ΕΠΑΛ, νηπιαγωγεία, πανελλαδικές και ποσόστωση στην ατζέντα επίσκεψης του υφυπουργού Παιδείας στη Λέσβο

Ο υφυπουργός Παιδείας, Δ. Μπαξεβανάκης με τον Α. Καλάργαλη, Περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Ο υφυπουργός Παιδείας, Δ. Μπαξεβανάκης με τον Α. Καλάργαλη, Περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης

Με ειδήσεις η έλευση Μπαξεβανάκη [Vids]

21/03/2018 - 11:28 Ενημερώθηκε 21/03/2018 - 19:00

Η αναμόρφωση των ΕΠΑΛ, η ποσόστωση στις φετινές πανελλαδικές, η ένταξη των 4χρονων στα νηπιαγωγεία ήταν από τα σημαντικά ζητήματα που απασχόλησαν τη διήμερη επίσκεψη του υφυπουργού Παιδείας. Στη Λέσβο βρίσκεται από χτες ο υφυπουργός Παιδείας  Δημήτρης Μπαξεβανάκης, υπεύθυνος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στο γραφείο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, Αριστείδη Καλάργαλη. Νωρίτερα ο κ. Μπαξεβανάκης συνοδευόμενος από τον κ. Καλάργαλη επισκέφτηκε τα ΕΠΑΛ της Μυτιλήνης για αναλυτική και «εξαντλητική» σε θέματα και περιεχόμενο, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, ενημέρωση από τους καθηγητές και από τους εκπροσώπους των 15μελών των μαθητικών συμβουλίων.

«Ο σκοπός της επίσκεψής μας είναι να προβάλουμε το έργο του υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά τη στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης» τόνισε ο κ. Μπαξεβανάκης που εξήγησε ότι είχε εποικοδομητική συζήτηση με εκπαιδευτικούς και μαθητές του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Μυτιλήνης.  «Αναπτύξαμε την προσπάθειά μας να γίνει το ΕΠΑΛ ένα σχολείο ελκυστικό για τους μαθητές και την κοινωνία. Συζητήσαμε το ότι νομοθετήσαμε την πρόσβαση- εισαγωγή των αποφοίτων ΕΠΑΛ Λέσβου στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου» πρόσθεσε. Επίσης αναφέρθηκε στην τάξη της μαθητείας, το πρόγραμμα που αφορά τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και στοχεύει να τους φέρει πιο κοντά στην αγορά εργασίας, με όλα τα εργασιακά δικαιώματα.

 

Κανονικά τα 4χρονα από φέτος στο νήπιο

Για τη διχρονη προσχολική υποχρεωτική αγωγή τόνισε ότι θα γίνει σε ορίζοντα τριετίας «Σε όποιους Δήμους, υπάρχουν οι υποδομές, θα το υλοποιήσουμε. Θα δουλέψουμε την τριετία αυτή, ώστε από την ηλικία των 4 τα παιδιά να εντάσσονται στα νηπιαγωγεία». Ο κ. Καλάργαλης από την πλευρά του τόνισε σχετικά ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευση έχει ξεκινήσει τη διαδικασία: «Στο Βόρειο Αιγαίο θα λειτουργήσει κανονικά σε όλους τους Δήμους η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση». Ο κ. Μπαξεβανάκης επεσήμανε επίσης ότι κάθε νηπιαγωγείο μπορεί να λειτουργήσει ως ολοήμερο.

 

«Ίσως» ποσόστωση στη Βρίσα

Σχετικά με την ευνοϊκή ποσόστωση που έτυχαν οι μαθητές της Λέσβου κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά τον καταστροφικό σεισμό, ο υφυπουργός τόνισε ότι αυτή «έχει την έννοια να διευκολύνει τους μαθητές που επλήγησαν από κάποιο περιστατικό που δυσκόλεψε τη ζωή τους. Έχουμε προβλέψει στο νόμο, αυτό να συμβαίνει στην πρώτη εξεταστική περίοδο που ακολουθεί το δύσκολο γεγονός. Το να διαιωνίζεται μία κατάσταση έχει νόημα, αν εξακολουθούν να υφίστανται οι δύσκολες συνθήκες. Από την εμπειρία που έχουμε είναι ότι οι δύσκολες συνθήκες δεν υφίστανται. Τουλάχιστον δεν υφίστανται στο σύνολο του νησιού. Ενδεχομένως για τη Βρίσα να το εξετάσουμε, αλλά όχι γενικότερα για το νησί. Το ευνοϊκό μέτρο εφαρμόζεται μόνο για την πρώτη εξεταστική χρονιά, αυτός είναι ο κανόνας. Αν υπάρχει τεκμηριωμένος λόγος και για δεύτερη χρονιά, το εξετάζουμε»

Για τους υποψηφίους των στρατιωτικών σχολών που δεν εφαρμόστηκε η ποσόστωση, τόνισε: «Ψηφίσαμε αυτό που δεν υλοποιήθηκε πέρσι, να υλοποιηθεί φέτος».

ΕΠΑΛ: Ενοποιήσεις και αναμόρφωση

Για τις ενοποιήσεις των ΕΠΑΛ της Λέσβου, του Πλωμαρίου και της Γέρας, τόνισε ότι αύριο (σ.σ. σήμερα) θα τα επισκεφτεί, όπως και αυτό της Καλλονής. Εν τούτοις ανέφερε: «Και φέτος όπως και τα προηγούμενα χρόνια εγκρίναμε τη λειτουργία πολλών ολιγομελών τμημάτων. Και συγκεκριμένα στα ΕΠΑΛ εγκρίναμε τη λειτουργία 1560 ολιγομελών τμημάτων για να έχετε μια εικόνα. Το 27% των τμημάτων είναι ολιγομελή. Στα νησιά έχουμε εγκρίνει τμήμα και με δύο μαθητές. Αν ωστόσο, οι οδικές συνθήκες, ή το ανάγλυφο του εδάφους, όπως μου μεταφέρεται, είναι προβληματικές, θα το εξετάσουμε. Φέτος, όμως στη Λέσβο εγκρίναμε τη λειτουργία πάνω από 30 τμημάτων στα ΕΠΑΛ. Αν όμως κάναμε, κάπου λάθος, είμαστε εδώ να το διορθώσουμε».

Αξίζει να σημειωθεί ότι από πλευράς υφυπουργού έγινε αναφορά στην τριετές πρόγραμμα αναμόρφωσης των ΕΠΑΛ με νέα προγράμματα σπουδών, νέα βιβλία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. «Αυτό που λέμε εμείς ανάπτυξη, σημαίνει ότι τα οφέλη της θα το βλέπουν οι άνθρωποι. Και σε αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε».

Για τους διορισμούς

Μέχρι το καλοκαίρι, πρόσθεσε ότι θα νομοθετηθεί το σύστημα που θα γίνουν οι διορισμοί, ενώ τον Σεπτέμβρη θα ανακοινωθεί ο αριθμός των διορισμός και το χρονοδιάγραμμα. «Να τελειώσουμε τον Αύγουστο με το πρόγραμμα επιτροπείας από το οποίο θα έχει βγει η χώρα και να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα. Και η επόμενη μέρα στην εκπαίδευση, δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Το καθεστώς με την πρόσληψη αναπληρωτών έχει εξαντλήσει τα όριά του, δεν μπορούμε να έχουμε 25.000 ανθρώπους που έχουν ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, απολύονται και επαναπροσλαμβάνονται».

Για το Μουσικό Σχολείο

Σε σχέση με την ανέγερση νέου κτηρίου για το Μουσικό σχολείο, ανέφερε: «Η πρώτη φάση είναι η εξεύρεση του οικοπέδου, το οποίο απ’ ό,τι μαθαίνω ολοκληρώνεται. Η δεύτερη φάση είναι η εκπόνηση της μελέτης, την οποία μπορούν να κάνουν οι Κτιριακές Υποδομές- φορέας υποπτευόμενος από το υπουργείο Υποδομών. Και η τρίτη φάση είναι η χρηματοδότηση. Δύο πηγές υπάρχουν για τη χρηματοδότηση, από ευρωπαϊκό πρόγραμμα ή από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του κεντρικού προϋπολογισμού του κράτους. Αν το πρώτο δεν είναι εφικτό, θα γίνει το δεύτερο»

 

Στον Καρά- Τεπέ

Ο υφυπουργός Παιδείας επισκέφτηκε επίσης το παράρτημα του 14ου νηπιαγωγείου που λειτουργεί στον Καρά- Τεπέ: «Η χώρα μας δείχνει το πολιτισμένο πρόσωπο που οφείλει κάθε ευρωπαϊκή χώρα να δείχνει. Η εκπαιδευτική κοινότητα κάνει το καθήκον της. Το νηπιαγωγείο που λειτουργεί μέσα στο Κέντρο Φιλοξενίας αποδεικνύει ότι το ελληνικό κράτος παρέχει τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που οφείλει να παρέχει. Από τη θέση αυτή θέλω να συγχαρώ όλους τους ανθρώπους που με πολύ κόπο και μόχθο έχουν καταφέρει οι συνθήκες μέσα στον Καρά- Τεπέ να είναι παραπάνω από ικανοποιητικές»

Σε σχέση με τα παιδιά προσφύγων που μένουν στο Κέντρο της Μόριας και δεν πηγαίνουν σχολείο τόνισε: «Η κατεύθυνση την οποία υλοποιούμε, είναι να δημιουργούμε δομές νηπιαγωγείων μέσα στα Κέντρα Φιλοξενίας. Για τα παιδιά των μεγαλύτερων ηλικιών, του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου- Λυκείου, θέλουμε να δημιουργηθούν τάξεις υποδοχής, όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις, με σκοπό να ενταχθούν τα παιδιά στην τάξη με τα ελληνόπουλα»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey