Εξακολουθεί να έχει προβλήματα η σύνδεση με τη βόρεια Ελλάδα

Η λερναία ύδρα του ακτοπλοϊκού

16/06/2015 - 15:54

Χωρίς τέλος είναι τα ακτοπλοϊκά προβλήματα του βορείου Αιγαίου. Μόλις χθες η κομματική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ στη Λήμνο έκανε σαφές ότι πρέπει να βρεθεί μόνιμη λύση στο θέμα της σύνδεσης του νησιού με το Λαύριο. Στη Μυτιλήνη ανοίγει η συζήτηση για την ανάγκη σύνδεσης του νησιού με την Θεσσαλονίκη.

Χωρίς τέλος είναι τα ακτοπλοϊκά προβλήματα του βορείου Αιγαίου. Μόλις χθες η κομματική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ στη Λήμνο έκανε σαφές ότι πρέπει να βρεθεί μόνιμη λύση στο θέμα της σύνδεσης του νησιού με το Λαύριο. Στη Μυτιλήνη ανοίγει η συζήτηση για την ανάγκη σύνδεσης του νησιού με την Θεσσαλονίκη.

Ταυτόχρονα όμως το κόστος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Καβάλα είναι εξαιρετικά μεγάλο για τους εν δυνάμει επισκέπτες των νησιών του βορείου Αιγαίου.

Ειδικότερα ο ΣΥΡΙΖΑ Λήμνου αντιμετωπίζει ως προσωρινή λύση την δρομολόγηση του «Express Πήγασος» και θεωρεί πως είναι άμεση ανάγκη να ξεκινήσει η συζήτηση μεταξύ των φορέων της Λήμνου για το πώς θα πρέπει να διαμορφωθούν οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις του νησιού.

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση οφείλει να οργανώσει τη συγκεκριμένη διαβούλευση για τη διαμόρφωση πρόταση που θα δίνει οριστική λύση για ακτοπλοϊκή διασύνδεση με γνώμονα τις ανάγκες των κατοίκων και την προοπτική ανάπτυξης του νησιού μας» καταλήγει στην ανακοίνωσή του η κομματική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ στη Λήμνο.

Το «Express Πήγασος» ήταν μια λύση ανάγκης καθώς η Λήμνος και ο Άη Στράτης επί ενάμιση μήνα είχαν μείνει χωρίς σύνδεση με το Λαύριο. Το κύριο πρόβλημα είναι πως το συγκεκριμένο πλοίο δε διαθέτει καμπίνες και κατά συνέπεια όσοι πρόκειται να μεταβούν στη Λήμνο, κυρίως από την Αττική, θα υφίστανται απίστευτη ταλαιπωρία.

Αίτημα για σύνδεση με Θεσσαλονίκη
Εξάλλου στην τελευταία συνεδρίαση της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Λέσβου αποφασίσθηκε να τεθεί εκ νέου θέμα ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Μυτιλήνης με τη Θεσσαλονίκη. Το αίτημα που πρόκειται να τεθεί στο υπουργείο είναι να δοθεί επιδότηση για τη γραμμή αυτή.

Οι ελπίδες ικανοποίησής του είναι εξαιρετικά περιορισμένες, καθώς ο προϋπολογισμός του υπουργείου δεν μπορεί να καλύψει αυτό το κόστος μιας ακόμη άγονης γραμμής.

Ταυτόχρονα όμως πρόβλημα υπάρχει με τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων στις επιδοτούμενες γραμμές από Καβάλα προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Μόνιμος κάτοικος της Θεσσαλονίκης που θέλει να έρθει για διακοπές στη Μυτιλήνη μας είπε πως μόνο το κόστος μετάβασης από την Καβάλα προς τη Μυτιλήνη της τετραμελούς οικογένειας του με το Ι.Χ. αυτοκίνητο του στοιχίζει 400 ευρώ. Τα εισιτήρια των επιβατών είναι τρίτης θέσης, δηλαδή χωρίς καμπίνα.

Η εταιρεία από την πλευρά της θα επικαλεστεί ότι ακολουθεί όσα ορίζονται από το κρατικό ναυλολόγιο. Όμως όταν οι εν δυνάμει επισκέπτες των νησιών καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά, μόνο για να φθάσουν στη Λέσβο και τα άλλα νησιά, η επίκληση τέτοιων αιτιάσεων είναι απλώς κατώτερη των περιστάσεων. Το πιθανότερο είναι να προτιμήσουν να πάνε διακοπές σε κοντινότερους προορισμούς της βόρειας Ελλάδας είτε σε άλλες περιοχές που δε θα έχουν απαγορευτικό μεταφορικό κόστος.

ΝΕΛ: Για όλα φταίει η Πειραιώς
Ζήτημα ημερών θα πρέπει να θεωρείται η κήρυξη της ΝΕΛ έκπτωτης και από την ενδοκυκλαδίτικη άγονη γραμμή που εξυπηρετούσε το «Aqua Spirit». Το κενό, κατά τα φαινόμενα θα καλυφθεί, από το «Άρτεμις» της Hellenic Seaways.

Είναι, ουσιαστικά, η τελευταία άγονη γραμμή που έχει μείνει στην ΝΕΛ και η οποία έχει σταματήσει να εξυπηρετείται εδώ και αρκετές εβδομάδες. Η ροή των εξελίξεων στην ΝΕΛ δείχνει πως ακόμη κι αν ολοκληρωθεί η αύξηση κεφαλαίου στα ταμεία της εταιρείας δεν πρόκειται να μπει ζεστό χρήμα.

Διότι η περίοδος κατάθεσης των κεφαλαίων από τους υποψήφιους επενδυτές ανέρχεται στους πέντε μήνες. Άλλωστε όπως φάνηκε και στην περίπτωση της άγονης γραμμής της Λήμνου η ΝΕΛ δεν πήγε καν στη συνεδρίαση του ΣΑΣ για να υπερασπιστεί τις θέσεις της.

Κύκλοι προσκείμενοι στη ΝΕΛ αναφέρουν πως στα ταμεία της εταιρεία δεν μπήκαν χρήματα από τις πληρωμές των μισθωμάτων που το υπουργείο Ναυτιλίας ισχυρίζεται ότι έγιναν. Με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πληρώσει τους ναυτικούς της. Συνολικά η ΝΕΛ ισχυρίζεται ότι συνεχίζεται ο οικονομικός στραγγαλισμός της.

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα αναφέρονται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της ΝΕΛ για την Τράπεζα Πειραιώς. Συγκεκριμένα η Τράπεζα κατηγορείται για διαρκή παρελκυστική αντιμετώπιση της ΝΕΛ και μη εφαρμογή της συμφωνίας εξυγίανσης. «Είναι χαρακτηριστικό ότι η τράπεζα με καθυστέρηση έξι μηνών υποχρεώθηκε έπειτα από δικαστική απόφαση προσωρινά εκτελεστή να στέρξει να κινητοποιηθεί επιλεκτικά και αποσπασματικά ύστερα από την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων την οποία αναγκαστήκαμε να καταθέσουμε στις 18/06/2014».

Η ΝΕΛ διεκδικεί αποζημιώσεις από την Τράπεζα Πειραιώς, όπως κατ’ επανάληψη έχουμε γράψει. Μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2014 θετική και αποθετική ζημία της εταιρεία, εκτιμάται από την ίδια, πάνω από 30 εκατ. ευρώ. Η ΝΕΛ εκτιμά τη θετική και αποθετική ζημία που θα υποστεί συνολικά από τη μη εξυγίανση στα 350 εκατ. ευρώ και επίσης την διεκδικεί δικαστικά. Θεωρεί δε πως η μη υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης βαρύνει αποκλειστικά την Τράπεζα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey