Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ο πρωθυπουργός δήλωσε αφελώς ότι το (σταματημένο) έργο του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου, «λειτουργεί κανονικά». Η μήπως όχι;
Ή ήταν «αδιάβαστος» ο πρωθυπουργός όταν δήλωνε στην κεντρική του ομιλία στο Αίθριο της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου ότι το έργο του δρόμου Καλλονής - Σιγρίου λειτουργεί κανονικά, ή αποκάλυπτε «κωδικοποιημένα» την εξέλιξη που δύσκολα κάποιος από την κυβέρνηση θα βγει να την πει ανοιχτά. Αφού σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του «Ε», η κυβέρνηση έχει ήδη προχωρήσει στις διαδικασίες αντικατάστασης του Αναδόχου του έργου, πετώντας εκτός του έργου δηλαδή τη μέχρι πρότινος «εκλεκτή» της στις εργολαβίες, την Κοινοπραξία «Καλογρίτσα». Και παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε στο νησί, η κυβέρνηση μετέφερε (και) στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου την διαβεβαίωση ότι σύντομα το έργο θα ξαναπάρει «μπρος». Υπενθυμίζεται εδώ ότι το «Ε», με διαδοχικά του πρωτοσέλιδα, όχι μόνο ανέδειξε την προβληματική λειτουργία του έργου, αλλά στην πορεία αποκάλυψε την -ασχολίαστη ως σήμερα από την κυβέρνηση αλλά και από τους τοπικούς φορείς- οριστική παύση των εργασιών του, λόγω του ότι οι εργαζόμενοι της εταιρίας «Τοξότης», προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας από τις 8 του περασμένου Απρίλη!
«Προχωρά κανονικά η κατασκευή του Οδικού Άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου», είπε από του βήματος ο πρωθυπουργός και προκάλεσε δικαίως απορίες, δεδομένου ότι το έργο, με ευθύνη της Κοινοπραξίας Καλογρίτσα που το εκτελεί, έχει σταματήσει εδώ και έναν μήνα και υπολειτουργεί για περίπου επτά με οκτώ μήνες.
Αντικατάσταση αναδόχου!
Ωστόσο οι πληροφορίες στη συνέχεια, αποκάλυψαν(;) το ακριβές νόημα του πρωθυπουργού στην αναφορά του αυτή, αφού επιβεβαίωσαν το ότι το Υπουργείο Υποδομών ξεκίνησε τις διαδικασίες αποκαθήλωσης της μέχρι πρότινος «εκλεκτής» στις μεγάλες εργολαβίες ανά τη χώρα, Κοινοπραξία «Καλογρίτσα», για να την αντικαταστήσει με άλλη εταιρία. Η αντικατάσταση αναδόχου λοιπόν είναι γεγονός και έχει ενδιαφέρον τις επόμενες ημέρες, να φανεί το πώς πράγματι αυτό θα γίνει πραγματικότητα και η ανάδοχος εταιρία να βγει από το εργοτάξιο. Και κυρίως το πώς θα βρεθεί άκρη με τις χρηματοδοτήσεις, αφού το «Ε» πάλι αποκάλυψε πριν από δύο εβδομάδες, πως η εταιρία «Τοξότης», πληρώθηκε μία ακόμη γενναία δόση του έργου, ύψους 400.000 ευρώ.
Νότια Παράκαμψη και Καλλονή-Πέτρα
Από εκεί και έπειτα, ο πρωθυπουργός μιλώντας για τα έργα υποδομών, ισχυρίστηκε πως «βρισκόμαστε στη φάση ολοκλήρωσης της μελέτης για τη Νότια Παράκαμψη Μυτιλήνης». Που αυτό δεν είναι απαραίτητα εξέλιξη, δεδομένου ότι το πρόβλημα έγκειται στην λήξη (με Υπουργική Απόφαση) της απαγόρευσης έκδοσης οικοδομικών αδειών επί της (νοητής) χάραξης του δρόμου και στους συγκριτικούς πίνακες. Ενώ πάλι ο πρωθυπουργός, ισχυρίστηκε ότι ολοκληρώνεται και η μελέτη του οδικού Άξονα Καλλονής -Πέτρας (που είναι κι αυτό γνωστό), χωρίς όμως να αφήνει να εννοηθεί κάτι για την χρηματοδότηση του έργου.
Αυτά που όντως προχωρούν πάντως σε επίπεδο υποδομών και ανέφερε ο κ. Τσίπρας, είναι το επιβατικό και το εμπορικό λιμάνι στο Σίγρι «που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Μάρτη του 2019», ενώ
προχωρούν το Προγραμματικό Σχέδιο του νέου και του παλιού λιμανιού της Μυτιλήνης, η μελέτη Αντιμετώπισης Φαινομένων Διάβρωσης στην Ακτογραμμή Ερεσού, το Προγραμματικό σχέδιο Αντιπλημμυρικής Προστασίας του νησιού της Λέσβου, η μελέτη του Φράγματος Τσικνιά, όπου θα ληφθούν υπόψη όλες οι περιβαλλοντικές παράμετροι. Ακόμα, προχωρά για δημοπράτηση το διαχειριστικό Σχέδιο υδατικών πόρων Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, ενώ προχθές πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της νέας πτέρυγας του Βοστανείου Γενικού Νοσοκομείου Μυτιλήνης.