Πληθαίνουν οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις τμημάτων στην Λέσβο - Εξώδικο στο Υπουργείο Παιδείας από γονείς του 3ου ΓΕΛ

«Leave them kids alone!»

19/10/2024 - 13:00 Ενημερώθηκε 18/10/2024 - 16:34

Στην Λέσβο όπου οι θάνατοι είναι περισσότεροι από τις γεννήσεις σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η στρατηγική που υλοποιείται στον τομέα της εκπαίδευσης από την κυβέρνηση θέλει την συγχώνευση τμημάτων στην πρωτοβάθμια και την κατάργηση ομάδων προσανατολισμού σε τάξεις τελειόφoiτων πριν τις Πανελλήνιες.  

Σε όλες αυτές τις ενέργειες, οι γονείς απαντάνε με εξώδικα στο Υπουργείο Παιδείας, οι καθηγητές εκφράζουν την διαμαρτυρία τους μέσα από τα συνδικαλιστικά όργανα, η Νομαρχιακή του ΣΥΡΙΖΑ όπως και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ , Παναγιώτης Παρασκευαΐδης καλούν το Υπουργείο να επανεξετάσει τις αποφάσεις του και ο Δήμος Μυτιλήνης αποφάσισε να στείλει αντιπροσωπεία στο Υπουργείο. Την ίδια στιγμή οι μαθητές παραμένουν παθητικοί δέκτες μίας κατάστασης που αναμφισβήτητα «πλήττει» τον ψυχισμό τους και δεν δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη των μοναδικών δεξιοτήτων που καθένα ξεχωριστά διαθέτει και η πολιτεία μέσω του σχολείου οφείλει να αναδείξει.  

Αυξάνονται οι συγχωνεύσεις  

Σε επίπεδο Λέσβου συγχωνεύτηκαν δύο τμήματα στο 9ο ΔΣ Μυτιλήνης και από ένα στο ΔΣ Βαρειάς, στο ΔΣ Καλλονής, στο ΔΣ Παναγιούδας, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, στο 10ο ΔΣ Μυτιλήνης και το 2ο Νηπιαγωγείο Πλωμαρίου. Στην δευτεροβάθμια είχαμε κατάργηση των Ομάδων Προσανατολισμού «Ανθρωπιστικών Σπουδών» και «Επιστημών Υγείας» στη Γ΄ Τάξη ο ΓΕΛ Ιππείου και «Ανθρωπιστικών Σπουδών» στην Γ’ Τάξη στο 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης, όπως επίσης και μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων του Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης. Τα παιδιά του 3ου ΓΕΛ θα μετακινηθούν στο συστεγαζόμενο 4ο ΓΕΛ. Στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μυτιλήνης, που με 12 μαθητές στο Τμήμα Πληροφορικής και με 10 μαθητές στο Τμήμα Τεχνικού Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Τηλεπικοινωνιών, δεν ενεκρίθησαν τα τμήματα τους και τους εξανάγκασαν να αλλάξουν ειδικότητες και να μεταγγραφούν στο πλησιέστερο ΕΠΑΛ Καλλονής μετακινούμενοι, ημερησίως, σε απόσταση 40 χλμ.  

Σε αυτά ήρθαν να προστεθούν η συγχώνευση στο Νηπιαγωγείο Σκοπέλου και η κατάργηση του ολοήμερου στο Νηπιαγωγείο Ερεσού.  

Υπενθυμίζοντας τις ανισότητες στο σύστημα εκπαίδευσης θα πρέπει να σημειώσουμε για μία ακόμη φορά ότι «θύματα» των περικοπών έχουν πέσει και οι ώρες ειδικοτήτων με αποτέλεσμα ώρες Μουσικής, Θεατρικής Αγωγής και Καλλιτεχνικών να διδάσκονται από τους δασκάλους αντί για τους καθηγητές που έχουν σπουδάσει ειδικά αυτό το αντικείμενο. Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο περιορίζει τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας που προσφερόντουσαν από τους δασκάλους και υποβαθμίζει την ποιότητα των μαθημάτων που διδάσκονται. Οι παράλληλες στηρίξεις, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν ήδη μειωθεί σημαντικά σε σχέση με την περσινή χρονιά. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο εκπαιδευτικό έτος άλλαξε το πλαίσιο της παράλληλης στήριξης, σύμφωνα με το οποία εάν υπάρχουν δύο παράλληλες στηρίξεις σε ένα τμήμα τότε ορίζεται μία παράλληλη και για τα δύο παιδιά ενώ προηγουμένως κάθε παιδί που είχε σχετική γνωμάτευση δικαιούταν παράλληλη στήριξη. Σε αυτό το σημείο θα ήταν παράληψη αν δεν γίνει αναφορά στις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από το ΚΕΔΑΣΥ, που φτάνουν ακόμα και τα δύο χρόνια και που ως αποτέλεσμα έχουν να μένουν παιδιά ακάλυπτα από παράλληλη στήριξη ή από φοίτηση στο Τμήμα Ένταξης. 

Το εξώδικο στο Υπουργείο Παιδείας 

Οι γονείς μαθητών που φοιτούν στο 3ο ΓΕΛ, όπως αναφέρεται σε κείμενο της Νομαρχιακής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ, απέστειλαν εξώδικο στο Υπουργείο Παιδείας με κοινοποίηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Λέσβου και στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Μυτιλήνης, καταγγέλλοντας απειλές και πιέσεις που δέχονται οι μαθητές προκειμένου να αναγκασθούν να αλλάξουν σχολείο.  

Αποστολή στο Υπουργείο Παιδείας 

Κατά την διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης στις 14 Οκτωβρίου 2024 συζητήθηκε στα προ ημερησίας διατάξεως θέματα, εκείνο των συγχωνεύσεων και της μη έγκρισης τμημάτων. Μάλιστα το θέμα τέθηκε από τον ίδιο τον Δήμαρχο Μυτιλήνης, Παναγιώτη Χριστόφα. Το σώμα αποφάσισε ομόφωνα την συγκρότηση Επιτροπής που θα αναλάβει να διαμαρτυρηθεί στο Υπουργείο στοχεύοντας στην αναίρεση όλων εκείνων των αποφάσεων που έχουν αντίκτυπο στην εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου Μυτιλήνης. Συγκεκριμένα το δημοτικό συμβούλιο με ομόφωνη απόφασή του εκφράζει την υποστήριξή του σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Δηλώνουν την αντίθεσή τους στις εν λόγω καταργήσεις και δυσμενείς αποφάσεις. Εγκρίνουν την συγκρότηση επιτροπής αποτελούμενη από εκπρόσωπο ή εκπροσώπους του δημοτικού συμβουλίου, εκπρόσωπο της ένωσης συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, εκπροσώπους των συνδικαλιστικών οργάνων της πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αποστολή τη μετάβαση στο Υπουργείο Παιδείας, την επί του θέματος διεξοδική συζήτηση με τον αρμόδιο Υπουργό και τέλος την έκφραση του αιτήματος αναίρεσης των αποφάσεων των συγχωνεύσεων τμημάτων που δρομολογούνται στο Δήμο Μυτιλήνης. 

«Παντού βρίσκουμε τοίχο» 

Η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Σκοπέλου, Αγγελίνα Ασιδέρη, παραβρέθηκε στη συνεδρίαση και τοποθετήθηκε επί του θέματος αναφέροντας ότι έχει δημιουργηθεί πρόβλημα μετά την ανεπίσημη ανακοίνωση συγχώνευσης των τμημάτων. Στην τάξη υπήρχαν 25 παιδιά έφυγε ένα και έμεινα 24 και αυτό ήταν η αφορμή συγχώνευσης των τμημάτων. Τόνισε ότι 24 παιδιά νηπιαγωγείου χαρακτηρίζονται πολλά για μία και μόνο δασκάλα, ενώ πρόσθεσε ότι στην τάξη υπάρχουν παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και χρίζουν πρόσθετης εκπαιδευτικής στήριξης. Επιπλέον ανέφερε ότι υπάρχουν παιδάκια που προέρχονται από επαναφοίτηση και οι συνθήκες που δημιουργούνται στην αίθουσα θα τα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια να κάνουν μάθημα στην ίδια τάξη για τρία χρόνια! 

«Αυτό φωνάζουμε τόσες μέρες αλλά δεν μας ακούει κανείς παντού βρίσκουμε ένα τοίχο. Μας λένε δεν υπάρχει πιθανότητα, μην προσπαθείτε. Μην φωνάζετε. Αφήστε τα όλα». Ακολούθως πρόσθεσε ότι από την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024 έχουν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.  

Παρεμπιπτόντως σε άλλο σχολείο της Λέσβου, όπου πέρυσι είχαν πραγματοποιηθεί καταλήψεις οι μαθητές κλήθηκαν να απολογηθούν στην Εισαγγελία. Το παρόν σχολικό έτος οι μαθητές αυτοί, όπως αναφέρουν πηγές, φοβούνται να εκφράσουν οποιαδήποτε «φωνή» που θα πρέπει να διατυπωθεί στα προβλήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική τους κοινότητα. Πέρα της καλλιέργειας, όπως ενδεχομένως μπορεί να πει κανείς, αισθήματος τρομοκράτησης αυτές οι ενέργειες προφανώς έχουν αντίκτυπο και στην διάπλαση χαρακτήρα ευρωπαίων πολιτών που οφείλουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. 

Καταλήγοντας στο χάρτη των θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Κεφάλαιο II με τίτλο «ελευθερία» περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η ελευθερία έκφρασης, η ελευθερία του συνέρχεσθαι και το δικαίωμα εκπαίδευσης. Στο Κεφάλαιο ΙΙI με τίτλο ισότητα περιλαμβάνονται τα δικαιώματα του παιδιού και συγκεκριμένα η ευρωπαϊκή εγγύηση για τα παιδιά έχει ως στόχο την πρόληψη και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού των παιδιών που έχουν ανάγκη μέσω της διασφάλισης της πρόσβασης σε ένα σύνολο βασικών υπηρεσιών, καταπολεμώντας την παιδική φτώχεια και προάγοντας τις ίσες ευκαιρίες. Μάλιστα σημειώνεται ότι στο πλαίσιο αυτό προτείνονται στοχευμένες δράσεις σε έξι τομείς μεταξύ των οποίων είναι η συμμετοχή στον πολιτικό και δημοκρατικό βίο και η φιλική προς τα παιδιά δικαιοσύνη.  

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey