Η ΝΕΛ θα συνεχίσει τα δρομολόγια των πλοίων της με το σημερινό δρομολογιακό πρόγραμμα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρόκειται να γίνει αντικατάσταση του «Ταξιάρχης» από το «Θεόφιλος» και του «Aqua Maria» από το «Ταξιάρχης».
Η ΝΕΛ θα συνεχίσει τα δρομολόγια των πλοίων της με το σημερινό δρομολογιακό πρόγραμμα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρόκειται να γίνει αντικατάσταση του «Ταξιάρχης» από το «Θεόφιλος» και του «Aqua Maria» από το «Ταξιάρχης». Τη στάση αυτή θα κρατήσει η διοίκηση της ΝΕΛ, ακόμη κι αν λάβει αίτημα από το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, να επιστρέψουν τα πλοία στα δρομολόγια που προβλέπονται από τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει. Οι ίδιες πηγές αφήνουν να εννοηθεί ότι η ΝΕΛ προσανατολίζεται σε πώληση του «Θεόφιλος» στο εξωτερικό, με βάση τη σχετική απόφαση που λήφθηκε κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσής της.
Στο μεταξύ, ο Δήμος Λήμνου και οι φορείς του τουρισμού διαπιστώνουν κάθετη πτώση της τουριστικής κίνησης στο νησί λόγω της έλλειψης ικανού αριθμού πλοίων για την εξυπηρέτηση επισκεπτών.
Όμως, ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λήμνου μπορούν να ενισχυθούν με την έγκριση έκτακτης δρομολόγησης στην άγονη γραμμή Μυτιλήνης - Μύρινας - Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την άγονη γραμμή που μέχρι τον περασμένο Νοέμβριο εξυπηρετούσε το «Λισσός» τής ΑΝΕΚ. Από τη στιγμή που το πλοίο σταμάτησε τα δρομολόγιά του στο Βόρειο Αιγαίο, η γραμμή έμεινε «ορφανή», καθώς δε δρομολογήθηκε άλλο πλοίο στη θέση του. Η ΝΕΛ θα μπορούσε να εξυπηρετεί τη γραμμή αυτή με το πλοίο που μένει στο λιμάνι της Μυτιλήνης από το Σάββατο το πρωί έως την Κυριακή το απόγευμα. Δηλαδή είτε με το «Μυτιλήνη» είτε από το «European Express», πλοία που λόγω του μεγέθους τους μπορούν να εκτονώσουν τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Λήμνου.
Το προηγούμενο διάστημα, ο κ. Χαλκιώτης είχε δηλώσει ότι υπήρχε εμπλοκή με τη σύμβαση αυτή. Τελικά, με γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η σύμβαση αυτή θα λυθεί ή έχει λυθεί ήδη.
Δεν πουλιούνται
Εν τω μεταξύ, η ΝΕΛ διαψεύδει ότι είναι προς πώληση τα πλοία «Παναγιά Πάρου» και «Παναγιά Θαλασσινή». Η εταιρεία υποστηρίζει ότι πρόκειται για κακόβουλες φήμες, που διαδίδονται από ανταγωνιστές της.
«Θεωρητικά όλα τα πλοία, όλων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, μπορούν να πουληθούν ανά πάσα στιγμή. Αυτό ισχύει και για τα πλοία τής ΝΕΛ. Αλλά σε καμμία περίπτωση δεν πρόκειται να πουλήσουμε τα πλοία μας σε εξευτελιστικές τιμές», υπογραμμίζουν κύκλοι τής ΝΕΛ.
Το «Παναγιά Πάρου» είναι ταχύπλοο που κατασκευάστηκε το 1996. Έχει τν δυνατότητα να μεταφέρει 573 επιβάτες και 148 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Έχει μήκος 102 μέτρα, πλάτος 15,2 μέτρα και αναπτύσσει ταχύτητα 30 κόμβων την ώρα.
Το «Παναγιά Θαλασσινή» είναι και αυτό κατασκευής τού 1996. Έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 574 επιβάτες και 148 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Το μήκος του είναι 102 μέτρα, το πλάτος του είναι 15,02 μέτρα και η ταχύτητά του 30 κόμβοι.
Τα δύο πλοία πέρασαν στον έλεγχο της ΝΕΛ από τη C-Link Ferries.