Απογοητευμένοι και προβληματισμένοι αποχώρησαν από τη συνάντηση που είχαν με την ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, οι κάτοικοι και οι φορείς της Λήμνου, καθώς οι ανακοινώσεις του υπουργού Αναστάση Παπαληγούρα για τα θερινά δρομολόγια, δεν τους ικανοποίησαν.
Απογοητευμένοι αλλά και προβληματισμένοι αποχώρησαν από τη συνάντηση που είχαν με την ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, οι κάτοικοι και οι φορείς της Λήμνου, καθώς οι ανακοινώσεις του υπουργού Αναστάση Παπαληγούρα για τα θερινά δρομολόγια δεν τους ικανοποίησαν. Η ανταπόκριση του κόσμου στις διήμερες κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, αλλά και η δημοσιοποίηση του ακτοπλοϊκού προβλήματος από τα περισσότερα αθηναϊκά μέσα ενημέρωσης, έδωσαν την ελπίδα στους Λημνιούς ότι το υπουργείο θα αντιμετωπίσει με «μεγαλύτερο ενδιαφέρον την κατάσταση» και κυρίως να υπάρξει άμεσο ξεμπλοκάρισμα της κύριας επιδοτούμενης γραμμής, που έχει δεσμεύσει το πλοίο «Παναγία Σουμελά» από τις 3 Μαρτίου, λόγω της επίσχεσης εργασίας που πραγματοποιούν στο πλοίο οι ναυτικοί.
Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί αποτελούν και οι δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Αναστάση Παπαληγούρα, στους δημοσιογράφους, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε προχθές το μεσημέρι με τους εκπροσώπους των φορέων και των κατοίκων της Λήμνου, καθώς ο υπουργός ανέφερε ότι τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια χρειάζονται βελτίωση. Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις του ο κ. Παπαληγούρας τόνισε ότι «για κανένα λόγο δεν είναι η Λήμνος απομονωμένη. Ασφαλώς χρειάζεται βελτίωση, την οποία την επιχειρούμε, φτάνοντας στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων μας.».
Στη συνέχεια παρουσίασε τα δρομολόγια της θερινής περιόδου που ξεκινούν από την 1η Ιουνίου και αφορούν σε τρεις ακτοπλοϊκές συνδέσεις με το Λαύριο, μία με τον Πειραιά, δύο με τη Θεσσαλονίκη και πέντε με την Καβάλα. Σχετικά με τα νέα δρομολόγια, προστέθηκε ένα τρίτο, καλοκαιρινό, από Λαύριο αλλά και δρομολόγιο ταχυπλόου, το οποίο συνδέει το Βόλο και τις Σποράδες με τη Λήμνο.
Σχετικά με την τροποποίηση του ενός δρομολογίου, ο κ. Παπαληγούρας ανέφερε: «Ποιοτικά νομίζω ότι είναι σημαντικό, διότι μειώνει το χρόνο παραμονής επί του πλοίου, αποφεύγοντας ενδιάμεσους προορισμούς. Κάνουμε δύο από τα τρία δρομολόγια απ’ ευθείας από το Λαύριο, χωρίς το Σίγρι, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό πολύ ταχύτερη προσέγγιση στο νησί. Αυτή είναι η ποιοτική εάν θέλετε διάσταση.».
Αναφορικά με τη νέα δρομολογιακή περίοδο που ξεκινά από την 1η Νοεμβρίου, αλλά και για το πρόβλημα που δημιουργείται με το πλοίο «Παναγία Σουμελά», το οποίο βρίσκεται από τις 3 Μαρτίου δεμένο στο λιμάνι του Λαυρίου, ο υπουργός τόνισε: «Εκεί έχουμε τη δυνατότητα πια να μιλάμε για άθροισμα τεσσάρων συνδέσεων με το Λαύριο, που είναι βέβαια και το πιο κρίσιμο. Υπάρχουν αντικειμενικοί περιορισμοί. Όπως ξέρετε, κάποιο δρομολόγιο αυτή την ώρα βρίσκεται ενώπιον της Δικαιοσύνης. Δεν είμαι διατεθειμένος να προχωρήσω σε οποιαδήποτε ενέργεια θα με έφερνε στις παρυφές της νομιμότητας. Το υπουργείο θα προχωρήσει βεβαίως, αντιμετωπίζοντας όπως προβλέπεται και από το νόμο, ακόμα και έκτακτες καταστάσεις, αλλά βεβαίως δεν πρόκειται να λησμονήσει ότι το πρώτο κριτήριο χάραξης πολιτικής είναι η υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος η διαφάνεια και η νομιμότητα. Από αυτά το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν πρόκειται να ξεφύγει ούτε κατά μια κεραία.»
Περί απογοήτευσης
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την απογοήτευση που εισέπραξαν οι Λημνιοί από τη σύσκεψη, ο κ. Παπαληγούρας ανέφερε χαρακτηριστικά: «Δεν έχουμε άλλες δυνατότητες. Ποσοτικά είναι συν δύο δρομολόγια - συν ένα από Λαύριο και του καλοκαιριού, συν αυτά του Βόλου και των Σποράδων. Και είναι και το ποιοτικό που έχει να κάνει με το ότι πλέον σε δέκα ώρες το καράβι θα είναι στη Λήμνο. Λαύριο - Λήμνο. Που σήμερα πράγματι, ήθελε ίσως πολύ περισσότερες ώρες.»
Για τις καταγγελίες των Λημνιών σχετικά με το «Ταξιάρχης», καθώς ανέφεραν ότι «στοιβάζονται μαζί με τα ζώα οι άνθρωποι, επειδή είναι οχηματαγωγό το πλοίο, όχι φεριμπότ», ο κ. Παπαληγούρας απάντησε: «Αυτό είναι πράγματι εξαιρετικό το οποίο λέτε, μπορεί να έχει συμβεί μια φορά, δεν είναι αυτό το σύνηθες. Βεβαίως είναι καταδικαστέο, αλλά θέλω να σας θυμίσω ότι αποδίδουμε ιδιαίτερα μεγάλη σημασία στη Χάρτα των Επιβατών, την οποία περάσαμε ως νομοθέτημα από τη Βουλή μόλις πριν από πέντε μήνες. Πλέον είναι πολύ αυστηρότεροι οι όροι και οι προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες εκτελούνται τα δρομολόγια - σε σχέση με την ασφάλεια, την υγιεινή. Γενικότερα, έχει τη δυνατότητα πια ο πολίτης να διεκδικήσει, να απαιτήσει υψηλότατο επίπεδο παροχής υπηρεσιών. Παροτρύνουμε εν όψει και της θερινής περιόδου όλους να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.»
Και ικανοποίηση
Δηλώσεις για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου έκανε και ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Πάνος Καμμένος. «Όσον αφορά στα θέματα της Λήμνου», είπε, «νομίζω ότι ικανοποιήθηκαν αρκετά από τα αιτήματα του έπαρχου και του Νομαρχιακού Συμβουλίου, όπως είχαν διατυπωθεί για τον Άι-Στράτη. Δηλαδή ο Άι-Στράτης είναι σε μία πολύ καλύτερη κατάσταση. Στη Λήμνο ικανοποιήθηκε το αίτημα να κοπεί το Σίγρι από τα δύο δρομολόγια για να μειωθεί ο χρόνος προσέγγισης. Ουσιαστικά η διαφορά που υπάρχει από τα αιτήματα όλων των φορέων και του Επαρχιακού Συμβουλίου είναι για ένα πλοίο πρόσθετο από το Λαύριο.»