Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Πληροφορίες της τελευταίας στιγμής αναφέρουν πως το «Νήσος Μύκονος» θα είναι το πλοίο που θα αναλάβει να εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου. Πρόκειται για μια προσωρινή λύση, όπως αναφέρουν οι πηγές μας, μέχρι να θεσμοθετηθεί η συνολική αναμόρφωση των γραμμών του βορείου Αιγαίου, η οποία θα οδηγήσει σε κατάργηση των σημερινών άγονων γραμμών και στη σύνδεση της Λήμνου με τον Πειραιά μέσω Λέσβου και Χίου.
Το «Νήσος Μύκονος» για τους επόμενους τρεις μήνες αναμένεται να εκτελεί δύο συνδέσεις την εβδομάδα με την Καβάλα. Δε θα πραγματοποιείται καμμία ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη. Στη λύση αυτή φαίνεται πως οδηγείται το Υπουργείο υπό το βάρος των πιέσεων που ασκούνται από τους φορείς των νησιών του Αιγαίου.
Ταυτόχρονα όμως θα δώσει μια πολύ μεγάλα ανάσα στην Hellenic Seaways, η οποία πιθανότατα θα μονιμοποιήσει την παρουσία της στη γραμμή Πειραιά - Ικαρίας - Σάμου τη χειμερινή περίοδο.
Θυμίζουμε ότι το «Νήσος Μύκονος» έχει άδεια για προσωρινή δρομολόγηση στη συγκεκριμένη γραμμή για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και μόλις προσφάτως έλαβε άδεια για παράταση των δρομολογίων του έως το τέλος του Σεπτεμβρίου.
Εξαιρετικά κρίσιμη θεωρείται η σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τη διευθέτηση του κενού που έχει δημιουργηθεί στη συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Πιθανότατα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Άγνωστο, έως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ποιο θα είναι το μίσθωμα που θα λάβει η Hellenic Seaways για τα δύο δρομολόγια. Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι το μίσθωμα θα κυμανθεί μεταξύ 90 και 110 χιλ. ευρώ ανά δρομολόγιο, όταν το προσφερόμενο μίσθωμα στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τρία δρομολόγια την εβδομάδα ήταν συνολικά 106.000 ευρώ. Δηλαδή όσα λάμβανε η ΝΕΛ για τα δρομολόγια που εκτελούσαν τα πλοία της.
Αυτό σημαίνει ότι τα δρομολόγια στις συγκεκριμένες γραμμές μειώνονται κατά 33% και το κόστος τους για το Δημόσιο αυξάνεται κατά 100% περίπου.
Τι θα κάνει η ΝΕΛ
Σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς η ΝΕΛ, κεντρικό της στόχος είναι η διεκδίκηση αποζημιώσεων για τη ζημία που της προκάλεσε η απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Στην απάντηση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται πως τόσο η ΝΕΛ, όσο και η C-Link Ferries, από τις 5 Σεπτεμβρίου είχαν προχωρήσει σε καταγγελία των συμβάσεων και επίσχεση υπηρεσιών, πριν το Υπουργείο κηρύξει έκπτωτη τη ΝΕΛ. Η ΝΕΛ διεκδικεί από το Δημόσιο τα οφειλόμενα μισθώματα, να συμμορφωθεί με το νόμο και τις δικαστικές αποφάσεις που διατάσσουν κατάργηση της υποχρεωτικά επιβαλλόμενης έκπτωσης επί των ναύλων στο σύνολο των μισθωμένων γραμμών που εκτελούν οι δύο εταιρείες και να καταβάλει στην εταιρεία αποζημίωση για τις επιβληθείσες εκπτώσεις, η οποία για την περίοδο 2005 έως και Ιούνιο 2012 ανέρχεται σε ποσό που υπερβαίνει τα 15 εκατ. ευρώ.
Επίσης η ΝΕΛ διεκδικεί από το Δημόσιο τα εξής:
- Να συμμορφωθεί με την προβλεπόμενη στις ίδιες τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υποχρέωση αναπροσαρμογής του κρατικού ναυλολογίου, από την οποία εκτιμά πως έχει υποστεί ζημία 4.965.000 ευρώ για την περίοδο 2008 - 2012.
- Να συμμορφωθεί με την προβλεπόμενη στις ίδιες τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας υποχρέωση περί μη παρακράτησης της διαφοράς τού Φ.Π.Α.. Μόνο για την περίοδο 1 Μαρτίου 2010 - 31 Μαρτίου 2012 η υπολογιζόμενη ζημία ανέρχεται στο 1.385.000 ευρώ.