To τζακ ποτ της συμφοράς έχει πετύχει φέτος η Λέσβος. Εν μέσω οικονομικής κρίσης αναδεικνύεται ως ο ακριβότερος τουριστικός προορισμός σε ό,τι αφορά τις μεταφορές με πλοίο! Το στοιχείο αυτό ήδη έχει πάρει ευρεία δημοσιότητα και είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει σημαντικά την τουριστική κίνηση από Έλληνες επισκέπτες.
Χθες Τρίτη, το πρωί, στην εκπομπή της Πόπης Τσαπανίδου στη ΝΕΤ «Συμβαίνει τώρα», παρουσιάστηκαν τα στοιχεία για το κόστος μετάβασης μετ’ επιστροφής από τον Πειραιά προς τα νησιά για τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο. Η γραμμή Πειραιάς - Μυτιλήνη είναι για τη φετινή χρονιά η πιο ακριβή, καθώς το κόστος ανέρχεται στα 689 ευρώ όταν για το Ηράκλειο το κόστος είναι 466 ευρώ και για τα Χανιά 583.
Εδώ πρέπει να προσθέσουμε και την ταχύτητα των πλοίων. Το δρομολόγιο Ηράκλειο - Πειραιάς πραγματοποιείται μέσα σε έξι ώρες, ενώ το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Πειραιάς διαρκεί 10 έως 14 ώρες.
Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο, όχι μόνο να πετύχουμε αύξηση των Ελλήνων τουριστών που θα επισκεφθούν τη Λέσβο, αλλά και να διατηρήσουμε τους επισκέπτες στα ίδια επίπεδα που είχαμε πετύχει πέρυσι. Όπως είναι κατανοητό, τα στοιχεία αυτά θα κάνουν το γύρο της Ελλάδας, αφού θα τα αναπαραγάγουν όλα τα μέσα ενημέρωσης. Οι επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση της Λέσβου θα είναι μεγάλη.
Εκείνο που αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά είναι ότι στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου, με τη σιωπηλή ανοχή των φορέων του νησιού που δεν προσφεύγουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Το κόστος της μετάβασης και επιστροφής μιας τετραμελούς οικογένειας με το αυτοκίνητο από τον Πειραιά προς τη Μυτιλήνη κοστίζει 689 ευρώ, για τη Ρόδο 672, για τη Σαντορίνη 642 ευρώ, για τη Χίο 617, για τα Χανιά 583, για το Ηράκλειο 466, για την Πάρο 424 και για την Μύκονο 438 ευρώ.
Σχολιάζοντας την αρνητική πρωτιά της Λέσβου ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιώργος Ορφανός, είπε: «Φέτος είμαστε πρωταθλητές, πέρυσι ήμασταν δευτεραθλητές, αυτή η κατάσταση υπάρχει χρόνια τώρα και γι’ αυτό φωνάζουμε. Με τέτοιες τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, είναι λογικό να αυξάνεται η κίνηση στα αεροπλάνα. Είναι φανερό ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Αυτή η κατάσταση όπως αντιλαμβάνεστε, θα οδηγήσει την τουριστική κίνηση σε αφανισμό.»
Ο πρόεδρος των Σωματείου Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων Μήθυμνας, Νίκος Μόλβαλης, υποστήριξε με τη σειρά του τα εξής: «Αυτό είναι ένα αρνητικό φαινόμενο και εμείς εδώ στο Μόλυβο βιώνουμε ήδη τις συνέπειές του. Αυτή την εβδομάδα ο Μόλυβος είναι εντελώς άδειος. Όμως εκείνο που θα πρέπει να γίνει είναι συλλογικά όλοι οι φορείς να προσπαθήσουμε να βρούμε λύση. Δεν αρκεί να διαπιστώνουμε κάθε φορά την κατάσταση και να μην κάνουμε τίποτα. Πρέπει η συζήτηση για αυτά τα ζητήματα να ξεκινάει πολύ καιρό πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, για να δίνονται οι κατάλληλες λύσεις.»
SOS Ξενοδόχων
Ο πρόεδρος των Ξενοδόχων της Λέσβου, Περικλής Αντωνίου, με τη σειρά του σημειώνει: «Με αυτά τα δεδομένα θα πρέπει να είμαστε πολύ συγκρατημένοι στις εκτιμήσεις μας για τους επισκέπτες που θα προσελκύσουμε τη φετινή χρονιά στη Λέσβο. Δυστυχώς τόσο το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων, όσο και το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είναι εξαιρετικά μεγάλο, με αποτέλεσμα να χάνουμε τουρίστες. Αρκεί να σας πως ότι το Πάσχα φιλοξενήσαμε στο ξενοδοχείο μας ένα ζευγάρι που πλήρωσε 520 ευρώ για να έρθει με το πλοίο από τον Πειραιά.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να μας πουν πώς τα καταφέρνουν να κερδίζουν στις γραμμές της Κρήτης όταν ρίχνουν τις τιμές, αλλά δε “βγαίνουν” στις γραμμές τις δικές μας.»
Ο τουριστικός πράκτορας Λευτέρης Καραπλιάς, τέλος, μας είπε: «Όταν ακούει κανείς τέτοια στοιχεία, το μόνο συναίσθημα που του δημιουργείται είναι η απογοήτευση. Απογοήτευση γιατί πάντα έτσι ήταν τα πράγματα. Η Μυτιλήνη ήταν και παραμένει προσοδοφόρος προορισμός για τους εφοπλιστές, οι οποίοι μας εκμεταλλεύονται στυγνά. Δυστυχώς δε μας βοηθάει κανείς, δεν είμαστε καθόλου ανταγωνιστικοί με τέτοια κόστη μεταφοράς. Θα έπρεπε να υπάρχει ειδική μέριμνα από το κράτος για τα νησιά μας, που βρίσκονται σε παραμεθόρια περιοχή.»
Χθες Τρίτη, το πρωί, στην εκπομπή της Πόπης Τσαπανίδου στη ΝΕΤ «Συμβαίνει τώρα», παρουσιάστηκαν τα στοιχεία για το κόστος μετάβασης μετ’ επιστροφής από τον Πειραιά προς τα νησιά για τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο. Η γραμμή Πειραιάς - Μυτιλήνη είναι για τη φετινή χρονιά η πιο ακριβή, καθώς το κόστος ανέρχεται στα 689 ευρώ όταν για το Ηράκλειο το κόστος είναι 466 ευρώ και για τα Χανιά 583.
Εδώ πρέπει να προσθέσουμε και την ταχύτητα των πλοίων. Το δρομολόγιο Ηράκλειο - Πειραιάς πραγματοποιείται μέσα σε έξι ώρες, ενώ το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Πειραιάς διαρκεί 10 έως 14 ώρες.
Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο, όχι μόνο να πετύχουμε αύξηση των Ελλήνων τουριστών που θα επισκεφθούν τη Λέσβο, αλλά και να διατηρήσουμε τους επισκέπτες στα ίδια επίπεδα που είχαμε πετύχει πέρυσι. Όπως είναι κατανοητό, τα στοιχεία αυτά θα κάνουν το γύρο της Ελλάδας, αφού θα τα αναπαραγάγουν όλα τα μέσα ενημέρωσης. Οι επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση της Λέσβου θα είναι μεγάλη.
Εκείνο που αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά είναι ότι στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου, με τη σιωπηλή ανοχή των φορέων του νησιού που δεν προσφεύγουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Το κόστος της μετάβασης και επιστροφής μιας τετραμελούς οικογένειας με το αυτοκίνητο από τον Πειραιά προς τη Μυτιλήνη κοστίζει 689 ευρώ, για τη Ρόδο 672, για τη Σαντορίνη 642 ευρώ, για τη Χίο 617, για τα Χανιά 583, για το Ηράκλειο 466, για την Πάρο 424 και για την Μύκονο 438 ευρώ.
Σχολιάζοντας την αρνητική πρωτιά της Λέσβου ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιώργος Ορφανός, είπε: «Φέτος είμαστε πρωταθλητές, πέρυσι ήμασταν δευτεραθλητές, αυτή η κατάσταση υπάρχει χρόνια τώρα και γι’ αυτό φωνάζουμε. Με τέτοιες τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, είναι λογικό να αυξάνεται η κίνηση στα αεροπλάνα. Είναι φανερό ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Αυτή η κατάσταση όπως αντιλαμβάνεστε, θα οδηγήσει την τουριστική κίνηση σε αφανισμό.»
Ο πρόεδρος των Σωματείου Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων Μήθυμνας, Νίκος Μόλβαλης, υποστήριξε με τη σειρά του τα εξής: «Αυτό είναι ένα αρνητικό φαινόμενο και εμείς εδώ στο Μόλυβο βιώνουμε ήδη τις συνέπειές του. Αυτή την εβδομάδα ο Μόλυβος είναι εντελώς άδειος. Όμως εκείνο που θα πρέπει να γίνει είναι συλλογικά όλοι οι φορείς να προσπαθήσουμε να βρούμε λύση. Δεν αρκεί να διαπιστώνουμε κάθε φορά την κατάσταση και να μην κάνουμε τίποτα. Πρέπει η συζήτηση για αυτά τα ζητήματα να ξεκινάει πολύ καιρό πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, για να δίνονται οι κατάλληλες λύσεις.»
SOS Ξενοδόχων
Ο πρόεδρος των Ξενοδόχων της Λέσβου, Περικλής Αντωνίου, με τη σειρά του σημειώνει: «Με αυτά τα δεδομένα θα πρέπει να είμαστε πολύ συγκρατημένοι στις εκτιμήσεις μας για τους επισκέπτες που θα προσελκύσουμε τη φετινή χρονιά στη Λέσβο. Δυστυχώς τόσο το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων, όσο και το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είναι εξαιρετικά μεγάλο, με αποτέλεσμα να χάνουμε τουρίστες. Αρκεί να σας πως ότι το Πάσχα φιλοξενήσαμε στο ξενοδοχείο μας ένα ζευγάρι που πλήρωσε 520 ευρώ για να έρθει με το πλοίο από τον Πειραιά.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να μας πουν πώς τα καταφέρνουν να κερδίζουν στις γραμμές της Κρήτης όταν ρίχνουν τις τιμές, αλλά δε “βγαίνουν” στις γραμμές τις δικές μας.»
Ο τουριστικός πράκτορας Λευτέρης Καραπλιάς, τέλος, μας είπε: «Όταν ακούει κανείς τέτοια στοιχεία, το μόνο συναίσθημα που του δημιουργείται είναι η απογοήτευση. Απογοήτευση γιατί πάντα έτσι ήταν τα πράγματα. Η Μυτιλήνη ήταν και παραμένει προσοδοφόρος προορισμός για τους εφοπλιστές, οι οποίοι μας εκμεταλλεύονται στυγνά. Δυστυχώς δε μας βοηθάει κανείς, δεν είμαστε καθόλου ανταγωνιστικοί με τέτοια κόστη μεταφοράς. Θα έπρεπε να υπάρχει ειδική μέριμνα από το κράτος για τα νησιά μας, που βρίσκονται σε παραμεθόρια περιοχή.»