Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Καθησυχαστικός ήταν ο αν. υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός για το τι θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου, στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου
Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, αναφερόμενος στην απόφαση της Κυβέρνησης να εφαρμόσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο στα νησιά, επεσήμανε μέσα από την αίθουσα του Επιμελητηρίου Λέσβου ότι το μέτρο δεν είναι αντισταθμιστικό του ΦΠΑ. «Δεν φέραμε το ΜΙ για να φύγει ο μειωμένος ΦΠΑ. Αυτή τη στιγμή γίνεται μια μεγάλη κουβέντα στην Ευρώπη, γιατί ως γνωστόν υπάρχουν ως τώρα τα προσωρινά μέτρα φορολόγησης. Πλέον πάμε σε έναν ενιαίο κανονισμό μόνιμων μέτρων φορολόγησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ένας ενιαίος κανονισμός που θα περιλαμβάνει και τους συντελεστές ΦΠΑ. Εμείς σαν Κυβέρνηση θέτουμε το ζήτημα του νησιωτικού ΦΠΑ και όχι του προσφυγικού ΦΠΑ. Θέλω να είμαστε ξεκάθαροι. Πρέπει να παραμείνει ως εξαίρεση και ως δυνατότητα του κράτους - μέλους να την εφαρμόσει.»
Τονίζοντας την έξοδο από τα μνημόνια, ο κ. Σαντορινιός πρόσθεσε: «Πλέον έχουμε αρχίσει να γινόμαστε μια κανονική χώρα. Αποκτούμε βαθμούς ελευθερίας και μπορούμε να συζητάμε πια όχι το αν θα καταργηθεί η προσωρινή παράταση για την εφαρμογή μειωμένων συντελεστών στα πέντε νησιά, αλλά για το αν θα επεκταθεί το μέτρο σε όλα τα νησιά. Δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα και μετά την 1η Ιανουαρίου.»
ΜΙ και στα καύσιμα
Μιλώντας για την επιδότηση του καυσίμου, ο κ. Σαντορινιός ανέφερε: «Πρόκειται για ένα σύνθετο πρόβλημα που εξαρτάται από δύο σημαντικούς παράγοντες. Δεν έχει να κάνει με την απόσταση, αλλά κυρίως με το αν υπάρχουν εγκαταστάσεις καυσίμων στο νησί και φυσικά ποιο είναι το εύρος της αγοράς. Με τα μοντέλα που έχουμε «τρέξει» υπολογίζουμε ότι η διαφορά στην αντλία θα είναι περίπου €0,15 στα μικρά νησιά συγκριτικά με το μέσο όρο των πρατηρίων της Αττικής και €0,05 στα μεγαλύτερα νησιά, όπως η Λέσβος.»
Σύνδεση Μυτιλήνης-Θεσσαλονίκης
Ο κ. Σαντορινιός αναφέρθηκε και στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα με τη Θεσσαλονίκη, πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων του νησιού. «Θα επιδιώξουμε μια συνάντηση με τις ναυτιλιακές εταιρείες, για να διερευνήσουμε τις προθέσεις τους, αρχικά για μια 4μηνη σύνδεση και αν υπάρχει η δυνατότητα ακόμα και για 12 μήνες το χρόνο. Δεν προκύπτει πραγματικό ενδιαφέρον πάντως κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη. Ακόμα και τις μεταφορικές εταιρείες, φαίνεται πως τους εξυπηρετεί η Καβάλα. Επομένως αν μια ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει το φορτίο, είναι δύσκολο να συντηρήσει μια γραμμή μόνο με το έσοδο των επιβατών, το οποίο το χειμώνα θα είναι ακόμα μικρότερο. Προσωπικά είμαι ανοικτός σε προτάσεις και πάντα διαθέσιμος να συζητήσουμε και με φορείς, αλλά και με εταιρείες για να βελτιώσουμε μια κατάσταση.»