Με όλους καλός ο Βαρβιτσιώτης

27/08/2014 - 14:34

Από τις δηλώσεις περί «μιας ακόμη ημερίδας που δε θα λύσει επί της ουσίας προβλήματα», οι οποίες κυριάρχησαν κατά τις διαδικασίες της πρώτης μέρας της διημερίδας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση στο Βόρειο Αιγαίο, ικανοποιημένοι σε ένα βαθμό δήλωσαν τη δεύτερη μέρα τοπικοί παράγοντες.

Από τις δηλώσεις περί «μιας ακόμη ημερίδας που δε θα λύσει επί της ουσίας προβλήματα», οι οποίες κυριάρχησαν κατά τις διαδικασίες της πρώτης μέρας της διημερίδας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση στο Βόρειο Αιγαίο, ικανοποιημένοι σε ένα βαθμό δήλωσαν τη δεύτερη μέρα τοπικοί παράγοντες.

Οι δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ότι θα αποφασίσει για το τι μέλλει γενέσθαι με τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου εντός δύο εβδομάδων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα την κηρύξει έκπτωτη την ίδια ώρα που αποκάλεσε «όμηρο» των οικονομικών εξελίξεων την εταιρεία, αφήνουν τόσο τους νησιώτες, όσο και τη ΝΕΛ ικανοποιημένους.

Η ομιλία Βαρβιτσιώτη το απόγευμα της πρώτης μέρας της διημερίδας καθησύχασε τα πνεύματα και κυρίως το δήμαρχο Λήμνου, Αντώνη Χατζηδιαμαντή, που επεσήμανε ότι η εταιρεία πρέπει να κηρυχθεί έκπτωτη. «Φτάνει στις διαπιστώσεις.


Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γ. Αβραντίνης

Μετά από 3,5 χρόνια στην αυτοδιοίκηση, φεύγω με μεγάλη πίκρα που δεν έγινε τίποτα παρά τις συνεχείς μας πιέσεις, διαμαρτυρίες και οχλήσεις στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Δε ζητήσαμε τίποτα παραπάνω από το να εφαρμοστεί ο νόμος.

Ακούσατε τους νησιώτες, υπουργέ, αλλά κατανοήσατε τα προβλήματα των εταιρειών και πήγατε να νομοθετήσετε συμβάσεις προς όφελος των εργολάβων!

Δε δημιουργούν ευθύνες όλα αυτά; Η εταιρεία πρέπει να κηρυχθεί έκπτωτη από τη γραμμή του Βορείου Αιγαίου και να εξασφαλιστεί σύνδεση με ασφάλεια και άνεση. Αυτός είναι όρος επιβίωσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο απερχόμενος δήμαρχος. «Ζητώ να χρηματοδοτηθεί η τοπική άγονη γραμμή και να αντικατασταθεί με άλλο πλοίο το δρομολόγιο του “Ταξιάρχη”, επεσήμανε ο δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου, Χαράλαμπος Μακρής.

Κόντρα με ΣΥΡΙΖΑ
Από την πλευρά της, η Αγλαΐα Κυρίτση, μέσω της περιφερειακής συμβούλου της παράταξής της Μαρίας Νικολάρα, τόνισε μεταξύ άλλων: «Να θυμίσουμε μόνο ότι πριν μερικά χρόνια, όταν στη θέση που βρίσκεται σήμερα ο κ. Βαρβιτσιώτης, βρισκόταν ο κομματικά ομογάλακτός του κ. Κεφαλογιάνννης, με παράτες και καμπάνιες απελευθερώθηκε η ακτοπλοΐα, στο όνομα της περίφημης ελεύθερης αγοράς και του περίφημου ανταγωνισμού που θα έφερνε, όπως έλεγαν και λένε, καλύτερα πλοία, περισσότερα δρομολόγια και φτηνότερα εισιτήρια. Τι απ’ όλα αυτά τελικά συνέβη;

Την απάντηση τη ζουν στο πετσί τους οι νησιώτες μας. Στα δρομολόγια-φιλέτα οι εφοπλιστές κερδοσκοπούν, αλλά η εσχατιά της χώρας, οι κάτοικοι του Βορείου Αιγαίου είναι ασύμφοροι…

Αυτοί, λοιπόν, που πανηγυρικά κατέστησαν τους κατοίκους του Βορείου Αιγαίου ασύμφορους, σήμερα οργανώνουν διημερίδες για να μελετήσουν, τάχα, το πρόβλημα που οι ίδιοι συνειδητά δημιούργησαν, εξυπηρετώντας οικονομικά συμφέροντα και όχι τις ανάγκες του τόπου και των κατοίκων του». Παρεμβάσεις έκαναν και τρεις βουλευτές τού ΣΥΡΙΖΑ, ο Γιάννης Ζερδελής, η Αγνή Καλογερή και ο ειδικός σε θέματα Ναυτιλίας, Νίκος Συρμαλένιος.

Εξ άλλου, ο κ. Βαρβιτσιώτης άσκησε δριμεία κριτική στο ΣΥΡΙΖΑ επειδή δε στήριξε την επίμαχη τροπολογία που ήθελε να περάσει ο ίδιος, «να διακοπεί αζημίως η σύμβαση με κάποιες εταιρείες που δεν εξυπηρετούν το συγκοινωνιακό έργο που έχουν αναλάβει, εξοικονομώντας πόρους για άλλες γραμμές».

Είχε προηγηθεί η παρέμβαση του κ. Συρμαλένιου που εξηγούσε ότι αν περνούσε η τροπολογία, «για τρεις μήνες θα εξυπηρετούνταν τα νησιά το καλοκαίρι και τους υπόλοιπους εννιά δε θα υπήρχε πλοίο στα νησιά».

Οι εξαγγελίες του υπουργού
Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η εταιρεία έχει κληθεί σε απολογία, της έχει δοθεί παράταση για να το κάνει και πάνω σε αυτή την απάντηση, θα ληφθεί η απόφαση μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Επεσήμανε ότι θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του Βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται.

Μάλιστα ζήτησε από τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες να είναι στο πλευρό του σε ενδεχόμενη δικαστική διαμάχη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι στα σχέδιά του να κηρύξει τη ΝΕΛ έκπτωτη.

Από την άλλη, δε δίστασε να αμφιβάλει για το κατά πόσο είναι εφικτό να βρεθούν πλοία πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας για να εξυπηρετήσουν τη γραμμή.

Ταυτόχρονα, ο υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξουν υπεύθυνες προτάσεις από όλους τους συναρμόδιους φορείς για τη διαμόρφωση του ΕΣΠΑ, ώστε -όπως σημείωσε- «οι πόροι να μην κατευθύνονται μόνο σε λιμενικές υποδομές, μόνο σε “μπετά”, αλλά και την ενίσχυση και την εξυπηρέτηση του ακτοπλοϊκού δικτύου και πλοίων».

Ακτινωτές συνδέσεις
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, συγχρόνως, υπογράμμισε το γεγονός ότι όλες οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί από φορείς, εξετάζουν σοβαρά την πρόταση των συνδυασμένων ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και της χρήσης του συστήματος των ακτινωτών συνδέσεων, οι οποίες όμως πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες των νησιωτών και να πληρούν βασικές προϋποθέσεις, όπως τη συνέπεια του ωραρίου και την ταχύτητα.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και της βόρειας Ελλάδας ευρύτερα, καθώς -όπως είπε- άποψή του είναι η Λήμνος να ενταχθεί στον κορμό του υπόλοιπου Βορείου Αιγαίου.

Ταυτόχρονα σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει προέκταση των συνδέσεων του Βορείου Αιγαίου και στα Δωδεκάνησα, ενώ προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης του Βορείου Αιγαίου πρέπει να δρομολογηθούν πλοία ικανά σε μεταφορική ικανότητα, με ταχύτητα και συνέπεια.

Φτηνότερο καύσιμο
Επιπροσθέτως, ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στο σχεδιασμό του Υπουργείου για την αλλαγή καυσίμου στα ακτοπλοϊκά πλοία, με την εισαγωγή του λιγότερου κοστοβόρου και πιο φιλικού στο περιβάλλον LNG. «Πριν από ένα χρόνο, όταν αναφέρθηκα στο LNG, πολλοί το αντιμετώπισαν με καχυποψία και με χαρακτήρισαν το λιγότερο ως ονειροπόλο, αλλά πλέον βρισκόμαστε σε μία ώριμη διαδικασία να μπορούμε να πούμε ότι μέσα στη χρονιά θα υπάρχει ένα πλοίο που θα χρησιμοποιεί το LNG για καύσιμο, με ευεργετικές συνέπειες στα λειτουργικά κόστη και τη βελτίωση του δικτύου», σημείωσε.

Παράλληλα αναφέρθηκε στην εφαρμογή τού e-ticket, δηλαδή τη δυνατότητα να υπάρχει ένα ηλεκτρονικό boarding pass στα πρότυπα των αεροπορικών εταιρειών, που να εκτυπώνεται, όπως χαρακτηριστικά είπε, «από τα “έξυπνα κινητά”, μία υπηρεσία που θα διευκολύνει τον επιβάτη στις συναλλαγές του και θα απλοποιήσει το σύστημα κρατήσεων και τις μετακινήσεις του με πλοίο.

Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο αναθεώρησης του σχετικού προεδρικού διατάγματος και σε λίγες εβδομάδες θα γίνει αυτό πράξη». Επίσης, στάθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης των μικρών πλοίων ή σκαφών που εξυπηρετούν τα νησιά.

Η ΝΕΛ
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, κατά την τοποθέτησή του χτες, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Το κράτος διαμαρτύρεται, αλλά δεν είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του.

Έχει δίκιο ο κ. Βαρβιτσιώτης να αποκαλεί όμηρο την εταιρεία, εφόσον το κόστος των καυσίμων έχει διπλασιαστεί και η Τράπεζα Πειραιώς δε μας δανείζει για να μπορούμε να είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας. Δίκιο, βέβαια, έχουν και οι νησιώτες. Τα προβλήματα όμως θα πέσουν σα χιονοστιβάδα. Θα πρέπει το κράτος να χρηματοδοτήσει όχι τις “άγονες γραμμές”, αλλά τις “άγονες εποχές”.

Μία είναι η λύση. Ή να δοθούν χρήματα, ή να μειωθούν τα δρομολόγια, ώστε να αντεπεξέρθουν και οι εταιρείες. Διαφορετικά, σε αυτές τις γραμμές είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον».

«Πετυχημένη διημερίδα»
Την ικανοποίησή του μετά την ομιλία του και την ανταπόκριση του υπουργού Ναυτιλίας εξέφρασε στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Περικλής Αντωνίου. «Ήταν μια πετυχημένη διημερίδα, γιατί για πρώτη φορά πιστεύω ότι μας ακούσανε και τους ακούσαμε.

Η τοπική κοινωνία άκουσε την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία και τους εργαζομένους, και το αντίθετο. Υπήρξε πραγματική διάθεση για επίλυση των προβλημάτων και από την πλευρά μας επισημάναμε ότι θα πρέπει το Υπουργείο να αφουγκραστεί την τοπική κοινωνία κατά προτεραιότητα, γιατί γνωρίζουμε πολύ καλύτερα από τις τριτοβάθμιες ενώσεις τα προβλήματα.

Ο υπουργός φαίνεται αποφασισμένος», δήλωσε ο κ. Αντωνίου.
Μεταξύ άλλων, παρευρέθηκαν και μίλησαν χτες στελέχη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, εκπρόσωποι όλης της τοπικής αυτοδιοίκησης του Βορείου Αιγαίου, ο δήμαρχος Λέσβου, Σπύρος Γαληνός, στελέχη του Εμπορικού Επιμελητηρίου Λέσβου, εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (EENMA), της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Υπουργείου.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey