Αύξηση τζίρου και ζημιών για τη ΝΕΛ

01/07/2012 - 05:56
Τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου τής ΝΕΛ επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις ότι στο εξάμηνο θα αυξηθούν οι ζημίες της εταιρείας. Το ίδιο συνέβη και στις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας.

Η αύξηση του κόστους των καυσίμων, τροχοπέδη στην ανάκαμψη της εταιρείας

Τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου τής ΝΕΛ επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις ότι στο εξάμηνο θα αυξηθούν οι ζημίες της εταιρείας. Το ίδιο συνέβη και στις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας. Η κατάσταση γίνεται, έτσι, όλο και πιο δύσκολη για τις ακτοπλοϊκές, που είναι αντιμέτωπες με αύξηση του κόστους λειτουργίας τους λόγω καυσίμων και παράλληλα μείωση των εσόδων τους από την επιβατική κίνηση και τη μεταφορά οχημάτων.

Μέσα σε αυτόν το φαύλο κύκλο, οι κινήσεις της διοίκησης της ΝΕΛ οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου σε 36,12 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους, όταν το πρώτο εξάμηνο του 2010 ήταν στα 20,89 εκατομμύρια. Δηλαδή κατέγραψε αύξηση του τζίρου της κατά 72,88%, η οποία οφείλεται στα έσοδα από μισθωμένα πλοία, καθώς και στη δραστηριοποίηση του ομίλου σε νέες γραμμές. Ωστόσο, η αύξηση του κόστους των καυσίμων είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία αντί να καταγράψει κέρδη, να σημειώσει αύξηση των ζημιών της στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα, τα μικτά αποτελέσματα εκμεταλλεύσεως του ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε ζημιές 19,58 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,42 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010. Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν σε ζημίες ποσού 20,99 εκατομμυρίων έναντι 6,06 εκατομμυρίων το πρώτο εξάμηνο του 2010. Το καθαρό αποτέλεσμα του εξαμήνου, πριν και μετά από φόρους, κατά το α΄ εξάμηνο του 2011 ανήλθαν σε ζημία 27,12 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 13,20 εκατ. ευρώ το 2010.

«Καίνε» τα καύσιμα
Με τζίρο 36,12 εκατομμύρια το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο όμιλος της ΝΕΛ πλήρωσε για καύσιμα και αναλώσιμα υλικά 27,35 εκατ. ευρώ, όταν το πρώτο εξάμηνο του 2010 είχε πληρώσει 11,02 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, ενώ ο τζίρος της εταιρείας παρουσίασε αύξηση κατά 72,88%, οι δαπάνες για καύσιμα παρουσίασαν αύξηση κατά 146%.
Οι αμοιβές του προσωπικού ανήλθαν στα 14,4 εκατ. ευρώ, από 8,15 εκατ. ευρώ. Δηλαδή οι δαπάνες για το προσωπικό παρουσίασαν άνοδο κατά 76,68%.
Το χρηματοοικονομικό κόστος μειώθηκε στα 2,29 εκατομμύρια, από 3,53 εκατομμύρια που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2010.

Αναδιάρθρωση δανείων
Η μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους του ομίλου τής ΝΕΛ οφείλεται κυρίως στην αναδιάρθρωση των δανείων που πέτυχε.
Η λήξη των μακροπρόθεσμων δανείων του ομίλου έχει ως εξής:
Μεταξύ ενός και δυο ετών, 5,5 εκατ. ευρώ
Μεταξύ δυο και πέντε ετών, 10,33 εκατ. ευρώ
Πάνω από πέντε έτη, 89,61 εκατ. ευρώ
Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τής ΝΕΛ ανέρχονταν στο τέλος του πρώτου εξαμήνου στα εννέα εκατομμύρια ευρώ για δάνεια τραπεζών και σε 1,2 εκατ. ευρώ για χρηματοδοτικές μισθώσεις.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Η στρατηγική τής ΝΕΛ

Προκειμένου η ΝΕΛ να ξεπεράσει τα προβλήματά της και να επανέλθει σε κερδοφορία, η διοίκησή της έχει χαράξει μια στρατηγική που κινείται στις ακόλουθες κατευθύνσεις:
- Η σημαντικότερη πηγή εσόδων τής ΝΕΛ προέρχεται από τις επιδοτήσεις άγονων γραμμών. Τούτο αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας, καθώς λόγω της ύφεσης αναμένεται και συρρίκνωση της κατανάλωσης. Προτεραιότητα για την εταιρεία αποτελεί η ανανέωση του στόλου της με σκοπό τη μείωση του κόστους εκμετάλλευσης και ιδιαίτερα του κόστους των καυσίμων, και η διατήρηση της θέσης της σε κερδοφόρες γραμμές του εσωτερικού και του εξωτερικού. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η εταιρεία μελετά την αναδιοργάνωση του μισθωμένου στόλου, στοχεύοντας στη μείωση των λειτουργικών εξόδων.
- Η εταιρεία ερευνά την παγκόσμια αγορά προκειμένου να βρει τον πιο προσοδοφόρο τρόπο εκμετάλλευσης των ταχυπλόων της, είτε εκμεταλλευόμενη η ίδια τα πλοία αυτά σε νέες γραμμές στο εξωτερικό είτε παραχωρώντας σε τρίτους την εκμετάλλευσή τους. Η εκμετάλλευση των πλοίων αυτών στην εγχώρια αγορά κρίνεται ασύμφορη κυρίως λόγω του ασφυκτικού νομοθετικού πλαισίου, καθώς και του περιορισμένου χρόνου εκμετάλλευσης, και έχει επιβαρύνει σημαντικά τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης του ομίλου στο παρελθόν. Η αναφορά αυτή μπαίνει στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας σχεδόν κάθε χρόνο αυτούσια, μια και έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση η ανεύρεση αγοραστών για τα πλοία της σειράς «Αίολος».
- Η ΝΕΛ βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες προκειμένου να υπάρξει σημαντική βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας και του αντίστοιχου χρηματοοικονομικού κόστους.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey