Μυτιλήνης», ο βουλευτής του Νομού Λέσβου και τέως υπουργός, Νίκος Σηφουνάκης, τόνισε κατ’ αρχήν πως είναι γνωστό το ιστορικό της εκπόνησης της μελέτης της οδικής αρτηρίας, όπως και οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή της. Σημείωσε, μάλιστα, ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο ΥΠΕΚΑ, δρομολογήθηκε η ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών εκκρεμοτήτων των μελετών, όπως και οι περιβαλλοντικοί όροι για τους δύο νέους κόμβους (σε Κουμκό και Ράχες Χρυσομαλλούσας), που σχεδιάσθηκαν μετά από μακροχρόνια διαβούλευση για την καλύτερη λειτουργία της οδικής αρτηρίας.

«Τώρα πλέον, όπως με διαβεβαίωσαν απ’ το Υπουργείο, η αρμόδια Διεύθυνση Μελετών Έργων τού Υποδομών ετοιμάζει τις σχετικές αποφάσεις, ώστε να κλείσουν οι εκκρεμότητες με το μελετητή και να οδηγηθεί σε ολοκλήρωση η μελέτη», δήλωσε ο κ. Σηφουνάκης.

Θα ενταχθεί;
Όπως είχε γράψει το «Ε», εγκρίθηκαν απ’ το Υπουργείο Περιβάλλοντος στις 28 Φεβρουαρίου 2012 τα τελικά στάδια της μελέτης, η οποία είχε ξεκινήσει 13 χρόνια πριν. Στην εξέλιξή της υπήρξαν αντιδράσεις και προσφυγές για τη χάραξη και τη διαδρομή του δρόμου, προβλήματα που εμπόδισαν την πρόοδό του, όπως αυτό που αφορούσε στο χαρακτηρισμό του (εθνική ή επαρχιακή οδός), καθώς και ανάγκη για επιμέρους μελέτες κάποιων τμημάτων του. Όμως, παρ’ όλα τα «αγκάθια», η μελέτη τέλειωσε, παραλαμβάνεται και υπάρχει η δυνατότητα να δρομολογηθεί στην πράξη η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της λεσβιακής πρωτεύουσας - υπό την προϋπόθεση πως θα αναλάβει κάποιος φορέας, ο Δήμος Λέσβου, πιθανόν και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, την υλοποίησή του, αφού φυσικά εξασφαλιστεί η ένταξη του με 30 εκατ. ευρώ προϋπολογισμού έργου στο ΕΣΠΑ.

Σκοπός, όπως αναφερόταν στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων των δύο κόμβων του δρόμου που θα κατασκευαστεί (μήκους περίπου 6,8 χιλιομέτρων), είναι «να εκτρέψει από το κέντρο της πόλης τη διερχόμενη κυκλοφορία από την Καλλονή και τη Θερμή προς το αεροδρόμιο και την Κράτηγο και αντίστροφα, από και προς τα Λουτρά με τις δύο παραπάνω κατευθύνσεις, καθώς επίσης και τις διαδημοτικές κινήσεις μεταξύ των δυτικών συνοικιών.

Ακόμη να βελτιώσει την προσπελασιμότητα των οικιστικών ενοτήτων και να αναβαθμίσει τη συγκοινωνιακή υποδομή της περιοχής.».

Θυμίζουμε πως πριν λίγους μήνες, στα μέσα Μαρτίου, με επιστολή του προς τη δημοτική αρχή ο Παντελής Πατερέλλης είχε ζητήσει να συζητηθεί το θέμα της νότιας παράκαμψης στο Δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να αποφασιστούν οι ενέργειες που θα αναλάβει ο Δήμος ώστε να διεκδικήσει την ένταξη του ιδιαίτερης σημασίας έργου στο ΕΣΠΑ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey