Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μόλις χθες εξασφαλίστηκε και (νέα) παράταση συνολικής προθεσμίας περαίωσης του έργου του δρόμου «Καλλονής-Σιγρίου» και όλα δείχνουν πως σύντομα θα μπει η «ΑΚΤΩΡ»…
Την 4η παράταση συνολικής προθεσμίας περαίωσης του έργου, πήρε μόλις χθες βάσει της σχετικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών που δημοσιεύτηκε στην «Διαύγεια», ο οδικός άξονας Καλλονής-Σιγρίου και το πολύπαθο ετούτο έργο, ουσιαστικά παίρνει παράταση ζωής μέχρι το τέλος του 2019. Η εξέλιξη αυτή τώρα, είναι -για μία ακόμη φορά- κόντρα στη (μη) ροή του… έργου, αφού ως γνωστόν έχει σταματήσει να λειτουργεί από παραμονές του Πάσχα. Και μέσα στο καλοκαίρι άλλαξε και ανάδοχο (αντικατάσταση) χωρίς όμως ποτέ η «ΑΚΤΩΡ» να έχει «μπει» και πρακτικά στο έργο, πολύ περισσότερο να κάνει αισθητή την παρουσία της στο νησί, έστω και σε φιλολογικό επίπεδο στην κατεύθυνση ανάληψη των καθηκόντων της. Γιατί τυπικά το έργο όμως εξασφάλισε μία ακόμη παράταση προκειμένου να ολοκληρωθεί; Όχι γιατί οι απλήρωτοι εργαζόμενοι της (έκπτωτης) εταιρίας «Τοξότης» βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας εδώ και επτά μήνες, ούτε και επειδή η αντικαταστάτρια εταιρία, παρά το ότι ανέλαβε από τα μέσα καλοκαιριού τη συνέχιση του έργου, δεν εμφανίστηκε ποτέ για να πάρουν ξανά μπρος οι εργασίες. Αλλά επειδή «η διαδικασία των απαλλοτριώσεων για τις εκτάσεις που περιλαμβάνονται στη μελέτη και αφορούσε μεγάλο τμήμα του έργου, ολοκληρώθηκαν στις 11-01-2018, είχε σαν αποτέλεσµα να προκύψουν µεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση εργασιών και στην αλληλουχία εκτέλεσης αυτών…». Σε κάθε περίπτωση όμως, η εξασφάλιση της παράτασης αυτής, θεωρείται ως μία ευοίωνη εξέλιξη, γιατί αφενός κρατά «ζωντανό» το έργο, αφετέρου όμως (δείχνει να) προετοιμάζει την είσοδο της ΑΚΤΩΡ στο εργοτάξιό του…
Μπορεί στο εργοτάξιο του έργου του δρόμου «Καλλονής-Σιγρίου», να μην κουνιέται φύλλο εδώ και επτά μήνες, ωστόσο σε γραφειοκρατικό επίπεδο το έργο όχι μόνο έχει κινητικότητα… Αλλά θα έλεγε κανείς πως «τρέχει» με χίλια! Αφού από τη στιγμή που απλήρωτοι εργαζόμενοι της εταιρίας «Τοξότης» αποφάσισαν να βγουν σε επίσχεση εργασίας, προέκυψε στις 16 Μαΐου η απόφαση αντικατάστασης αναδόχου με την ΑΚΤΩΡ να μπαίνει αντί της «Τοξότης», αλλά και τρεις πληρωμές λογαριασμών του έργου προς την έκπτωτη πάντως εταιρία, ύψους περίπου 2,8 εκ. ευρώ. Ειδικότερα θυμίζουμε, μέσα στο διάστημα αυτό που έχει μπει χειρόφρενο το έργο, η εταιρία «Τοξότης» πληρώθηκε τόσο τον 17ο και 18ο Λογαριασμό του έργου, όσο και τον 1ο της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης του έργου που ως γνωστόν υπεγράφη (ύψους 12 εκ. ευρώ) τον περασμένο Γενάρη. Για να φτάσουμε στο… χθες, όπου το Υπουργείο Υποδομών αποφάσισε και την παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου κατά 477 ημερολογιακές ημέρες, δηλαδή για 16 μήνες περίπου.
Η γραφειοκρατία πιο γρήγορη από το… έργο!
Το οξύμωρο ωστόσο της όλης υπόθεσης, είναι το ότι για πρώτη φορά η γραφειοκρατία «τρέχει» πιο γρήγορα από τις ίδιες τις εργασίες. Και μάλιστα σε ένα θολό τοπίο, στο οποίο η κυβέρνηση βρίσκεται σε φανερή αμηχανία εξαιτίας της αμέριστης στήριξής της στις κοινοπραξίες συμφερόντων Καλογρίτσα, που όχι μόνο δεν την δικαίωσε, αλλά την έβγαλε εκτεθειμένη. Αφού κάθε μέρα βγαίνει και μία νέα είδηση που βγάζει έκπτωτη την κοινοπραξία που ανέλαβε και το έργο «Καλλονής-Σιγρίου», από κάποιο άλλο μεγάλο κατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα.
Όλα δείχνουν πως πλησιάζει η «ΑΚΤΩΡ»
Ταυτόχρονα όμως, θα έλεγε κανείς πως το γεγονός πως η γραφειοκρατία «λειτουργεί» για λογαριασμό του έργου, ότι αποτελεί ξεκάθαρα μία ευοίωνη συνθήκη. Αφού το Υπουργείο Υποδομών, παρά το ότι προκλητικά εδώ και μήνες δεν έχει βγει να τοποθετηθεί δημόσια για το «χειρόφρενο» των εργασιών στο μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του Βορείου Αιγαίου, εντούτοις φαίνεται ότι «δουλεύει» την επόμενη ημέρα του. Κι αυτό το σημειώνουμε διότι στην απόφαση αντικατάστασης της εταιρίας «Τοξότης» από την «ΑΚΤΩΡ», γραφόταν ρητώς πως η αντικαταστάτρια εταιρία θα έμπαινε και τυπικά στο έργο, όταν θα έφτανε η… σειρά πληρωμής της. Η οποία προσδιορίζονταν από τον 19ο Λογαριασμό του έργου (με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 50 εκ. ευρώ) και από τον 2ο Λογαριασμό της Συμπληρωματικής Σύμβασης. Ενώ στην απόφαση υπογραμμίζονταν ότι το αναπόσβεστο μέρος της προκαταβολής θα συνεχίσει να αποσβένεται με συμψηφισμό, από τον 19ο της Αρχικής Σύμβασης και μετά λογαριασμούς που θα υποβάλλει με την πρόοδο του έργου η κοινοπραξία με τη νέα σύσταση. Μ΄ αυτά και μ΄ εκείνα, από τη στιγμή που χθες εξασφαλίστηκε και η παράταση του έργου, είναι πολύ πιθανό μέσα στο επόμενο διάστημα να βγει και ο πρώτος Λογαριασμός Πληρωμής της «ΑΚΤΩΡ» που θα σημάνει (λογικά) την άμεση εγκατάστασή της στο έργο.
Η απόφαση παράτασης και το αιτιολογικό
Σε ότι αφορά τώρα στην απόφαση παράταση τους έγου, η συνολική προθεσμία του έληγε προχθές (9-9-2018) η ∆/νουσα Υπηρεσία ΕΥ∆Ε/ΚΣΣΥ/ΤΚΕ Αθηνών με έγγραφό της σηµειώνει τα εξής: «Το γεγονός ότι η διαδικασία των απαλλοτριώσεων για τις εκτάσεις που περιλαμβάνονται στη μελέτη και αφορούσε μεγάλο τµήμα του έργου ολοκληρώθηκαν στις 11-01-2018, είχε σαν αποτέλεσµα να προκύψουν µεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση εργασιών και στην αλληλουχία εκτέλεσης αυτών. Επίσης η µη ύπαρξη ενεργών µνηµονίων µε την αρχαιολογική υπηρεσία για όλο το 2017 δυσχέραινε τη διάθεση προσωπικού για την παρακολούθηση των εργασιών εκσκαφής στα σηµεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος µε αποτέλεσµα να έχουν καθυστερήσει σηµαντικά οι εργασίες εκσκαφών έναντι προβλεποµένων. Επιπρόσθετα, στις 5-1-2018 υπογράφτηκε η 1η ΣΣΕ του έργου µε ποσοστό υπέρβασης του συµβατικού προϋπολογισµού 36,68%. Οι εργασίες που περιλαµβάνονται στην 1η ΣΣΕ απαιτούν ανάλογο χρόνο εκτέλεσης, λόγω της ιδιοµορφίας των εργασιών (εκσκαφές παρουσία υπάλληλων του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωµένου ∆άσους), της αυξήσεως του οικονοµικού αντικειµένου (τάξεως ενός έτους). Ιδιαιτέρως επισηµαίνεται ότι οι εργασίες που εκτελούνται παρουσία αρχαιολογών και υπαλλήλων του Μουσείου είναι ιδιαίτερες χρονοβόρες και ο χρόνος εκτέλεσης των εξαρτάται από την εύρεση τυχόν ευρηµάτων. Εκ των αναφεροµένων η ∆ιευθύνουσα Υπηρεσία, κρίνει ως εύλογο το αίτηµα της αναδόχου για παράταση της προθεσµίας περαίωσης του έργου και προτείνει: τη χορήγηση παράτασης ολοκλήρωσης των εργασιών του έργου κατά τετρακόσιες εβδοµήντα επτά ηµέρες (477), ήτοι µέχρι 30-12-2019».