Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μήνας Σεπτέμβρης. Τα σχολεία ανοίγουν. Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι ο συνδυασμός της διδασκαλίας με παιχνίδι έχει την καλύτερη απόδοση. Οι γονείς και οι δάσκαλοι φροντίζουν για τη μόρφωση των παιδιών: οι γονείς γίνονται «συμπαίκτες» του παιδιού, όλη τη διάρκεια του 24ώρου, με τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν καθορισμένο χρόνο και τόπο για την προσπάθειά τους. Λογικό είναι, λοιπόν, αν θέλουν οι δάσκαλοι να μεγιστοποιήσουν την ανάπτυξη των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, να συνεργαστούν με τον πιο ισχυρό σύμμαχο: τους γονείς. Και οι μεν εκπαιδευτικοί να ασχοληθούν γενικά με τη διδασκαλία του κάθε μαθήματος και την καλλιέργεια της ένταξης του κάθε παιδιού μέσα στη σχολική ομάδα.
Οι δε γονείς να φροντίσουν για τις τυχόν ιδιαιτερότητες του δικού τους παιδιού - βέβαια με την καθοδήγηση του δασκάλου. Ο Μενέλαος Ρ. ήταν άριστος μαθητής έως την Γ΄ δημοτικού. Στην Δ΄ τάξη, ζήτησε βοήθεια σε κάποια δύσκολα κεφάλαια στα Μαθηματικά και στην Ιστορία. Οι γονείς του φρόντιζαν να γνωρίζουν την ύλη της κάθε χρονιάς και, φερόμενοι μονοδιάστατα, να τη διδάσκουν στο γιο τους, με διαφορετικό τρόπο και πολύ πριν το διδάξει ο δάσκαλος. «Ξεχνούσανε» κιόλας ότι το παιδί έχει ανάγκη να βιώνει στιγμές παιδικές με παιχνίδι και τρυφεράδα, καθημερινά. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μενέλαου δεν ακολουθούσε το σχολικό πρόγραμμα, με την έναρξη του σχολείου, τη σταδιακά αυξανόμενη μελέτη, τις διακοπές. Το αποτέλεσμα ήτανε στην Α΄ λυκείου, ο Μενέλαος να αφήσει το σχολείο και να φτιάχνει τατουάζ.
Από τη σημερινή λοιπόν μέρα, την αρχή του σχολικού έτους, προτείνεται:
- Γονείς και παιδί μαζί, να επιλέξουν και να σχεδιάσουν το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των σχολικών δραστηριοτήτων, να οργανώσουν το χώρο μελέτης και αποθήκευσης των βιβλίων, να καταγράψουν τις επιτρεπόμενες δραστηριότητες παιχνιδιού, διαδικτύου και ξεκούρασης - είναι εξαιρετική ευκαιρία να χτιστούν σχέσεις και συμμαχίες,
- Ο κάθε γονιός να τηλεφωνήσει ή να στείλει ένα φιλικό γράμμα ή e-mail στους άλλους γονείς για να αναθερμανθούν οι σχέσεις.
- Οι γονείς να διοργανώσετε μια συνάντηση μεταξύ σας, ακόμη και σε κάποια παιδική χαρά, για συζήτηση, ανταλλαγή τρόπων επικοινωνίας και ασφαλώς και για συνεργασία. Απαραίτητη είναι η διοργάνωση μιας συνάντησης με το δάσκαλο για την έναρξη της συνεργασίας μαζί του.
- Οι γονείς να προγραμματίσουν μια βραδιά τεχνολογίας. Καθώς όλο και περισσότερα σχολεία ενσωματώνουν την τεχνολογία, γι’ αυτό οι γονείς συχνά χρειάζονται κατάρτιση για να συμβαδίζουν.
Τέλος, είναι απαραίτητο το παιδί να νιώθει τη συνεχή παρουσία του γονιού, τη συμμετοχή του γονιού με ενδιαφέρον στο καθημερινό του πρόγραμμα. Είναι σίγουρο ότι ακόμη και ψυχικές ασθένειες αποκτά το παιδί που μεγαλώνει μόνο του. Κάθε στιγμή, από την αρχή, πρέπει να σταθούμε δίπλα στο παιδί μας - κάλλιστο θα είναι το αποτέλεσμα.
Σημ.: Τα σχόλια και οι εμπειρίες του κάθε γονιού ενδιαφέρουν τους υπόλοιπους. Είναι περίπου όμοιες, γι’ αυτό ας τα μοιραστούμε.