Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Με αφορμή τις ανακοινώσεις για νέες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ο περιφερειακός σύμβουλος Γιάννης Σπιλάνης τόνισε: «Είναι γεγονός ότι το προσφυγικό “έσωσε” στην κυριολεξία την ακτοπλοΐα, ενώ έβαλε και ένα χεράκι και στην αεροπορία, αφού η πληρότητα έχει αυξηθεί κατακόρυφα και μαζί με αυτή και οι τιμές.
Όμως καμία σχεδόν συζήτηση δε γίνεται για την άλλη παράμετρο που έχει αλλάξει κυριολεκτικά το τοπίο: η μείωση της τιμής των καυσίμων. Τα δημοσιεύματα αναφέρουν για μείωση της τιμής του βαρελιού από τα 130 στα 40 δολάρια περίπου και με δεδομένο το γεγονός ότι οι μεταφορείς δεν πληρώνουν φόρους (όπως εμείς οι πολίτες) για τα καύσιμα, όλη η μείωση έχει μειώσει το κόστος λειτουργίας τους. Θυμίζω ότι οι ίδιοι οι ακτοπλόοι ανέφεραν πριν από μερικά χρόνια ότι το καύσιμο επηρεάζει κατά 60% το κόστος αυτό.
Παρ’ όλα αυτά καμία συζήτηση δε γίνεται για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων ούτε για τη μείωση των συμβάσεων αγόνων γραμμών (αεροπορικών και ακτοπλοϊκών)».
Παράλληλα, ο κ. Σπιλάνης τονίζει πως δε λειτουργεί ο ανταγωνισμός σε ακτοπλοΐα και αεροπορία (γραμμές εσωτερικού) που θα οδηγούσε σε μείωση των τιμών των εισιτηρίων.
Όμως δεν υπάρχει καμία σχετική ρήτρα, ούτε κάποιος θεσμός που να «ελέγχει» την παροχή των υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος με ή χωρίς συμβάσεις.
Η παράταξη «Συμβόλαιο Ζωής με το Αιγαίο», που ηγείται ο κ. Σπιλάνης ζητά:
- Να επανεξεταστούν τα τιμήματα των συμβάσεων των αγόνων ακτοπλοϊκών και αεροπορικών γραμμών.
- Να εξεταστούν όλες οι δυνατότητες που υπάρχουν για μείωση των τιμών των εισιτηρίων πλοίων και αεροπλάνων στις ελεύθερες γραμμές.
- Να συσταθεί ρυθμιστική αρχή μεταφορών στα νησιά με βάση τη ρήτρα της νησιωτικότητας.