Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ως χθες το απόγευμα δεν είχε εκδοθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου καμία απόφαση για την άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου. Παρότι ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε στις 19 Φεβρουαρίου και η απόφαση θα έπρεπε να είχε εκδοθεί μετά από 20 ημέρες. Αυτός είναι ο λόγος που το υπουργείο έδωσε άλλη μια παράταση στην απευθείας ανάθεση των δύο δρομολογίων της άγονης γραμμής στο «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways.
Η επιλογή αυτή δείχνει την άρνηση του Υπουργείου Ναυτιλίας να ακολουθήσει το σχεδιασμό που είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση. Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού το ετήσιο κόστος για τα δρομολόγια που καλύπτονται από αυτόν ανέρχεται στα 12,5 εκατ. ευρώ, όταν το συνολικό διαθέσιμο ποσό για τις άγονες γραμμές όλης της χώρας ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ.
Πριν μερικές εβδομάδες ναυτιλιακοί παράγοντες δήλωναν στο «Ε» ότι είναι πολύ πιθανό το υπουργείο να προχωρήσει σε ματαίωση του διαγωνισμού.
Η στάση του υπουργείου στο θέμα της άγονης γραμμής επιβεβαιώνει τα όσα έχει αναφέρει ο κ. Δρίτσας το προηγούμενο διάστημα για αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας.
Αναμόρφωση που δε θα περιορίζεται μόνο σε αλλαγές στον τρόπο ανάθεσης των άγονων γραμμών, αλλά θα προχωράει πιο βαθιά. Θα περιλαμβάνει, πιθανότατα την αναμόρφωση του ακτοπλοϊκού δικτύου άγονων και ελεύθερων γραμμών αλλά και πιθανότατα ένα νέο φορέα που θα δραστηριοποιείται στην ακτοπλοΐα.
Μόλις πριν λίγες μέρες στο «Ε» αποκαλύπταμε ότι το υπουργείο σχεδιάζει την δημιουργία Hedge Fund για την ακτοπλοΐα, στο οποίο αναμένεται να επενδυθούν τα κεφάλαια που το κράτος δαπανά κάθε χρόνο για τις άγονες γραμμές.
Όλα τα ενδεχόμενα…
Υπό αυτό το πρίσμα είναι λοιπόν εύλογο το υπουργείο να κρατάει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα και να αποφεύγει τη δέσμευση με συμβάσεις που δε θα του επιτρέπουν να προχωρήσει στην υλοποίηση της πολιτικής του. Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να ενταχθεί όχι μόνο η περίπτωση του διαγωνισμού για την άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου αλλά και η στάση του υπουργείου έναντι της ΝΕΛ, την οποία θέλει να διατηρήσει στη ζωή.
Επίσης είναι βέβαιο πως οι επιτελείς του κ. Δρίτσα συνεκτιμούν τις κινήσεις που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Όπως είναι η κατάσχεση του Olympic Champion της ΑΝΕΚ από την Hellenic Seaways και η πρόθεση των Μινωικών Γραμμών να δρομολογήσουν πλοίο στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. Πρόκειται για δύο κινήσεις που από πολλούς παράγοντες του κλάδου ερμηνεύονται ως προσπάθειες του ομίλου Grimaldi να οδηγήσουν σε οικονομικό στραγγαλισμό την ΑΝΕΚ.
Η οποία βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τον όμιλο Attica τόσο στις γραμμές της Αδριατικής όσο και στην γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο.
Τα δρομολόγια του «Νήσος Μύκονος»
Ως τις 30 Απριλίου παρατάθηκε η σύμβαση ανάθεσης της άγονης γραμμής του Βορείου Αιγαίου στην Hellenic Seaways και στο πλοίο «Νήσος Μύκονος» με απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο «Ε» η εταιρεία. Μάλιστα στα δρομολόγια του πλοίου θα περιλαμβάνεται και η γραμμή Ικαρίας - Σάμου. Κι αυτό σημαίνει ότι το πλοίο θα φθάνει ως τον Πειραιά, όπως συνέβαινε και πριν το δεξαμενισμό του.Συγκεκριμένα το πλοίο θα αναχωρεί από τον Πειραιά και θα προσεγγίζει τη Σύρο, τη Μύκονο, τον Εύδηλο Ικαρίας, τον Άγιο Κήρυκο, τους Φούρνους, το Καρλόβασι της Σάμου, το Βαθύ της Σάμου, τη Χίο, τη Μυτιλήνη, Λήμνο και την Καβάλα.
Αυξημένα δρομολόγια θα εκτελεί το πλοίο την περίοδο του Πάσχα.