Πωλήσεις πλοίων και αναδιάρθρωση δρομολογίων

Σχεδιασμοί από την Hellenic Seaways

27/06/2014 - 14:56

Πιθανότατα το «Νήσος Χίος» δε θα επιστρέψει στο Αιγαίο και στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Αυτό είναι το πρώτο συμπέρασμα από τις λογιστικές καταστάσεις τής Hellenic Seaways για το 2013 που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Πιθανότατα το «Νήσος Χίος» δε θα επιστρέψει στο Αιγαίο και στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Αυτό είναι το πρώτο συμπέρασμα από τις λογιστικές καταστάσεις τής Hellenic Seaways για το 2013 που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Το δεύτερο συμπέρασμα που βγαίνει, είναι πως η μείωση της ταχύτητας των πλοίων και οι πολύμηνες ακινητοποιήσεις τους κατά τη διάρκεια του χειμώνα δεν επαρκούν για να μειώσουν τις ζημίες των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Εκ των πραγμάτων, η Hellenic Seaways και οι άλλες εταιρείες του κλάδου θα αναγκαστούν να πάρουν πιο δραστικά μέτρα το τρέχον έτος κι αυτό ίσως να σημαίνει ότι δε θα μακροημερεύσει το «Αριάδνη» στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου και της Χίου. Ένα πλοίο-κόσμημα για τη συγκεκριμένη γραμμή.

Ο ορκωτός λογιστής που εξέτασε τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου τής Hellenic Seaways, αναφέρει πως ο όμιλος για τη χρήση 2013 παρουσίασε ζημίες μετά από φόρους ποσού 52,8 εκατ. ευρώ, έναντι 34,9 εκατομμυρίων τη χρήση 2012.

«Επίσης, μέρος των μακροπρόθεσμων δανείων της 31ης Δεκεμβρίου 2013 εμφανίζεται στις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, δεδομένου ότι δεν πληρούνταν οι όροι των σχετικών δανειακών συμβάσεων όσον αφορά στην εξυπηρέτηση των δανείων», σημειώνει ο ορκωτός λογιστής.

Η παραπάνω αναφορά σημαίνει πως μέρος των δανείων του ομίλου έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο. Το πρόβλημα είναι τόσο σοβαρό, που ο ορκωτός λογιστής αναφέρει πως τίθεται ζήτημα επιβίωσης του ομίλου, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Οι παραπάνω συνθήκες υποδηλώνουν την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας, που μπορεί να εγείρει σημαντική αμφιβολία για την ικανότητα του ομίλου και της εταιρείας να συνεχίσουν ομαλά τη δραστηριότητά τους».

Πρόταση αναχρηματοδότησης
Για την αντιμετώπιση του βάρους που δημιουργούν τα δάνεια, η Hellenic Seaways έχει καταθέσει πρόταση αναχρηματοδότησής τους στις πιστώτριες τράπεζες από το Φεβρουάριο. Το Μάρτιο ναύλωσε το «Νήσος Χίος» (που έχει τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη), το οποίο δραστηριοποιείται στη δυτική Μεσόγειο. Τον Απρίλιο έλαβε βραχυπρόθεσμο δάνειο τριών εκατομμυρίων ευρώ από την Τράπεζα Πειραιώς.

Ο όμιλος ελπίζει πως η αναστροφή ης Ελληνικής Οικονομίας θα οδηγήσει σε αύξηση του μεταφορικού έργου στην ακτοπλοΐα και κατά συνέπεια σε βελτίωση των δικών της οικονομικών μεγεθών.

Επίσης ελπίζει η μείωση του κόστους των καυσίμων που εμφανίστηκε το πρώτο τετράμηνο του 2014 κατά 5%, να συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Το τρίτο στοιχείο που κάνει τη διοίκηση της Hellenic Seaways να ελπίζει σε καλύτερες μέρες, είναι η αναμενόμενη αναδιάρθρωση του κλάδου, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των πλοίων που υπάρχουν στο Αιγαίο και έτσι να βελτιωθούν τα οικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων.

Επιδίωξη της διοίκησης, όπως είναι φυσικό, είναι η επιστροφή του ομίλου σε λειτουργική κερδοφορία και η εξασφάλιση της απαραίτητης ρευστότητας για την κάλυψη των αναγκών σε κεφάλαια κίνησης.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζονται ανακατατάξεις των δρομολογίων, πωλήσεις και ναυλώσεις πλοίων και περικοπές σε διοικητικά έξοδα. Από αυτή την αναφορά απορρέει και η εκτίμησή μας πως είναι πιθανό να επανεξεταστεί σε νέα βάση η δρομολόγηση του «Αριάδνη» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

Παράλληλα, αποτελεί σημαντική προτεραιότητα η αναδιάρθρωση του δανεισμού σε συμφωνία με της δανείστριες τράπεζες.

Τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου (τζίρος) το 2013 διαμορφώθηκε στα 102,9 εκατ. ευρώ, από τα 111,4 εκατ. ευρώ. Το κόστος πωλήσεων για το 2013 ήταν 107,74 εκατ. ευρώ, από 118,5 εκατομμύρια.

Το 2013 καταγράφθηκε μείωση 1,6% στη μεταφορά επιβατών, μείωση 7,28% στη μεταφορά οχημάτων και δικύκλων και 20,34% στη μεταφορά φορτηγών. Ο τραπεζικός δανεισμός ανήλθε στα 164,1 εκατ. ευρώ, από τα 157,4 εκατ. ευρώ που ήταν το 2012. Η καθαρή θέση του ομίλου ανήλθε στα 86,2 εκατ. ευρώ.

Οι απαιτήσεις του ομίλου ανέρχονται στα 11,65 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 47% οφείλεται από τις εταιρείες ΑΝΕΚ και «Αιγαίον Πέλαγος».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey