Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
4 Νοεμβρίου η τελευταία για το 2023
4 Νοεμβρίου έχει οριστεί να είναι η τελευταία προγραμματισμένη προσέγγιση κρουαζιεροπλοίου στην Μυτιλήνη σύμφωνα με τον τουριστικό πράκτορα με ειδίκευση στην κρουαζιέρα Ηλία Πίκουλο, κλείνοντας την σεζόν με 11 προσεγγίσεις που έφεραν περίπου 5.500 τουρίστες.
Την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου προσέγγισε το λιμάνι της Μυτιλήνης το SIRENA, φέρνοντας 550 περίπου επιβάτες και ακολούθως την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου είναι προγραμματισμένη ακόμη μία προσέγγιση.
Περιγράφοντας την φετινή χρονιά στο κομμάτι της Κρουαζιέρας ο κ. Πίκουλος είπε πως δεν ήταν καλή. Υπενθυμίζεται ότι το 2009 καταγράφηκαν περί τις 96 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και στο Μόλυβο και στη Μυτιλήνης.
Συνεχίζονται οι προσπάθειες
Ο κ. Πίκουλος τόνισε ότι δεν παύουν να γίνονται προσπάθειες προκειμένου η Λέσβος να ανακάμψει στον χάρτη της κρουαζιέρας. Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής έκθεσης κρουαζιέρας και συνεδρίου Seatrade Europe, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο στο Αμβούργο ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Five Senses Consulting and Development, Ιωάννης Μπράς ήταν εκείνος που εκπροσώπησε την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Θυμίζουμε ότι τον Οκτώβριο του 2022 η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ανακοίνωσε την έναρξη της συνεργασίας με την εταιρεία Five Senses Consulting and Development με σκοπό την επανατοποθέτηση της Λέσβου στο χάρτη της κρουαζιέρας.
Ο κ. Μπρας πραγματοποίησε σημαντικές συναντήσεις, όπου παρουσίασε το Nautical Port Evaluation Report, μια αναφορά με όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προορισμού. Επίσης, δόθηκαν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις εκδρομές στον προορισμό και παρουσιάστηκε το Lesvos Cruise Excursion Book, που περιλαμβάνει πάνω από 35 επιλογές εκδρομών για όλες τις κατηγορίες πλοίων και επιβατών. Όλων αυτών είχε προηγηθεί στενή συνεργασία του κ. Μπρα με τον κ. Πίκουλο και το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, για την εκπόνηση swot analysis σχετικά με τη Λέσβο ως τουριστικό προορισμό κρουαζιέρας και τη μελέτη των trends, που ανέδειξαν τις αδυναμίες και ευκαιρίες που υπάρχουν.
Ο κ. Πίκουλος εξέφρασε ελπίδες ότι η επόμενη χρονιά θα δώσει πιο ενθαρρυντικά μηνύματα και σε αυτό θα συνηγορήσει όπως επισημαίνει η αξιοποίηση του Εμπορικού Λιμένα Μυτιλήνης που έχει δρομολογηθεί.
Ο κ. Πίκουλος αναφέρει ότι γίνονται προσπάθειες προκειμένου το Αιγαίο να τραβήξει την χειμερινή περίοδο κρουαζιερόπλοια που είχαν πυξίδα το Ισραήλ δεδομένων των προβλημάτων που εκδηλώνονται στην περιοχή. Επισημαίνει ότι μερίδιο από την πίτα θα μπορεί να έχει και η Λέσβος ωστόσο επειδή είναι χειμερινή περίοδος και η χρήση λάντζας κρίνεται απαγορευτική λόγω του ενδεχόμενου κυματισμού γίνονται προσπάθειες να προσεγγιστούν (Φεβρουάριο – Μάρτιο – Απρίλιο, δηλ. πριν την έναρξη της σεζόν) κρουαζιερόπλοια μήκους έως 180 μέτρων που θα μπορούν να πλαγιοδετήσουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης.
Για πολλοστή φορά ο κ. Πίκουλος εξηγεί ότι σημαντικό ρόλο παίζει σε αυτό τον τομέα του τουρισμού οι υποδομές και ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή Ντόκου όπου θα πλαγιοδετούν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, καθώς κάτι τέτοιο θα συμβάλει στην ύπαρξη αισθήματος ασφάλειας των επιβατών, κατά την αποβίβαση και κατ’ επέκταση στην αύξηση των αφίξεων.