
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας των σχολείων ζητάν με ανακοίνωσή τους τα μέλη της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Λέσβου
«Σε λίγες μέρες ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά. Παρά τους 8.487 μόνιμους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο καλοκαίρι, τα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων παραμένουν τεράστια. Είναι ενδεικτικό ότι, την προηγούμενη σχολική χρονιά (2021-2022) πραγματοποιήθηκαν πάνω από 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών, για να «καλυφθούν» στοιχειωδώς οι ανάγκες» αναφέρουν σε δελτίο Τύπου τα μέλη της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Λέσβου.
Στο σχετικό δελτίο Τύπου σημειώνουν μεταξύ άλλων:
Η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της τελευταίας 12ετίας, έχουν την ευθύνη για την απουσία μόνιμων διορισμών, για την κανονικότητα της «αδιοριστίας». Οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν τα 2 τελευταία χρόνια, στην πράξη, αναπλήρωσαν τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό πως, όλες οι κυβερνήσεις, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και τις διάφορες εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ, «επένδυσαν» στην υποχρηματοδότηση και στον κόφτη των κενών, πότε με την κατάργηση του δασκάλου στο ολοήμερο, πότε με την περικοπή μαθημάτων κυρίως ειδικοτήτων, πότε με συμπτύξεις τμημάτων, ακόμα και με την αύξηση μαθητών ανά τμήμα με σκοπό να πείσουν πως δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε εκπαιδευτικούς! Για αυτό και οι μόνιμοι διορισμοί δεν είναι χάρισμα καμίας κυβέρνησης! Ο διορισμοί των τελευταίων ετών δεν θα πραγματοποιούνταν χωρίς τους διαρκείς αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων, χωρίς τις απεργιακές μάχες και την αντιπαράθεση με όλες τις κυβερνήσεις.
Τα χιλιάδες κενά που παραμένουν δεν είναι αριθμοί και στήλες σε πίνακες excel. Είναι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας που δεν καλύπτονται, είναι οι μαθητές που μένουν χωρίς εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς, τα μαθήματα που δε διδάσκονται, οι ειδικότητες που λείπουν, οι δομές (π.χ. στην Ειδική Αγωγή) που δε λειτουργούν. Το μοντέλο της «κάλυψης» των κενών με δόσεις, με το σταγονόμετρο, σε πολλές φάσεις, με συγκάλυψη ή εξαφάνιση αναγκών, το μοντέλο των εκπαιδευτικών νομάδων που γυρίζουν από πόλη σε πόλη και από νησί σε νησί, που αλλάζουν κάθε χρόνο σχολείο, τάξη και μαθητές, είναι αποτυχημένο!! Υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, την ίδια την εργασία των εκπαιδευτικών. Οδηγεί στην πλήρη εξουθένωση και οικονομική εξαθλίωση των αναπληρωτών.
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την νέα σχολική χρονιά, παρά τα μεγάλα λόγια του ΥΠΑΙΘ, υπονομεύει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, την ανάγκη για μαζικές προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς. Με εγκύκλιο προς τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ ζήτησε την καταχώρηση των λειτουργικών κενών των Σχολικών Μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των ΚΕΔΑΣΥ μέχρι τις 12/8 και τις 19/8 αντίστοιχα, ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών. Είναι γνωστό ότι αυτή την περίοδο δεν μπορεί να καταγραφούν τα πραγματικά κενά στα σχολεία, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, δεν έχουν υπολογιστεί οι άδειες των νεοδιόριστων, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα, δεν έχουν καταγραφεί οι πραγματικές ανάγκες στα Ολοήμερα! Με τον τρόπο αυτό, το ΥΠΑΙΘ προχωράει σε ένα απαράδεκτο «μαγείρεμα» των κενών. Την ίδια ώρα χιλιάδες συνάδελφοι, πίσω από ένα πληκτρολόγιο, αγωνιούν για το αν και πότε θα δουλέψουν, για το πού θα τοποθετηθούν, για το αν θα τα βγάλουν πέρα, αν θα βρουν σπίτι.
Τώρα είναι ώρα τα σωματεία, οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους γονείς, να διεκδικήσουμε, αποφασιστικά και δυναμικά, συγκεκριμένα μέτρα, πριν το άνοιγμα των σχολείων, για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών.
Επιπλέον, για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων απαιτούμε:
Προχωράμε άμεσα σε ανοιχτές συνεδριάσεις των Δ.Σ των σωματείων μας. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να απευθυνθούν στο σωματεία για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Τα Δ.Σ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αναλάβουν άμεσα την ευθύνη για την οργάνωση των διεκδικήσεων του κλάδου. Να προχωρήσουν σε άμεσο αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Να συντονίσουν τη δράση με τους γονείς για τα ζητήματα της λειτουργίας των σχολείων.
Δε μένουμε θεατές! Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!