Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις στο Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος κατά την καλοκαιρινή περίοδο είναι το κεντρικό θέμα της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή.
Το δεύτερο εξίσου σημαντικό θέμα που θα συζητήσει το ΣΑΣ είναι η προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.
Δηλαδή το Συμβούλιο θα εγκρίνει την προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, η οποία αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Από την προκήρυξη αναμένεται να προκύψει ποιες είναι οι άγονες γραμμές που είναι πρόθυμο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να επιδοτήσει. Κι είναι βέβαιο ότι οι γραμμές αυτές θα είναι πολύ λιγότερες από τις γραμμές που είχε ανακοινώσει στα τέλη του Απριλίου, καλώντας τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αναλάβουν την εξυπηρέτησή τους χωρίς επιδότηση με μόνο πλεονέκτημα την αποκλειστική εκμετάλλευσή τους.
Η προκήρυξη αφορά τη νέα δρομολογιακή περίοδο, δηλαδή οι ανάδοχοι των άγονων γραμμών θα έχουν την υποχρέωση να εξυπηρετήσουν τις γραμμές από την 1η Νοεμβρίου και μετά. Μέχρι τότε ισχύει το πρόγραμμα των άγονων γραμμών που ήδη γνωρίζουμε. Πιθανότατα ο διαγωνισμός θα αφορά περίοδο τριών ετών.
Τα θερινά δρομολόγια των πλοίων
Στην ίδια συνεδρίαση αναμένεται να εγκριθούν τα θερινά δρομολόγια των πλοίων «Blue Star 1» και «Αριάδνη».
Συγκεκριμένα, το «Blue Star 1» θα πραγματοποιεί πέντε δρομολόγια την εβδομάδα από τον Πειραιά προς Χίο και Μυτιλήνη από τις 13 Ιουνίου ως τις 6 Σεπτεμβρίου. Κάθε Πέμπτη το πλοίο θα προσεγγίζει τα Ψαρά και τις Οινούσες. Η ώρα αναχώρησης του πλοίου θα είναι 9.00 το βράδυ κάθε Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.
Από Μυτιλήνη το πλοίο θα αναχωρεί στις 8.00 το βράδυ κάθε Δευτέρα και Τετάρτη και στις 9.00 το πρωί κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τη θέση του «Blue Star 1» προσωρινά θα λάβει στη γραμμή το «Blue Star Patmos» (από τις 19 Μαΐου ως τις 22 Ιουνίου).
Τα θερινά δρομολόγια του «Αριάδνη» ξεκινούν στις 17 Ιουνίου και ολοκληρώνονται στις 11 Σεπτεμβρίου. Το διάστημα αυτό το πλοίο θα εκτελεί πέντε δρομολόγια την εβδομάδα από Πειραιά προς Χίο και Μυτιλήνη.
Συγκεκριμένα, θα αναχωρεί κάθε Δευτέρα και Τετάρτη από τον Πειραιά στις 9.00 το βράδυ. Επίσης, θα αναχωρεί κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 9.00 το πρωί.
Η αναχώρηση του πλοίου από Μυτιλήνη θα πραγματοποιείται στις 8.00 το βράδυ κάθε Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.
Ουδέν νεώτερον για το «Νήσος Σάμος»
Εκείνο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως στην ημερήσια διάταξη δεν περιλαμβάνεται κανένα θέμα που να αφορά το «Νήσος Σάμος» και τη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη. Στη γραμμή τα δρομολόγια πρέπει να ξεκινήσουν στα μέσα Ιουνίου κι εντωμεταξύ πληθαίνουν οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι το πλοίο δεν θα είναι έτοιμο να εκτελέσει δρομολόγια πριν από τις αρχές Ιουλίου.
Δεν έρχεται
Η πρώτη αρνητική είδηση από τη συνεδρίαση της Παρασκευής βγήκε με την ανακοίνωση της ημερήσιας διάταξης. Σε αυτήν αναφέρεται πως στην ίδια συνεδρίαση θα ανακοινωθεί και επίσημα η ανάκληση της δρομολόγησης από τη γραμμή Καβάλα - Μυτιλήνη - Ραφήνα του ταχύπλοου «Sea Speed Jet». Το πλοίο πρόκειται να δρομολογηθεί σε γραμμή των Κυκλάδων.
Το αίτημα δρομολόγησης του πλοίου στο βόρειο Αιγαίο είχε κατατεθεί στις αρχές του χρόνου και είχε γίνει ενθουσιωδώς δεκτό από μερίδα του τοπικού Τύπου (έντυπου και ηλεκτρονικού).
Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη για τους αναγνώστες του «Ε» από τον περασμένο Ιανουάριο.