Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Εν αναμονή των αποφάσεων του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που συνεδριάζει από χθες και θα ολοκληρώσει σήμερα τη συνεδρίασή του στη Νάξο, οι φορείς της Λήμνου ευελπιστούν ότι τα θερινά δρομολόγια του νησιού θ’ ανακοινωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να ενταχθούν άμεσα στο σύστημα κρατήσεων και πριν από την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Αν και είχε ζητηθεί από το δήμαρχο Λήμνου συνάντηση των φορέων με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου για τον προγραμματισμό των δρομολογίων, αυτή δεν έγινε ποτέ. Θετική εξέλιξη της προβληματικής κατάστασης που διαμορφώνεται, είναι η ανακοίνωση των θερινών δρομολογίων της «άγονης» γραμμής με το πλοίο «Θεόφιλος», που συνδέει τη Λήμνο δύο φορές την εβδομάδα με Καβάλα και Μυτιλήνη, Χίο και Σάμο και μία φορά την εβδομάδα με Θεσσαλονίκη.
Όμως, «στον αέρα» παραμένουν ακόμη τα δρομολόγια του κύριου άξονα σύνδεσης της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου με το Λαύριο και τη βόρεια Ελλάδα. Τα δρομολόγια που έχουν ανακοινωθεί με το πλοίο «Ταξιάρχης» λήγουν την Κυριακή 27 Απριλίου, ενώ θεωρείται αβέβαιο αν είναι σε θέση η εταιρεία ν’ ανακοινώσει τα θερινά δρομολόγια.
Οι φορείς επιμένουν ότι οι κινητοποιήσεις, οι διαμαρτυρίες, οι επιστολές, οι παραστάσεις τους, καθώς και του Δήμου της Λήμνου, αγνοούνται επιδεικτικά από τον υπουργό, τους γενικούς γραμματείς και τις αρμόδιες υπηρεσίες, «που δεν μπαίνουν στον κόπο ούτε να απαντήσουν, πόσο μάλλον να λάβουν τα ενδεδειγμένα μέτρα, έστω στο πλαίσιο τήρησης της τυπικής νομιμότητας εφαρμογής των συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας των επιδοτούμενων γραμμών του βορείου Αιγαίου».
Ανάγκη παρέμβασης
Οι φορείς και ο Δήμος της Λήμνου, όπως είχε εκφραστεί στην τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ, θεωρούν ότι είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρξει ισχυρή και ουσιαστική παρέμβαση από όλους όσοι ενδιαφέρονται για την επίλυση «του ζωτικού και πλέον κρίσιμου προβλήματος της Λήμνου, προκειμένου να επιδιωχθεί η άμεση λήψη μέτρων για την αλλαγή της απαράδεκτης αυτής κατάστασης».
Συγκεκριμένα, ζητούν να μην υπάρξουν άλλες ματαιώσεις και αυθαίρετες αλλαγές δρομολογίων, αλλά και καθυστερήσεις όσων δρομολογίων εκτελούνται, που υπερβαίνουν το 35% των συνολικών δρομολογίων.
Ακόμη, υποστηρίζουν ότι υπάρχουν υποβαθμισμένες και κυριολεκτικά τριτοκοσμικές συνθήκες ενδιαίτησης και υπηρεσιών στη διάρκεια των πολύωρων ταξιδιών, «που εκτός από την ταλαιπωρία, επιτείνουν επίσης το αίσθημα ανασφάλειας των επιβατών, που προκαλείται από την παλαιότητα και τη γενική εικόνα των πλοίων», ενώ κάνουν λόγω και για μεροληπτική σε βάρος των επαγγελματιών της Λήμνου τιμολογιακή πολιτική για τις μεταφορικές εταιρείες και διαφοροποιημένες κι υποβαθμισμένες υπηρεσίες σε σχέση με αντίστοιχες στα άλλα νησιά.
Τέλος, επικεντρώνονται στη συστηματική παράβαση της υποχρέωσης έγκαιρης ανακοίνωσης δρομολογίων, που καθιστά, όπως τονίζουν, αδύνατο κάθε προγραμματισμό και επιφέρει τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις ιδίως του τουριστικού τομέα.