Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Με προϋπολογισμό 1,5 εκ. ευρώ
Με τη σύμβαση του έργου με την ανάδοχη εταιρία να υπογράφεται από το Δήμαρχο Ταξιάρχη Βέρρο στις αρχές του περασμένου Αυγούστου, ξεκίνησε την Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022 ένα ακόμη σημαντικό οδικό έργο για το Δήμο Δυτικής Λέσβου μήκους 7,5 χλμ. που θα συνδέει την Άγρα με τα Χίδηρα.
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ αναμένεται να διευθετήσει οριστικά μία ακόμη ζωτική για τους κτηνοτρόφους και τους αγρότες πρόσβαση προς τις εκμεταλλεύσεις τους, αλλά και να αλλάξει ριζικά την υφιστάμενη οδική διασύνδεση της Δυτικής Λέσβου.
Να σημειωθεί ότι παράλληλα με το μεγάλο έργο του δρόμου Άγρας – Χιδήρων, ξεκίνησαν τις τελευταίες ημέρες και οι εργασίες κατασκευής τεχνικών για την ασφαλτόστρωση του δρόμου Λισβόρι-Σκαμνιούδι.
«Αποκατάσταση βατότητας οδού Άγρα – Χίδηρα»
Το έργο «Αποκατάσταση βατότητας οδού Άγρα – Χίδηρα» αφορά την βελτίωση της υφιστάμενης αγροτικής οδού, η οποία ξεκινά από τα όρια του οικισμού Άγρας και με κατεύθυνση βορειοδυτικά οδηγείται προς τον οικισμό Χιδήρων, συνολικού μήκους 7.010μ.
Σύμφωνα με την μελέτη του έργου που είναι αναρτημένη σε σελίδα του Δήμου Δυτικής Λέσβου η υφιστάμενη οδός είναι χωματόδρομος σε όλο το μήκος της (εκτός από το αρχικό της τμήμα μήκους 113,00 m περίπου και το τελικό της τμήμα μήκους 130,00 m περίπου που είναι επιστρωμένο με τσιμέντο και άσφαλτο), με ανομοιόμορφο πλάτος (κυμαίνεται μεταξύ 4,50-6,70 m). Η οδός σε πολλά τμήματα παρουσιάζει κατά μήκος κλίσεις που υπερβαίνουν το 15%, με συνεχόμενους ελιγμούς με μικρές ακτίνες δίχως τις κατάλληλες επικλίσεις, με προβληματική απορροή υδάτων, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει σοβαρές αδυναμίες ως προς την ασφαλή προσβασιμότητα.
Ο σχεδιασμός της οδού επικεντρώθηκε στη βελτίωση των παραμέτρων της που ήταν εφικτό να τροποποιηθούν και αυτό γιατί η υφιστάμενη οδός είναι χαραγμένη σε οριακές συνθήκες με αλλεπάλληλους και κοντινούς ελιγμούς, με μικρές ακτίνες, μεγάλες κλίσεις και ψηλά και βραχώδη πρανή από τη μεριά των ορυγμάτων. Επίσης υπάρχουν απόκρημνα και σε πολλές περιπτώσεις κατεστραμμένα πρανή λόγω της ανεξέλεγκτης απορροής των όμβριων υδάτων από τη μεριά των επιχωμάτων. Για το λόγο αυτό, απαιτούνται χωματουργικές εργασίες εκσκαφών, εκβραχισμών, αλλά και επιχώσεων για την κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης τόσο ανάντη όσο και κατάντη της οδού, καθώς και μικρές διαπλατύνσεις .
Αυτό που προβλέπεται σύμφωνα με την μελέτη είναι η διαμόρφωση ενός σταθερού ικανοποιητικού ελάχιστου πλάτους οδοστρώματος, η ομαλοποίηση των ελιγμών με εφαρμογή στοιχείων κλωθοειδών καμπυλών και διαπλάτυνση προς το εσωτερικό τους, η βελτίωση της ορατότητας, η μείωση των μεγάλων κατά μήκος κλίσεων, η βελτίωση απορροής των υδάτων μέσω επενδεδυμένης τάφρου και σωληνωτών αγωγών και τέλος η προστασία των πρανών με την βελτίωση των κλίσεων τους.