Πώς «έκαναν φτερά» 1.200 ευρώ

01/07/2012 - 05:56
Χίλια διακόσια ευρώ έκαναν φτερά από τον τραπεζικό λογαριασμό μιας πελάτισσας της Εθνικής Τράπεζας, ενώ παραθέριζε στη Γέρα. Μέσα σε ένα λεπτό έγιναν δύο αναλήψεις από τον τραπεζικό λογαριασμό της. Πρόβλημα με την ασφάλεια των συναλλαγών μέσω ΑΤΜ.
Χίλια διακόσια ευρώ έκαναν φτερά από τον τραπεζικό λογαριασμό μιας πελάτισσας της Εθνικής Τράπεζας, ενώ παραθέριζε στη Γέρα. Μέσα σε ένα λεπτό έγιναν δύο αναλήψεις από τον τραπεζικό λογαριασμό της. Το περιστατικό στο οποίο αναφερόμαστε, δείχνει, για ακόμη μια φορά, ότι η χρήση των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών (ΑΤΜ) πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή. Όπως επίσης πρέπει να τηρούνται οι οδηγίες των τραπεζών για την ασφάλεια των συναλλαγών.

Οι αναλήψεις από το λογαριασμό της γυναίκας έγιναν από το ΑΤΜ της Εθνικής Τράπεζας Νέας Χαλκηδόνας στις 2 Ιουνίου, στις 5 το απόγευμα. Την ημέρα εκείνη, το θύμα της κλοπής βρισκόταν στη Λέσβο για διακοπές και είχε μαζί της τη χρεωστική κάρτα της Τράπεζας με την οποία κάνει τις συναλλαγές της. Η ίδια εκτιμά πως κάποιοι επιτήδειοι είχαν καταφέρει να υποκλέψουν τον κωδικό αριθμό της κάρτας, ο οποίος είναι απαραίτητος για να γίνει μια συναλλαγή. Άγνωστο, όμως, παραμένει πώς δημιούργησαν αντίγραφο της χρεωστικής κάρτας από τη στιγμή που αυτή βρισκόταν στα χέρια της παθούσας.

Έσπευσε, αλλά…
Μόλις 10 λεπτά μετά την πραγματοποίηση της ανάληψης των 1.200 ευρώ μόνη της Εθνική Τράπεζα είχε προχωρήσει στο πάγωμα του λογαριασμού, διότι το λογισμικό που χρησιμοποιεί η Τράπεζα θεώρησε ύποπτες τις συναλλαγές, αν και τα χρήματα που πάρθηκαν δεν ξεπερνούσαν το όριο των ημερήσιων συναλλαγών. Παρά το πάγωμα του λογαριασμού, η παθούσα δεν ειδοποιήθηκε από την Τράπεζα. Μια εβδομάδα αργότερα, στις 9 Ιουνίου, η ίδια προσπάθησε να πάρει χρήματα από το λογαριασμό της χρησιμοποιώντας τη χρεωστική της κάρτα. Τότε και διαπίστωσε ότι ο λογαριασμός της είχε μπλοκαριστεί. Την επόμενη ημέρα πήγε στο υποκατάστημα της Εθνικής στον Παπάδο, όπου ενημερώθηκε για το τι έχει συμβεί.
Αμέσως κατέθεσε αίτηση στην Τράπεζα στην οποία και ανέφερε ότι δεν έχει δώσει τον κωδικό ασφαλείας της κάρτας σε κανέναν και δεν υπάρχουν άλλα μέλη της οικογένειάς της που να κάνουν χρήση της κάρτας. Επίσης δήλωσε ότι η ίδια βρίσκεται στη Λέσβο από τις 10 Μαΐου και δεν έχει κάνει η ίδια τις εκταμιεύσεις που έγιναν στις 2 Ιουνίου, τις οποίες φυσικά δεν αποδέχεται και ζητάει να επιστραφεί το ποσό των 1.200 ευρώ στο λογαριασμό της.

Κι η απάντηση της Εθνικής Τράπεζας

Μετά από δύο μήνες, στις 3 του περασμένου Αυγούστου, η Εθνική Τράπεζα απάντησε στην παθούσα πως οι συναλλαγές δεν μπορούν να ακυρωθούν, παρά το ότι θεωρήθηκαν ύποπτες.
Ειδικότερα, η Τράπεζα σημειώνει: «Από το σύνολο των ελέγχων που διενεργήθηκαν, δεν προέκυψε προσπάθεια ανάληψης με χρήση λανθασμένου μυστικού αριθμού ((PIN). Όπως γνωρίζετε, για οποιαδήποτε συναλλαγή με κάρτα ΕΘΝΟCASH είναι απαραίτητη η χρήση του μυστικού αριθμού (PIN), για τη φύλαξη του οποίου ευθύνεται αποκλειστικά ο κάτοχός της. Σας υπενθυμίζουμε ότι η Τράπεζά μας πληροφορεί την πελατεία της, σε σαφείς οδηγίες, μέσω ενημερωτικών φυλλαδίων, του ημερήσιου Τύπου και όλων των εναλλακτικών δικτύων, για την απαιτούμενη προσοχή που πρέπει να επιδεικνύουν οι πελάτες μας στη μη γνωστοποίηση προσωπικών στοιχείων σε τρίτους.»
Επιπλέον, η Τράπεζα ανέφερε ότι για τη διαφύλαξη των συναλλαγών έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ειδικό σύστημα λογισμικού, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η 24ωρη παρακολούθηση όλων των συναλλαγών.

Δεν επιστρέφονται χρήματα
Έμπειροι τραπεζικοί παράγοντες της Λέσβου υπογραμμίζουν ότι σε αυτές τις περιπτώσεις οι τράπεζες ποτέ δεν επιστρέφουν στους πελάτες τους τα χρήματα που κλάπηκαν, διότι η διαφύλαξη της κάρτας αλλά και του μυστικού αριθμού (PIN) είναι αποκλειστική ευθύνη τού ή της κατόχου της κάρτας.
Η Τράπεζα οφείλει να παγώσει τον τραπεζικό λογαριασμό αμέσως μόλις ενημερωθεί από τον πελάτη της για την κλοπή του μυστικού αριθμού ή της κάρτας. Μόνο οι συναλλαγές που γίνονται μετά την ενημέρωση της Τράπεζας μπορούν να ακυρωθούν. Όμως αυτό το μέτρο πρακτικά δεν προστατεύει τους κατόχους καρτών από υποκλοπές τού PIN που οι ίδιοι δεν μπορούν να διαπιστώσουν.
Οι αναλήψεις χρημάτων από τους τραπεζικούς λογαριασμούς όσων πέφτουν θύματα κλοπής καρτών ή μυστικών κωδικών γίνονται μέσα στα πρώτα τρία λεπτά από την κλοπή, ώστε το θύμα να μην προλάβει να μπλοκάρει το λογαριασμό του.
Στην περίπτωση που σήμερα παρουσιάζουμε, θεωρούμε ότι η Εθνική Τράπεζα οφείλει να επανεξετάσει το αίτημα της πελάτισσας, καθώς η ίδια διαπίστωσε ότι επρόκειτο για ύποπτες συναλλαγές.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey