Η χρήση της Τεχνολογίας

07/08/2013 - 14:57

Μεγάλοι και παιδιά γοητεύονται ψάχνοντας κάθε μηχάνημα και εργαλείο που βρίσκουν μπροστά τους. Περισσότερο τα παιδιά νιώθουν περήφανα όταν μπορέσουν να το επεξεργαστούν. Σε περίπτωση δε, χρήσης της τεχνολογίας με διαδραστικό τρόπο, εκπαιδεύονται ευχάριστα φτάνοντας ακόμη και στην υπερβολή.

Μεγάλοι και παιδιά γοητεύονται ψάχνοντας κάθε μηχάνημα και εργαλείο που βρίσκουν μπροστά τους. Περισσότερο τα παιδιά νιώθουν περήφανα όταν μπορέσουν να το επεξεργαστούν. Σε περίπτωση δε, χρήσης της τεχνολογίας με διαδραστικό τρόπο, εκπαιδεύονται ευχάριστα φτάνοντας ακόμη και στην υπερβολή.

Η λέξη «τεχνολογία», σήμερα, χρησιμοποιείται ευρέως στις διαδραστικές ψηφιακές και ηλεκτρονικές συσκευές, το λογισμικό, τα smartphones και τα tablets, τις εφαρμογές, τα videogames. Η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς και θα παίζει ζωτικό ρόλο στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα.

Τα παιδιά, ειδικά της προσχολικής ηλικίας, σκέφτονται διαφορετικά από τους ενήλικες. Αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλός τους δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως. Έτσι, ένα εκπαιδευτικό videogame για έναν ενήλικα σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό από ό,τι στο τετράχρονο παιδί.

Τα παιδιά πρέπει να έχουν ολοκληρωμένο και καλά ισορροπημένο σύνολο εμπειριών διαπροσωπικών. Η συνύπαρξη με τον ενήλικα και το ομαδικό παιχνίδι βοηθούν τα παιδιά να βιώσουν καταστάσεις και να «ζυγίσουν» τις δυνατότητές τους, με συνέπεια να μπορέσουν να αναπτυχθούν σε ικανούς ενήλικες. Διαφορετική είναι η καθημερινή ζωή, διαφορετική είναι η εικονική πραγματικότητα.

Οι κοινωνικές-συναισθηματικές αλληλεπιδράσεις επηρεάζουν την πνευματική ωριμότητα και την ικανότητα των παιδιών. Μόνο τότε ενδείκνυται η χρήση της Τεχνολογίας, των ηλεκτρονικών συσκευών, ώστε να χρησιμοποιηθούν υπεύθυνα για την ενίσχυση των προγραμμάτων σπουδών τους.

Για να αποφευχθεί η ακατάλληλη χρήση της τεχνολογίας, γονείς και εκπαιδευτικοί χρειάζονται θετικά παραδείγματα για το συμπληρωματικό ρόλο ενίσχυσης της μάθησης των παιδιών. Η σκόπιμη, κατάλληλη και ολοκληρωμένη χρήση της τεχνολογίας εξαρτάται από την ικανότητα, τις γνώσεις και τις δεξιότητες των ενηλίκων.

Πότε αρχίζει η χρήση της τεχνολογίας
- Προηγείται ο έλεγχος από τον ενήλικα του τεχνολογικού μέσου που θα χρησιμοποιηθεί από το παιδί. Ακολουθεί η κατάλληλη χρήση ανάλογα με την ηλικία, το αναπτυξιακό επίπεδο, τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του κάθε παιδιού.

- Η αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας και των έξυπνων συσκευών επιτυγχάνεται με δυνατότητα hands-free - πρέπει να γνωρίζουμε ότι αναγκαία είναι η αρκετή απόσταση μεταξύ συσκευής και ακουστικού νεύρου ή εγκεφάλου.

- Κάθε δραστηριότητα οφείλει να έχει διαβαθμισμένα στάδια δυσκολίας, ώστε με την καθοδήγηση του ενήλικα να μπορέσει το παιδί να παίξει ή να μάθει εξελικτικά - από το πιο εύκολο, στο πιο δύσκολο.

- Η τεχνολογία εξαρτάται από την εξελικτική ωριμότητα του συγκεκριμένου παιδιού, τις νοητικές του ικανότητες, τις γνώσεις του και τις κοινωνικές του επαφές.

- Η τεχνολογία πρέπει να προσφέρει στο παιδί παιχνίδι ή να παρέχει γνώσεις με παιχνιδιάρικο τρόπο.

Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας
- Η τεχνολογία από την παιδική ηλικία μπορεί να ενισχύσει την πρόωρη εξοικείωση, να ενισχύσει το πρόγραμμα σπουδών και να «ελαφρύνει» την καθημερινή ρουτίνα του παιδιού.

- Όμως προσοχή στην πολύωρη «ενσωμάτωση» με τους υπολογιστές, γιατί ενισχύεται η διάσπαση προσοχής των παιδιών. Μόνο η ψηφιακή κονσόλα είναι πια ικανή να κερδίζει το ενδιαφέρον του παιδιού.

Γνώσεις των Τεχνολογικών Συσκευών και της Ψηφιακής Τεχνολογίας είναι ουσιαστικής σημασίας σήμερα. Προγράμματα έγκαιρης εκπαίδευσης κατά τα πρώτα χρόνια του παιδιού έχουν υποχρέωση να παρέχουν η οικογένεια και το κράτος. Όμως, είναι απαραίτητο, πριν από όλα, να παρέχουν στο παιδί αληθινό συναίσθημα και κοινές δραστηριότητες.

ΥΓ. Μοιραστείτε τις εμπειρίες σας μαζί μας από τη χρήση της τεχνολογίας με μικρά παιδιά.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey