Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Πολλές λεπτομέρειες ακόμα είναι υπό εξέταση, με τους ανθρώπους της δημοτικής αρχής να προετοιμάζονται πυρετωδώς για τη Δευτέρα
Τι θα γίνει με τα μηχανάκια που θα εισέρχονται στις υπό καθεστώς πεζόδρομου οδούς πριν από τις εννέα το βράδυ; Πώς η Αστυνομία θα συμβάλλει ουσιαστικά στη νυχτερινή πεζοδρόμηση στην Κουμιδιά και στα Λαδάδικα; Ποιος θα είναι ο ρόλος των καταστηματαρχών για την τήρηση του νέου αυτού μέτρου με την ιδιαιτερότητα της περιοδικής του ισχύος; Πόσο γρήγορα θα γίνει συνείδηση στους πολίτες πως στο ιστορικό κέντρο καλό θα είναι να μην πας με το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι σου; Ποια θα είναι τα αντίμετρα που θα στηρίξουν το μέτρο της νυχτερινής πεζοδρόμησης; Πώς θα εξασφαλιστεί το ότι η Βερναρδάκη δεν θα βουλιάξει από τα οχήματα εκείνων που θα διασκεδάζουν στα Λαδάδικα και κατ’ επέκταση θα επιβαρύνει περαιτέρω τους περίοικους; Και πρώτα απ’ όλα, πόσο δύσκολη ημέρα θα είναι η ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουλίου, η πρώτη δηλαδή της εφαρμογής της πεζοδρόμησης;
Όλα αυτά είναι τα ερωτήματα που ταλανίζουν τους ανθρώπους της δημοτικής κοινότητας Μυτιλήνης και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, λίγες ημέρες πριν δοκιμαστεί στην πράξη η γενναία πράγματι απόφασή τους να προστατεύσουν από την κυκλοφορία το ιστορικό κέντρο της πόλης, με τον πρόεδρο της κοινότητας Πάνο Πίτσιο να είναι επί ποδός κυριολεκτικά και σε συνεχείς διαβουλεύσεις με τους καταστηματάρχες και τους περίοικους από προχθές για να διευθετήσει και την παραμικρή λεπτομέρεια.
Πιο δύσκολη τελικά η εφαρμογή
Αν αρχικά έμοιαζε δύσκολο το να παρθεί μια απόφαση νυχτερινής πεζοδρόμησης σε μια πόλη που ομολογουμένως λειτουργεί με πολύ «συντηρητικά» μέτρα με γνώμονα την πάσης λογής διευκόλυνση των οδηγών, τώρα που η υπέρβαση έγινε από τη δημοτική αρχή και ο κύβος ερρίφθη έρχεται το δεύτερο στάδιο. Εκείνο της προετοιμασίας για την εφαρμογή του μέτρου (σ.σ. την ερχόμενη Δευτέρα), που φαίνεται ότι είναι τελικά ακόμα πιο δύσκολο, αλλά ευτυχώς δεν πτοεί προς το παρόν κανέναν, ούτε από τη μεριά της δημοτικής αρχής ούτε από τη μεριά των άμεσα ενδιαφερομένων καταστηματαρχών και περίοικων του ιστορικού κέντρου.
Από προχθές ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Μυτιλήνης Πάνος Πίτσιος, μαζί με μέλη της κοινότητας αλλά και καταστηματάρχες και περίοικους, «χτενίζει» το «τρίγωνο» της πεζοδρόμησης (Μητρέλια, Μητροπόλεως, πλατεία «Μουσικού Καφενείου») με στόχο να διαβλέψει τους αστάθμητους παράγοντες που μπορεί να τινάξουν στον αέρα το φιλόδοξο ετούτο μέτρο. Και η αλήθεια είναι πως υπάρχουν ακόμα πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν και πολλές περιγράφονται στα ερωτήματα που διατυπώθηκαν παραπάνω.
Στο χέρι όλων μας…
Εκείνο, ωστόσο, που εύκολα συμπεραίνει κανείς είναι πως για την εφαρμογή του μέτρου δεν θα παίξει ρόλο καμία επιπρόσθετη… γλάστρα που θα αποτρέπει την είσοδο δικύκλων ούτε πρόστιμα της τροχαίας, αλλά η προστασία του μέτρου πρώτα απ’ όλα από τους καταστηματάρχες που εισηγήθηκαν τη νυχτερινή πεζοδρόμηση αλλά και απ’ όλους εμάς, που θέλουμε πράγματι ένα ιστορικό κέντρο, αλλά δύσκολα θυσιάζουμε τη βόλεψή μας και την τάση μας να καταπατάμε κάθε κυκλοφοριακή ρύθμιση, με τρανό παράδειγμα εξάλλου τον «πεζόδρομο» της Ερμού…