Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Με ταχύτατες διαδικασίες προχωρά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου τη διαδικασία αντικατάστασης του «Μυτιλήνη» στις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου.
Στη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος που εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, αναφέρεται ότι ζητείται πλοίο για τις γραμμές α) Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και επιστροφή, β) Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου και επιστροφή και γ) Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Καρλόβασι - Άγιος Κήρυκος και επιστροφή. Όλα τα δρομολόγια θα εκτελούνται μια φορά την εβδομάδα.
Το πλοίο θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει 350 επιβάτες το χειμώνα και 800 το καλοκαίρι. Επίσης θα πρέπει να έχει επιφάνεια για παντός τύπου οχήματα 1.500 τ.μ., εκ των οποίων τα 1.000 τ.μ. για τη φόρτωση φορτηγών, να διαθέτει 250 κλίνες και το ολικό του μήκος να είναι άνω των 120 μέτρων.
Τα μισθώματα που προσφέρονται, είναι 39.472,73 ευρώ για τη γραμμή από Θεσσαλονίκη έως Σάμο, 32.705,99 ευρώ για τη γραμμή Καβάλα έως Σάμο και 33.833,78 για τη γραμμή από Καβάλα ως Άγιο Κήρυκο Ικαρίας.
Η σύμβαση που θα υπογραφεί, θα έχει διάρκεια τριών μηνών.
Οι προσφορές πρέπει να κατατεθούν έως σήμερα 10 Σεπτεμβρίου στις 12 το μεσημέρι. Η σύμβαση, εφόσον εκδηλωθεί ενδιαφέρον, θα υπογραφεί την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου στις 11 το πρωί.
Εκτιμάται πάντως ότι πολύ δύσκολα θα βρεθεί πλοίο με τα προσφερόμενα μισθώματα και σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Οπότε το Υπουργείο ελλείψει ενδιαφέροντος θα δώσει με απευθείας ανάθεση τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της Λήμνου, για τους επόμενους τρεις μήνες, στο «Blue Star Patmos» (κατά πάσα πιθανότητα) ή στο «Αριάδνη».
Χωρίς Θεσσαλονίκη
Στη συνέχεια, το Υπουργείο, υλοποιώντας τα όσα ανακοινώθηκαν στα τέλη του Αυγούστου στη διημερίδα που έγινε στη Μυτιλήνη, θα μονιμοποιήσει αυτή την κατάσταση. Δηλαδή η Λήμνος, η Λέσβος και η Χίος θα έχουν σύνδεση με την Καβάλα.
Η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη θα σταματήσει οριστικά. Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σάμου και της Ικαρίας με τα υπόλοιπα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Επίσης δεν αναμένεται να αναζητηθεί πλοίο για τη γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου, η οποία έχει πολύ μικρή κίνηση και κρίνεται ασύμφορη για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Έκπτωτη η ΝΕΛ
Η απόφαση που κηρύσσει έκπτωτη τη ΝΕΛ για τις γραμμές που έχουν αφετηρία από Θεσσαλονίκη και Καβάλα προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, εκδόθηκε χθες το πρωί. Την είδηση δημοσίευσε πρώτο το «Ε». Παράλληλα, με άλλη απόφαση, έκπτωτη κηρύχθηκε και η θυγατρική τής ΝΕΛ, C-Link Ferries, από τη γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου.
Επί του παρόντος, η ΝΕΛ κρατάει τις άγονες γραμμές των Κυκλάδων και την άγονη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα. Είναι πολύ πιθανό το Υπουργείο να κηρύξει έκπτωτη τη ΝΕΛ κι από αυτήν τη γραμμή, εκτιμάται ωστόσο πως αυτό θα γίνει μόνο όταν έχει διασφαλιστεί η σύνδεση της Λήμνου μέσω άλλης γραμμής.
Η ΝΕΛ και η C-Link Ferries όχι μόνο κηρύχθηκαν έκπτωτες, αλλά τους απαγορεύτηκε να συμμετάσχουν και σε διαγωνισμούς για ένα χρόνο. Προφανής στόχος της απαγόρευσης είναι να αποτραπεί μια πιθανή προσπάθεια της ΝΕΛ να καταθέσει νέα αιτήματα για τις συγκεκριμένες γραμμές. Ωστόσο, η ΝΕΛ, εφόσον το επιθυμεί, έχει τη δυνατότητα να καταθέσει αίτημα για τις άγονες του βορείου Αιγαίου μέσω άλλης θυγατρικής εταιρείας.
Με την κήρυξη των δύο εταιρειών ως έκπτωτων, ο όμιλος της ΝΕΛ χάνει εγγυητικές επιστολές αξίας τριών εκατομμυρίων ευρώ.
Σε δήλωση που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, χθες το πρωί, μεταξύ άλλων αναφέρει: «Η εξυπηρέτηση και η συγκοινωνία των νησιών μας υλοποιείται με χρήματα των Ελλήνων πολιτών. Δική μας ευθύνη είναι να διασφαλίσουμε ότι τα χρήματα αυτά πιάνουν τόπο. Φαινόμενα ασυνέπειας σε εκτέλεση δρομολογίων που τα θέτουν σε απομόνωση, δε γίνονται ανεκτά.
Σήμερα βάζουμε τέλος σε μια κατάσταση που ταλαιπωρούσε χρόνια τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου και ειδικά τους κατοίκους της Λήμνου. Για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, η ενίσχυση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των νησιών μας και του εθνικού ρόλου που επιτελούν, αποτελεί κυρίαρχο μέλημα».
Όπως ήδη έχουμε γράψει, η διαμάχη του Υπουργείου και της ΝΕΛ για τις άγονες του βορείου Αιγαίου θα κριθεί στα δικαστήρια.