Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μόνο πέντε κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Μυτιλήνης το 2017, από 29 το 2016 και 53 το 2015! Πτώση 82,75%
Κάθετη πτώση στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Μυτιλήνης σημειώθηκε το 2017, μεγαλύτερη και από αυτή που εντοπίστηκε το 2016. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΙΜΕ (Οργανισμοί Λιμένων Α.Ε.) στο λιμάνι της Μυτιλήνης, το 2017, έπιασαν μόλις 5 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν συνολικά 2.482 τουρίστες, όταν το 2016 είχαν δέσει 29 κρουαζιερόπλοια με συνολικό αριθμό τουριστών 13.923 άτομα, πτώση δηλαδή της τάξης του 82,75%. Και, την προηγούμενη χρονιά, το 2015, ο αριθμός των πλοίων κρουαζιέρας ήταν 53 με 24.894 άτομα.
Όπως επισημαίνει η ΕΛΙΜΕ αλλά και όπως έχουν επανειλημμένως τονίσει οι αναλυτές και επιχειρηματίες που ειδικότερα ασχολούνται με τον κλάδο της κρουαζιέρας, η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη, αλλά και προβλέπεται να έχει συνέχεια και στη φετινή χρονιά, καθώς οι εταιρείες που οργανώνουν τα προγράμματα - πακέτα διακοπών σχεδιάζουν για την επόμενη διετία - τριετία. Η κρουαζιέρα στην ανατολική Μεσόγειο και ειδικότερα στο Αιγαίο δέχθηκε ισχυρά πλήγματα από τα τρομοκρατικά κτυπήματα στην Τουρκία, αλλά και στην Αίγυπτο, το δε λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που αποτελεί σταθμό για τα κρουαζιερόπλοια που πιάνουν σε Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη, ήταν αναμενόμενο να «χάσει» αφίξεις, όπως και έγινε.
Του «προσφυγικού»
Από την άλλη και το προσφυγικό επηρέασε, όπως είχε προβλεφθεί, τις αφίξεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία, μεγάλες ήταν οι απώλειες και για τα λιμάνια της Χίου (7 κρουαζιερόπλοια από 43) και των νησιών που είχαν και πρόσθετα προβλήματα λόγω του προσφυγικού - μεταναστευτικού, ενώ μεγάλη πτώση σημείωσε το λιμάνι του Βόλου (9 κρουαζιερόπλοια από 46) και συγκριτικά μικρότερη το λιμάνι της Καβάλας (6 κρουαζιερόπλοια από 19).
Είναι πλέον φανερό και αποδεικνύεται με αριθμούς, ότι τα αισιόδοξα μηνύματα του 2014 (53 κρουαζιερόπλοια με 34.150 επιβάτες κρουαζιέρας) και του 2015, για να επαναληφθούν, θα απαιτηθεί να επανέλθει ηρεμία στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου συνολικά και, παράλληλα, να κινηθούν δυναμικά οι φορείς του ελληνικού και ντόπιου τουρισμού ίσως και σε συνεργασία με τουριστικούς φορείς γειτονικών χωρών.
Ωστόσο, όπως καθαρά αποτυπώνεται στα στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, ο τουρισμός κρουαζιέρας, το 2017, δεν πήγε άσχημα μόνο για τη Λέσβο, αλλά και για τη Θεσσαλονίκη (μόλις 4 κρουαζιερόπλοια) και το σύνολο της χώρας. Όπως λοιπόν επισημαίνεται, «παρατηρήθηκε πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017) και πτώση περίπου 11% στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας (από 5.204.231 το 2016 σε 4.625.363 το 2017). Πάντως, η πρώτη δεκάδα των προορισμών (σ.σ. Πειραιάς, Μύκονος, Κέρκυρα, Σαντορίνη, Κατάκολο, Ρόδος, Ηράκλειο, Χανιά, Πάτμος) παραμένει η ίδια όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια με σταθερά πρώτο σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών το λιμάνι του Πειραιά και μόνη αξιοσημείωτη αλλαγή η δεύτερη θέση για το λιμάνι της Μυκόνου σε αντικατάσταση αυτού της Σαντορίνης, το οποίο μετατίθεται στην τέταρτη για πρώτη φορά».